To moze sie podepne pod temat
Mam egt AG sm peak wkrecony w seryjny kolektor na 4tym garze.
FMIC 550x180x65 (orurowanie nierdzewka), pompa walbro, zaplon 15st, wydech przelot, t25, dodatkowe mapy od xree.
I tak na seryjnej mapie i doladowanie 0.9bara (bez regulacji) egt rosnie na 5tym biegu ponad 900, na 4tym dochodzi do 900 ale nie przekracza, dodam ze mam szerokopasmowke i afr jest w normie, tzn przy bucie okolo 12-11, nic nie szarpie i auto dobrze jedzie. Denerwuje mnie tylko to wysokie egt.
Na tym samym doladowaniu i mapie na 1.2bara (komp xree) egt na 5tym biegu i max bucie nie przekracza 900st, tzn 890 zlapalo
cos nie tak z wskaznikiem egt?
Moze niech wpisza inni co maja egt AG swoje setupy i jakie osiagaja temp w kolektorze
Wskaźniki
Moderator: Moderator
A jaki masz afr na mapie od xree (to jest chyba standardowy stage 1 nie?)mierzyles?
Niejestem specjalista ale wydaje mi sie ze optymalny afr to 11-12,5 przy pelnym bucie.
Wsumie to rzeczywiscie troche duze egt a doladowanie nie jest to jeszcze max,w doddatku duzy ic hmm no chyba ze te t25 tak ogrzewaja atmosfere.
Niejestem specjalista ale wydaje mi sie ze optymalny afr to 11-12,5 przy pelnym bucie.
Wsumie to rzeczywiscie troche duze egt a doladowanie nie jest to jeszcze max,w doddatku duzy ic hmm no chyba ze te t25 tak ogrzewaja atmosfere.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
ECU mam zachipowne i nie wiem co tam siedzi - na oko jakiś stage1
ICek przed chłodnicą od volvo 740
EGT max 820* - bez względu czy puszczę 0.6 czy 0.8 bara...
ICek przed chłodnicą od volvo 740
EGT max 820* - bez względu czy puszczę 0.6 czy 0.8 bara...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
T28, walbro 255, FMIC, 2.5 pelny przelot uklad wydechowy, wtryski 444ccm, MBC, SMT 6 i EGT Greddy przy pelnym bucie i troche obciazonym aucie wstawalo nawet na chwilowe 970*.... Bardzo ostre sciganie bylo, ostr redukcje itd... Doladowanie 1b... Takze mysle ze 850-870* przy jezdzie "w doladowaniu" to sprawa normalna, mnie troche zaszokowalo gdy zobaczylem wskazowke na 970*...
Ostatnio zmieniony pt 19 gru, 2008 23:17 przez Nero, łącznie zmieniany 1 raz.
Oo\_____/oO VS Oo\_____/oO
egt HKS na 4rtym cylindrze, FMIC 600x300x76, za przepustnicą przy bucie jest 0.9-1bar (turbo T25 nie ruszane), średnio temperatura spalin ok. 800st.c, max jaki widziałem raz 850st.c
Mialem wczesniej t28 i temp byla podobna, dodam ze cisnienie paliwa w normie i wtryski sprawne.ige pisze:A jaki masz afr na mapie od xree (to jest chyba standardowy stage 1 nie?)mierzyles?
Niejestem specjalista ale wydaje mi sie ze optymalny afr to 11-12,5 przy pelnym bucie.
Wsumie to rzeczywiscie troche duze egt a doladowanie nie jest to jeszcze max,w doddatku duzy ic hmm no chyba ze te t25 tak ogrzewaja atmosfere.
Co do afr z mapek od xree, mierzone na 3cim biegu przy 0.9bara
Seria - przy bucie w podlodze poczatkowo schodzi do 12 i pozniej wedruje na 14 i tak trzyma do konca
Mapka 1.2 bara - but w podlodze i jak zaczyna dmuchac dochodzi do 11 a pozniej do konca trzyma 13
na piatym biegu i max obciazeniu masz 820?roball pisze:ECU mam zachipowne i nie wiem co tam siedzi - na oko jakiś stage1
ICek przed chłodnicą od volvo 740
EGT max 820* - bez względu czy puszczę 0.6 czy 0.8 bara...
