Strona 18 z 22

: czw 18 gru, 2008 18:14
autor: Ban0ff
To moze sie podepne pod temat :)
Mam egt AG sm peak wkrecony w seryjny kolektor na 4tym garze.
FMIC 550x180x65 (orurowanie nierdzewka), pompa walbro, zaplon 15st, wydech przelot, t25, dodatkowe mapy od xree.
I tak na seryjnej mapie i doladowanie 0.9bara (bez regulacji) egt rosnie na 5tym biegu ponad 900, na 4tym dochodzi do 900 ale nie przekracza, dodam ze mam szerokopasmowke i afr jest w normie, tzn przy bucie okolo 12-11, nic nie szarpie i auto dobrze jedzie. Denerwuje mnie tylko to wysokie egt.
Na tym samym doladowaniu i mapie na 1.2bara (komp xree) egt na 5tym biegu i max bucie nie przekracza 900st, tzn 890 zlapalo :)
cos nie tak z wskaznikiem egt?
Moze niech wpisza inni co maja egt AG swoje setupy i jakie osiagaja temp w kolektorze :)

: czw 18 gru, 2008 18:45
autor: ige
A jaki masz afr na mapie od xree (to jest chyba standardowy stage 1 nie?)mierzyles?
Niejestem specjalista ale wydaje mi sie ze optymalny afr to 11-12,5 przy pelnym bucie.
Wsumie to rzeczywiscie troche duze egt a doladowanie nie jest to jeszcze max,w doddatku duzy ic hmm no chyba ze te t25 tak ogrzewaja atmosfere.

: czw 18 gru, 2008 20:53
autor: roball
ECU mam zachipowne i nie wiem co tam siedzi - na oko jakiś stage1
ICek przed chłodnicą od volvo 740

EGT max 820* - bez względu czy puszczę 0.6 czy 0.8 bara...

: pt 19 gru, 2008 00:22
autor: Nero
T28, walbro 255, FMIC, 2.5 pelny przelot uklad wydechowy, wtryski 444ccm, MBC, SMT 6 i EGT Greddy przy pelnym bucie i troche obciazonym aucie wstawalo nawet na chwilowe 970*.... Bardzo ostre sciganie bylo, ostr redukcje itd... Doladowanie 1b... Takze mysle ze 850-870* przy jezdzie "w doladowaniu" to sprawa normalna, mnie troche zaszokowalo gdy zobaczylem wskazowke na 970*...

: pt 19 gru, 2008 08:26
autor: Raptor
egt HKS na 4rtym cylindrze, FMIC 600x300x76, za przepustnicą przy bucie jest 0.9-1bar (turbo T25 nie ruszane), średnio temperatura spalin ok. 800st.c, max jaki widziałem raz 850st.c

: pt 19 gru, 2008 13:04
autor: Ban0ff
ige pisze:A jaki masz afr na mapie od xree (to jest chyba standardowy stage 1 nie?)mierzyles?
Niejestem specjalista ale wydaje mi sie ze optymalny afr to 11-12,5 przy pelnym bucie.
Wsumie to rzeczywiscie troche duze egt a doladowanie nie jest to jeszcze max,w doddatku duzy ic hmm no chyba ze te t25 tak ogrzewaja atmosfere.
Mialem wczesniej t28 i temp byla podobna, dodam ze cisnienie paliwa w normie i wtryski sprawne.
Co do afr z mapek od xree, mierzone na 3cim biegu przy 0.9bara
Seria - przy bucie w podlodze poczatkowo schodzi do 12 i pozniej wedruje na 14 i tak trzyma do konca
Mapka 1.2 bara - but w podlodze i jak zaczyna dmuchac dochodzi do 11 a pozniej do konca trzyma 13
roball pisze:ECU mam zachipowne i nie wiem co tam siedzi - na oko jakiś stage1
ICek przed chłodnicą od volvo 740

