Niekoniecznie
Egt to bardzo wazny wskaznik pokazujacy rowniez co sie dzieje ale nie okreslajacy tylko stanu samego silnika. Przykladowo wysoka temp moze byc zarowno od slabych świec , padnietych cewek , wtryskow , zlego dawkowania przez ECU , etc etc
samego silnika tym nie sprawdzisz , jest to raczej wskazanie ogólne obrazujące prace całości
Cisnienie oleju da Ci poglad na wydajnosc pompy olejowej i calego ukladu w danym silniku
Temp oleju raczej za duzo nie pokaze tez ( zwlaszcza ze zalezy to od ilosci i jakości oleju )
Temp wody by pokazala tylko tyle ze sie cos ewentualnie grzeje ale ciezko o jakies wyzsze temperatury
AFR pokazałby sklad mieszanki ale rowniedobrze tak jak EGT na wynik bedzie wpływało wiecej czynników
PS. W ogłoszeniu Bybs'a do sprzedania jest mój silnik , chwilowo zarezewowany dla znajomego ktory chciałby reanimowac pewną budę
Wskaźniki
Moderator: Moderator
ok to narazie samo ciśnienie zakupie
a mam w takim razie pytanie co do jakości wskaźników
czy te z serii Steper motor z peakiem oprócz tego , że mają dodatkowe funkcje różnią się czymś od zwykłych ?
czy czujnik jest ten sam i sie dopłaca tylko za peaka?
w końcu firma ta sama
a mam w takim razie pytanie co do jakości wskaźników
czy te z serii Steper motor z peakiem oprócz tego , że mają dodatkowe funkcje różnią się czymś od zwykłych ?
czy czujnik jest ten sam i sie dopłaca tylko za peaka?
w końcu firma ta sama
awatara zostawiam jako pamiątke po s13...
Stanu nim nie sprawdzisz ale zawsze sie moze przydac przy dalszej eksploatacji, jak sa plany na zwiekszanie powera to oczywiscie sie przyda
Jak silnik nie wlozony to lepiej wykrecic wtryski i sprawdzic czy ktorys nie leje, mozna podlozyc takie same naczynia i sprawdzic czy tak samo beda napelnione. Jak cos nie bedzie banglac to wyczujesz podczas jazdy.
Swiece mozna wymienic od razu i cewki sprawdzic.
AFR mozna tez sprawdzic.
Co do cisnienia oliwy to najpierw zmien olej a pozniej sprawdzaj, nie wiadomo co wczesniej bylo wlane, moze jakis doktorek na poprawe osiagow
Jak silnik nie wlozony to lepiej wykrecic wtryski i sprawdzic czy ktorys nie leje, mozna podlozyc takie same naczynia i sprawdzic czy tak samo beda napelnione. Jak cos nie bedzie banglac to wyczujesz podczas jazdy.
Swiece mozna wymienic od razu i cewki sprawdzic.
AFR mozna tez sprawdzic.
Co do cisnienia oliwy to najpierw zmien olej a pozniej sprawdzaj, nie wiadomo co wczesniej bylo wlane, moze jakis doktorek na poprawe osiagow
nie no silnik od 3 miechów w pl stoji w garażu, a nie wiadomo ile wczesniej stał, wiem żeby najpierw jakiegoś shita wlać niech pochodzi pare min i dopiero prawidłowy olej jak nie bedzie syfu w środku itp. to spoko
wskaznik i tak miałem kupić to przyda się w trakcie testowania silnika ,
a jak to jest z tymi wskaznikami czy seria SM jest dokładniejsza od zwykłych Auto gauge ? czy płaci się więcej tylko za te kilka bajerów?
wskaznik i tak miałem kupić to przyda się w trakcie testowania silnika ,
a jak to jest z tymi wskaznikami czy seria SM jest dokładniejsza od zwykłych Auto gauge ? czy płaci się więcej tylko za te kilka bajerów?
awatara zostawiam jako pamiątke po s13...
SM sa na silniku krokowym wiec sa dokladniejsze, np wczesniejszy boost mial wezyk podpiety bezposrednio do wskaznika, SM ma oddzielny czujnik i do wskaznika ida same kable.
Ja u siebie mam całą choinkę AutoGauge SM - oil press, oil temp., boost, afr (nie podpięty), egt (padła sonda), fuel press (brak czujnika ) ale te co działają to śmigają na moje ślepe oko dobrze - wyniki są powtarzalne, zależne od warunków wewn. i zewn....
Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś smarował na wskaźniki z silniczkiem krokowym że są "wolniejsze" od "tradycyjnych". Jako ciekawostkę podam fakt, że przy lekkim depnięciu na gaz (na biegu luzem) najpierw leci wskazówka od boost'a (logiczne) a później od obrotomierza. Rozdzielczość wskazań jest również dobra i wynosi ok. pół (1/3) grubości wskazówki, co dla oil press pozwala rozróżnić wskazania o min 0,1 bar. Ruchy są płynne i wystarczająco szybkie. Nie wspominam o walorach estetycznych (podwójne podświetlenie, przyciemniana szybka) bo to kwestia gustu...
Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś smarował na wskaźniki z silniczkiem krokowym że są "wolniejsze" od "tradycyjnych". Jako ciekawostkę podam fakt, że przy lekkim depnięciu na gaz (na biegu luzem) najpierw leci wskazówka od boost'a (logiczne) a później od obrotomierza. Rozdzielczość wskazań jest również dobra i wynosi ok. pół (1/3) grubości wskazówki, co dla oil press pozwala rozróżnić wskazania o min 0,1 bar. Ruchy są płynne i wystarczająco szybkie. Nie wspominam o walorach estetycznych (podwójne podświetlenie, przyciemniana szybka) bo to kwestia gustu...
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
- f_zukowski
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
- Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
- Kontakt:
hej , mam problem z zegarem auto gauge sm peak 60mm temp oleju. otóż po remoncie silnika i odłączaniu tego cholernego czujnika w podstawce (trzeba najpierw kręcić w drugą stronę a dopiero potem wkręcać bo nie ma kostki) po ponownym podłączeniu zegar miga i nie łapie sygnału. po kabelkach nie widać , żeby się któryś okręcił. cóż mogło się stać i czy ew. jest jakaś możliwość naprawy , czy trzeba drugi czujnik. hmn.. ?
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
uniwersalny czujnik 15 zł tylko nie wiem czy coś jeszcze trzeba przerabiać.f_zukowski pisze:hej , mam problem z zegarem auto gauge sm peak 60mm temp oleju. otóż po remoncie silnika i odłączaniu tego cholernego czujnika w podstawce (trzeba najpierw kręcić w drugą stronę a dopiero potem wkręcać bo nie ma kostki) po ponownym podłączeniu zegar miga i nie łapie sygnału. po kabelkach nie widać , żeby się któryś okręcił. cóż mogło się stać i czy ew. jest jakaś możliwość naprawy , czy trzeba drugi czujnik. hmn.. ?
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
- DarekAMS
- Coś już wiem
- Posty: 171
- Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
- Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
- Kontakt:
Mam okazje kupić taniej używ. wskaznik EGT z serii AutoGauge , ale prawdopodobnie jest padnięta sonda temperaturowa i wskaznik wskazuję chyba nie własciwe wartości.
Więc pytanie , czy kupię gdzieś samą sondę ? Jak tak to gdzie ? bo na Alledrogo nie ma
[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 18:11 ]
Przy okazji, jakie powinny być prawidłowe wskazania ? jesli wszystko w silniku jest ok
Więc pytanie , czy kupię gdzieś samą sondę ? Jak tak to gdzie ? bo na Alledrogo nie ma
[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 18:11 ]
Przy okazji, jakie powinny być prawidłowe wskazania ? jesli wszystko w silniku jest ok
Ostatnio zmieniony wt 24 lis, 2009 18:12 przez DarekAMS, łącznie zmieniany 1 raz.
czaki.pl
Jasne ze dostaniesz.
Termopare AG sprzedaje gosciu ktorys z allegro co sprzedaje tez wskazniki AG nie pamietam nicka ale kumpel u niego zamawial bo tez mu padla.
Druga opcja bez problemu mozna termopare dorobic pisalem gdzie tu:
http://www.nissantech.pl/?showtopic=4083
Wskazania to zalezy w ktorym miejscu bedzie termopara i jaki setup u mnie przy WOT jest w okolicach 800*C, przy spokojnej jezdzie na 5biegu ok 3tys ok 500*C
Termopare AG sprzedaje gosciu ktorys z allegro co sprzedaje tez wskazniki AG nie pamietam nicka ale kumpel u niego zamawial bo tez mu padla.
Druga opcja bez problemu mozna termopare dorobic pisalem gdzie tu:
http://www.nissantech.pl/?showtopic=4083
Wskazania to zalezy w ktorym miejscu bedzie termopara i jaki setup u mnie przy WOT jest w okolicach 800*C, przy spokojnej jezdzie na 5biegu ok 3tys ok 500*C
Ostatnio zmieniony wt 24 lis, 2009 18:19 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
KLIK
prosze to jest czlowiek ktory na allego tez handluje, bralismy od niego juz nie 1 zegar i nie bylo zandych klopotow tylko ze cena troche nie mala ale to tak w zyciu bywa wiatru nie ma plot sie kiwa
prosze to jest czlowiek ktory na allego tez handluje, bralismy od niego juz nie 1 zegar i nie bylo zandych klopotow tylko ze cena troche nie mala ale to tak w zyciu bywa wiatru nie ma plot sie kiwa
mysle ze najlepszym miejscem chyba bedzie waz od silnika do chlodni... ale raczej ten powrotny z sil. do chl. tak mi sie wydaje
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
za termostatem, przed chlodnicą.
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!