Masz tez wskaznik AG? w seryjnym kolektorze czy baran? mi wskazuje podobnie i na t25 kiedys zlapalem 940* maxNero pisze:T28, walbro 255, FMIC, 2.5 pelny przelot uklad wydechowy, wtryski 444ccm, MBC, SMT 6 i EGT przy pelnym bucie i troche obciazonym aucie wstawalo nawet na chwilowe 970*.... Bardzo ostre sciganie bylo, ostr redukcje itd... Doladowanie 1b... Takze mysle ze 850-870* przy jezdzie "w doladowaniu" to sprawa normalna, mnie troche zaszokowalo gdy zobaczylem wskazowke na 970*...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
tak,Ban0ff pisze:na piatym biegu i max obciazeniu masz 820?roball pisze:ECU mam zachipowne i nie wiem co tam siedzi - na oko jakiś stage1
ICek przed chłodnicą od volvo 740
EGT max 820* - bez względu czy puszczę 0.6 czy 0.8 bara...
ale długo to nie trwało - za szybko się budzik zamyka
u mnie IC jest uszczelniony z chłodnicą przy pomocy pianki na rury CO,
do tego zachowałem oryginalną osłonę chłodnicy więc wisco niezły wicher tam robi
sprężarka też raczej chłodna, damskie doładowanie...
skąd by się miało więcej wziąć
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
a przed montazem coolera miales egt?
chyba proste ze chodzilo mi o wskaznik czepialski
Kolektor standart, wskaznik Greddy... Nie mam pojecia jak wygladal wtedy AFR bo nie mam zadnego wskaznika niestety... Tak poza tematem male OT, co najlepsze do auta by monitorowac AFR? Jakis link, cena mile widzianeBan0ff pisze:Masz tez wskaznik AG? w seryjnym kolektorze czy baran? mi wskazuje podobnie i na t25 kiedys zlapalem 940* maxNero pisze:T28, walbro 255, FMIC, 2.5 pelny przelot uklad wydechowy, wtryski 444ccm, MBC, SMT 6 i EGT przy pelnym bucie i troche obciazonym aucie wstawalo nawet na chwilowe 970*.... Bardzo ostre sciganie bylo, ostr redukcje itd... Doladowanie 1b... Takze mysle ze 850-870* przy jezdzie "w doladowaniu" to sprawa normalna, mnie troche zaszokowalo gdy zobaczylem wskazowke na 970*...
Oo\_____/oO VS Oo\_____/oO
Wydaje mi sie ze do afr najlepiej sonda szeroko pasmowa np Innovate dla otrzymania dokladnych pomiarow,sa do tych sond tez ladne wskazniki do kompletu.Koszt takiego profi zestawiku to 1200zl ale pewnie mozna zalatwic taniej.
http://moto.allegro.pl/item507844089_in ... j_afr.html
http://moto.allegro.pl/item507844089_in ... j_afr.html
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
mam wlasnie innovate lc-1 z analogowym wskaznikiem, kupowalem jak dolar byl troche tanszy i zestawik kosztowal mnie 870zl
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
tylko i wyłącznie sonda szerokopasmowa..
przy normalnej sondzie używam drugiego trybu serwisowego
informacje mają taką samą dokładność (zależy głównie od sondy)
przy normalnej sondzie używam drugiego trybu serwisowego
informacje mają taką samą dokładność (zależy głównie od sondy)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Skoro afr rośnie do 14 to nie ma się co dziwić wysokim egt.Robi się ubogo.Przy WOT w aucie turbo ,afr niepowinien przekraczać 12 żeby było bezpiecznie.Oczywiście cały czas mowa o max obciążeniu.Jeśli na seryjnej mapie i seryjnym doładowaniu masz taki przebieg afr,to coś nie działa jak trzeba.Seria - przy bucie w podlodze poczatkowo schodzi do 12 i pozniej wedruje na 14 i tak trzyma do konca
Mapka 1.2 bara - but w podlodze i jak zaczyna dmuchac dochodzi do 11 a pozniej do konca trzyma 13.