EGT max 820* - bez względu czy puszczę 0.6 czy 0.8 bara...
na piatym biegu i max obciazeniu masz 820?
Nero pisze:T28, walbro 255, FMIC, 2.5 pelny przelot uklad wydechowy, wtryski 444ccm, MBC, SMT 6 i EGT przy pelnym bucie i troche obciazonym aucie wstawalo nawet na chwilowe 970*.... Bardzo ostre sciganie bylo, ostr redukcje itd... Doladowanie 1b... Takze mysle ze 850-870* przy jezdzie "w doladowaniu" to sprawa normalna, mnie troche zaszokowalo gdy zobaczylem wskazowke na 970*...
Masz tez wskaznik AG? w seryjnym kolektorze czy baran? mi wskazuje podobnie i na t25 kiedys zlapalem 940* max

: pt 19 gru, 2008 16:54
autor: roball
Ban0ff pisze:
roball pisze:ECU mam zachipowne i nie wiem co tam siedzi - na oko jakiś stage1
ICek przed chłodnicą od volvo 740

EGT max 820* - bez względu czy puszczę 0.6 czy 0.8 bara...
na piatym biegu i max obciazeniu masz 820?
tak,
ale długo to nie trwało - za szybko się budzik zamyka :D

u mnie IC jest uszczelniony z chłodnicą przy pomocy pianki na rury CO,
do tego zachowałem oryginalną osłonę chłodnicy więc wisco niezły wicher tam robi :)

sprężarka też raczej chłodna, damskie doładowanie...
skąd by się miało więcej wziąć :)

: pt 19 gru, 2008 17:23
autor: Ban0ff
a przed montazem coolera miales egt?

: pt 19 gru, 2008 21:25
autor: roball
EGT każdy ma, w końcu ten skrót oznacza temp. spalin ;)

wskaźnika nie miałem...

: pt 19 gru, 2008 21:44
autor: Ban0ff
chyba proste ze chodzilo mi o wskaznik :roll: czepialski :P :P

: pt 19 gru, 2008 23:24
autor: Nero
Ban0ff pisze:
Nero pisze:T28, walbro 255, FMIC, 2.5 pelny przelot uklad wydechowy, wtryski 444ccm, MBC, SMT 6 i EGT przy pelnym bucie i troche obciazonym aucie wstawalo nawet na chwilowe 970*.... Bardzo ostre sciganie bylo, ostr redukcje itd... Doladowanie 1b... Takze mysle ze 850-870* przy jezdzie "w doladowaniu" to sprawa normalna, mnie troche zaszokowalo gdy zobaczylem wskazowke na 970*...
Masz tez wskaznik AG? w seryjnym kolektorze czy baran? mi wskazuje podobnie i na t25 kiedys zlapalem 940* max
Kolektor standart, wskaznik Greddy... Nie mam pojecia jak wygladal wtedy AFR bo nie mam zadnego wskaznika niestety... Tak poza tematem male OT, co najlepsze do auta by monitorowac AFR? Jakis link, cena mile widziane :)

: sob 20 gru, 2008 03:21
autor: ige
Wydaje mi sie ze do afr najlepiej sonda szeroko pasmowa np Innovate dla otrzymania dokladnych pomiarow,sa do tych sond tez ladne wskazniki do kompletu.Koszt takiego profi zestawiku to 1200zl ale pewnie mozna zalatwic taniej.

http://moto.allegro.pl/item507844089_in ... j_afr.html

: sob 20 gru, 2008 08:32
autor: Ban0ff
mam wlasnie innovate lc-1 z analogowym wskaznikiem, kupowalem jak dolar byl troche tanszy i zestawik kosztowal mnie 870zl :)

: sob 20 gru, 2008 13:30
autor: roball
tylko i wyłącznie sonda szerokopasmowa..

przy normalnej sondzie używam drugiego trybu serwisowego
informacje mają taką samą dokładność (zależy głównie od sondy)

: sob 20 gru, 2008 14:10
autor: ppp
Seria - przy bucie w podlodze poczatkowo schodzi do 12 i pozniej wedruje na 14 i tak trzyma do konca
Mapka 1.2 bara - but w podlodze i jak zaczyna dmuchac dochodzi do 11 a pozniej do konca trzyma 13.
Skoro afr rośnie do 14 to nie ma się co dziwić wysokim egt.Robi się ubogo.Przy WOT w aucie turbo ,afr niepowinien przekraczać 12 żeby było bezpiecznie.Oczywiście cały czas mowa o max obciążeniu.Jeśli na seryjnej mapie i seryjnym doładowaniu masz taki przebieg afr,to coś nie działa jak trzeba.