Strona 22 z 22
: pn 04 maja, 2009 09:41
autor: Binio_
Niekoniecznie
Egt to bardzo wazny wskaznik pokazujacy rowniez co sie dzieje ale nie okreslajacy tylko stanu samego silnika. Przykladowo wysoka temp moze byc zarowno od slabych świec , padnietych cewek , wtryskow , zlego dawkowania przez ECU , etc etc
samego silnika tym nie sprawdzisz , jest to raczej wskazanie ogólne obrazujące prace całości
Cisnienie oleju da Ci poglad na wydajnosc pompy olejowej i calego ukladu w danym silniku
Temp oleju raczej za duzo nie pokaze tez ( zwlaszcza ze zalezy to od ilosci i jakości oleju )
Temp wody by pokazala tylko tyle ze sie cos ewentualnie grzeje ale ciezko o jakies wyzsze temperatury
AFR pokazałby sklad mieszanki ale rowniedobrze tak jak EGT na wynik bedzie wpływało wiecej czynników
PS. W ogłoszeniu Bybs'a do sprzedania jest mój silnik , chwilowo zarezewowany dla znajomego ktory chciałby reanimowac pewną budę
: pn 04 maja, 2009 14:41
autor: jarekrk
ok to narazie samo ciśnienie zakupie
a mam w takim razie pytanie co do jakości wskaźników
czy te z serii Steper motor z peakiem oprócz tego , że mają dodatkowe funkcje różnią się czymś od zwykłych ?
czy czujnik jest ten sam i sie dopłaca tylko za peaka?
w końcu firma ta sama
: pn 04 maja, 2009 15:29
autor: Ban0ff
Stanu nim nie sprawdzisz ale zawsze sie moze przydac przy dalszej eksploatacji, jak sa plany na zwiekszanie powera to oczywiscie sie przyda
Jak silnik nie wlozony to lepiej wykrecic wtryski i sprawdzic czy ktorys nie leje, mozna podlozyc takie same naczynia i sprawdzic czy tak samo beda napelnione. Jak cos nie bedzie banglac to wyczujesz podczas jazdy.
Swiece mozna wymienic od razu i cewki sprawdzic.
AFR mozna tez sprawdzic.
Co do cisnienia oliwy to najpierw zmien olej a pozniej sprawdzaj, nie wiadomo co wczesniej bylo wlane, moze jakis doktorek na poprawe osiagow
: pn 04 maja, 2009 15:33
autor: jarekrk
nie no silnik od 3 miechów w pl stoji w garażu, a nie wiadomo ile wczesniej stał, wiem żeby najpierw jakiegoś shita wlać niech pochodzi pare min i dopiero prawidłowy olej jak nie bedzie syfu w środku itp. to spoko
wskaznik i tak miałem kupić to przyda się w trakcie testowania silnika ,
a jak to jest z tymi wskaznikami czy seria SM jest dokładniejsza od zwykłych Auto gauge ? czy płaci się więcej tylko za te kilka bajerów?
: pn 04 maja, 2009 15:36
autor: Ban0ff
SM sa na silniku krokowym wiec sa dokladniejsze, np wczesniejszy boost mial wezyk podpiety bezposrednio do wskaznika, SM ma oddzielny czujnik i do wskaznika ida same kable.
: pn 04 maja, 2009 17:20
autor: cypher47
Ja u siebie mam całą choinkę AutoGauge SM - oil press, oil temp., boost, afr (nie podpięty), egt (padła sonda), fuel press (brak czujnika
) ale te co działają to śmigają na moje ślepe oko dobrze - wyniki są powtarzalne, zależne od warunków wewn. i zewn....
Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś smarował na wskaźniki z silniczkiem krokowym że są "wolniejsze" od "tradycyjnych". Jako ciekawostkę podam fakt, że przy lekkim depnięciu na gaz (na biegu luzem) najpierw leci wskazówka od boost'a (logiczne) a później od obrotomierza. Rozdzielczość wskazań jest również dobra i wynosi ok. pół (1/3) grubości wskazówki, co dla oil press pozwala rozróżnić wskazania o min 0,1 bar. Ruchy są płynne i wystarczająco szybkie. Nie wspominam o walorach estetycznych (podwójne podświetlenie, przyciemniana szybka) bo to kwestia gustu...
: ndz 15 lis, 2009 14:44
autor: f_zukowski
hej , mam problem z zegarem auto gauge sm peak 60mm temp oleju. otóż po remoncie silnika i odłączaniu tego cholernego czujnika w podstawce (trzeba najpierw kręcić w drugą stronę a dopiero potem wkręcać bo nie ma kostki) po ponownym podłączeniu zegar miga i nie łapie sygnału. po kabelkach nie widać , żeby się któryś okręcił. cóż mogło się stać i czy ew. jest jakaś możliwość naprawy , czy trzeba drugi czujnik. hmn.. ?
: ndz 15 lis, 2009 15:25
autor: Neo2005
f_zukowski pisze:hej , mam problem z zegarem auto gauge sm peak 60mm temp oleju. otóż po remoncie silnika i odłączaniu tego cholernego czujnika w podstawce (trzeba najpierw kręcić w drugą stronę a dopiero potem wkręcać bo nie ma kostki) po ponownym podłączeniu zegar miga i nie łapie sygnału. po kabelkach nie widać , żeby się któryś okręcił. cóż mogło się stać i czy ew. jest jakaś możliwość naprawy , czy trzeba drugi czujnik. hmn.. ?
uniwersalny czujnik 15 zł tylko nie wiem czy coś jeszcze trzeba przerabiać.
: wt 24 lis, 2009 18:10
autor: DarekAMS
Mam okazje kupić taniej używ. wskaznik EGT z serii AutoGauge , ale prawdopodobnie jest padnięta sonda temperaturowa i wskaznik wskazuję chyba nie własciwe wartości.
Więc pytanie , czy kupię gdzieś samą sondę ? Jak tak to gdzie ? bo na Alledrogo nie ma
[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 18:11 ]
Przy okazji, jakie powinny być prawidłowe wskazania ? jesli wszystko w silniku jest ok
: wt 24 lis, 2009 18:17
autor: thoreg
czaki.pl
: wt 24 lis, 2009 18:18
autor: ige
Jasne ze dostaniesz.
Termopare AG sprzedaje gosciu ktorys z allegro co sprzedaje tez wskazniki AG nie pamietam nicka ale kumpel u niego zamawial bo tez mu padla.
Druga opcja bez problemu mozna termopare dorobic pisalem gdzie tu:
http://www.nissantech.pl/?showtopic=4083
Wskazania to zalezy w ktorym miejscu bedzie termopara i jaki setup u mnie przy WOT jest w okolicach 800*C, przy spokojnej jezdzie na 5biegu ok 3tys ok 500*C
: wt 24 lis, 2009 22:23
autor: bybs
KLIK
prosze to jest czlowiek ktory na allego tez handluje, bralismy od niego juz nie 1 zegar i nie bylo zandych klopotow
tylko ze cena troche nie mala ale to tak w zyciu bywa wiatru nie ma plot sie kiwa
: pt 17 lut, 2012 21:57
autor: PrezesGT
Hej mam pytanie gdzie najlepiej podłączyć czujnik do dodatkowego wskaźnika do temperatury wody?
: sob 18 lut, 2012 18:38
autor: Andy
mysle ze najlepszym miejscem chyba bedzie waz od silnika do chlodni... ale raczej ten powrotny z sil. do chl. tak mi sie wydaje
: sob 18 lut, 2012 19:19
autor: rtuber
za termostatem, przed chlodnicą.