Strona 19 z 22
: sob 20 gru, 2008 15:33
autor: Nero
Dzieki za odpowiedz o wskazniku AFR... Jeszcze jedna sprawa o wskaznik AFR, co mozecie powiedziec mi o tym?
: sob 20 gru, 2008 15:33
autor: Silicone
afr 14! to bardzo ubogo!!! i afr wraz z wzrostem obrotow powinno spadac a nie rosnac.
nie upalaj tego auta!!!!! bo sie pozegnasz z silnikiem...
: sob 20 gru, 2008 15:47
autor: Ban0ff
a co jesli na mapie japonskiej afr jest podobny do tej 1.2 bara? poczatkowo jak zaczyna dmuchac spada do 11 i chwilowo trzyma sie w granicach 12 a potem turbo puchnie i zaczyna isc w strone 13, t25 nie trzyma boostu do konca obrotow na maxymalnej wartosci, mam teraz wezyk podpiety bezposrednio z aktuatorem bez mbc i potrafi odciac z powodu doladowania w granicach 1 bara.
: sob 20 gru, 2008 15:51
autor: Silicone
napewno nie brakuje paliwa? jak mierzyles cisnienie?
: sob 20 gru, 2008 15:59
autor: Ban0ff
przed listwa paliwowa jest trojnik, wezyk idzie do kabiny i na koncu mam wskaznik mechaniczny, na wolnych mam okolo 2 bary i cisnienie rosnie wraz z wzrostem doladowania
: sob 20 gru, 2008 16:06
autor: Silicone
i takie powinno byc? np. w rb powinno byc 3bary na odlaczonym podcisnieniu...
: sob 20 gru, 2008 16:10
autor: Ban0ff
ale ja jezdze z podlaczony podcisnieniem i powinno byc wg serwisowki 1.96 bar a przy odpietym podcisnieniu 2.45 bara
: sob 20 gru, 2008 16:14
autor: Silicone
skoro tak powinno byc...
i trzyma cis. do konca obrotow?
: sob 20 gru, 2008 16:20
autor: Ban0ff
tak cisnienie rosnie wraz z doladowaniem w okolice 3ch barow, zegar troche nieczytelny bo dosc maly i wyskalowany do 10 bar
Wtryski tez sprawdzalem, tzn ustawilem 4 takie same naczynia z miarka, podpialem listwe z wtryskami, i dalem napiecie na wszystkie naraz, przelalem tak po ok pol litra i wyniki byly bardzo podobne jak nie identyczne wiec mysle ze sa ok.
Co moze byc jeszzce przyczyna zlego afr? zaplon regulowalem niedawno, korzystalem z opisu brt na NT, tamten opis byl do SR'a ale wydaje mi sie ze metoda regulacji jest podobna.
: sob 20 gru, 2008 16:20
autor: roball
@silikone,
nie pisz pierdół
dla przypomnienia
- mieszanka stechiometryczna AFR=14.7 (14.7 części powietrza na 1 część paliwa)
- mieszanka bogata AFR<14.7
- mieszanka uboga AFR>14.7
to że silniki z turbiną stroi się na bogato żeby obniżyć EGT i szanse na stuk, nie znaczy że AFR 14 jest ubogim stanem
Zapewniając odpowiednio chłodne powietrze można wystroić auto na AFR 14 i wszystko będzie dobrze, a nawet lepiej bo im bliżej mieszanki stechiometrycznej tym sprawność silnika wyższa..
warunek to brak stuku i rozsądne EGT (~900)
ważne jest jaką temp. ma mieszanka w chwili zapłonu,
dolewanie paliwem to najbardziej prymitywny sposób obniżania jej wartości
bardziej wyszukane to wydajne IC (w tym wodny lub z suchym lodem), natrysk płynu na IC, wtrysk wody do kolektora etc..
inna sprawa to dokładność wskazań,
bez szerokopasmówki odczyty należy traktować w kategoriach "jest paliwo"/"nie ma paliwa"
wskazanie 14 traktowałbym jako "jest paliwo" - pod warunkiem że nie ma stuku i EGT bardzo nie przekracza 900*
: sob 20 gru, 2008 16:24
autor: Ban0ff
a jeszcze mi sie gdzies o uszy obilo ze seryjnie s13 byly strojone dosc ubogo, porownujac mape seryjna i japan widac duze roznice jesli chodzi o mape paliwa..
: sob 20 gru, 2008 16:31
autor: Silicone
czyli afr na poziomie 11 przy wchodzeniu w boost i rosnace do 14 jest ok???
jesli tak to zgadzam sie... pisze <font class="red">PIP</font>
: sob 20 gru, 2008 16:34
autor: ppp
@roball
,ty piszesz pierdoły i wproadzasz ludzi w błąd podając info z google ,że afr jest najlepszy 14,7.W turbobenzynie afr 14 @WOT jest za ubogo i to znacznie.
: sob 20 gru, 2008 16:49
autor: Ban0ff
Silicone pisze:czyli afr na poziomie 11 przy wchodzeniu w boost i rosnace do 14 jest ok???
na mapie japan przy wzrastajacym doladowaniu schodzi do 11, potem delikatnie schodzi do 12 i jak konczy sie wydajnosc turbiny powyzej 5,5 tys, afr wchodzi na 13...
ps. gdzie jeszcze szukac przyczyny wysokiego afr?
: sob 20 gru, 2008 16:57
autor: Silicone
a szczelnosc miedzy przeplywka a turbo?