Strona 22 z 22

: pn 04 maja, 2009 09:41
autor: Binio_
Niekoniecznie

Egt to bardzo wazny wskaznik pokazujacy rowniez co sie dzieje ale nie okreslajacy tylko stanu samego silnika. Przykladowo wysoka temp moze byc zarowno od slabych świec , padnietych cewek , wtryskow , zlego dawkowania przez ECU , etc etc

samego silnika tym nie sprawdzisz , jest to raczej wskazanie ogólne obrazujące prace całości


Cisnienie oleju da Ci poglad na wydajnosc pompy olejowej i calego ukladu w danym silniku
Temp oleju raczej za duzo nie pokaze tez ( zwlaszcza ze zalezy to od ilosci i jakości oleju )
Temp wody by pokazala tylko tyle ze sie cos ewentualnie grzeje ale ciezko o jakies wyzsze temperatury
AFR pokazałby sklad mieszanki ale rowniedobrze tak jak EGT na wynik bedzie wpływało wiecej czynników


PS. W ogłoszeniu Bybs'a do sprzedania jest mój silnik , chwilowo zarezewowany dla znajomego ktory chciałby reanimowac pewną budę ;-)

: pn 04 maja, 2009 14:41
autor: jarekrk
ok to narazie samo ciśnienie zakupie

a mam w takim razie pytanie co do jakości wskaźników
czy te z serii Steper motor z peakiem oprócz tego , że mają dodatkowe funkcje różnią się czymś od zwykłych ?
czy czujnik jest ten sam i sie dopłaca tylko za peaka?
w końcu firma ta sama

: pn 04 maja, 2009 15:29
autor: Ban0ff
Stanu nim nie sprawdzisz ale zawsze sie moze przydac przy dalszej eksploatacji, jak sa plany na zwiekszanie powera to oczywiscie sie przyda :)
Jak silnik nie wlozony to lepiej wykrecic wtryski i sprawdzic czy ktorys nie leje, mozna podlozyc takie same naczynia i sprawdzic czy tak samo beda napelnione. Jak cos nie bedzie banglac to wyczujesz podczas jazdy.
Swiece mozna wymienic od razu i cewki sprawdzic.
AFR mozna tez sprawdzic.

Co do cisnienia oliwy to najpierw zmien olej a pozniej sprawdzaj, nie wiadomo co wczesniej bylo wlane, moze jakis doktorek na poprawe osiagow :lol: :lol:

: pn 04 maja, 2009 15:33
autor: jarekrk
nie no silnik od 3 miechów w pl stoji w garażu, a nie wiadomo ile wczesniej stał, wiem żeby najpierw jakiegoś shita wlać niech pochodzi pare min i dopiero prawidłowy olej jak nie bedzie syfu w środku itp. to spoko

wskaznik i tak miałem kupić to przyda się w trakcie testowania silnika ,
a jak to jest z tymi wskaznikami czy seria SM jest dokładniejsza od zwykłych Auto gauge ? czy płaci się więcej tylko za te kilka bajerów?

: pn 04 maja, 2009 15:36
autor: Ban0ff
SM sa na silniku krokowym wiec sa dokladniejsze, np wczesniejszy boost mial wezyk podpiety bezposrednio do wskaznika, SM ma oddzielny czujnik i do wskaznika ida same kable.

: pn 04 maja, 2009 17:20
autor: cypher47
Ja u siebie mam całą choinkę AutoGauge SM - oil press, oil temp., boost, afr (nie podpięty), egt (padła sonda), fuel press (brak czujnika :) ) ale te co działają to śmigają na moje ślepe oko dobrze - wyniki są powtarzalne, zależne od warunków wewn. i zewn....
Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś smarował na wskaźniki z silniczkiem krokowym że są "wolniejsze" od "tradycyjnych". Jako ciekawostkę podam fakt, że przy lekkim depnięciu na gaz (na biegu luzem) najpierw leci wskazówka od boost'a (logiczne) a później od obrotomierza. Rozdzielczość wskazań jest również dobra i wynosi ok. pół (1/3) grubości wskazówki, co dla oil press pozwala rozróżnić wskazania o min 0,1 bar. Ruchy są płynne i wystarczająco szybkie. Nie wspominam o walorach estetycznych (podwójne podświetlenie, przyciemniana szybka) bo to kwestia gustu...

: ndz 15 lis, 2009 14:44
autor: f_zukowski
hej , mam problem z zegarem auto gauge sm peak 60mm temp oleju. otóż po remoncie silnika i odłączaniu tego cholernego czujnika w podstawce (trzeba najpierw kręcić w drugą stronę a dopiero potem wkręcać bo nie ma kostki) po ponownym podłączeniu zegar miga i nie łapie sygnału. po kabelkach nie widać , żeby się któryś okręcił. cóż mogło się stać i czy ew. jest jakaś możliwość naprawy , czy trzeba drugi czujnik. hmn.. ?

: ndz 15 lis, 2009 15:25
autor: Neo2005
f_zukowski pisze:hej , mam problem z zegarem auto gauge sm peak 60mm temp oleju. otóż po remoncie silnika i odłączaniu tego cholernego czujnika w podstawce (trzeba najpierw kręcić w drugą stronę a dopiero potem wkręcać bo nie ma kostki) po ponownym podłączeniu zegar miga i nie łapie sygnału. po kabelkach nie widać , żeby się któryś okręcił. cóż mogło się stać i czy ew. jest jakaś możliwość naprawy , czy trzeba drugi czujnik. hmn.. ?
uniwersalny czujnik 15 zł tylko nie wiem czy coś jeszcze trzeba przerabiać.

: wt 24 lis, 2009 18:10
autor: DarekAMS
Mam okazje kupić taniej używ. wskaznik EGT z serii AutoGauge , ale prawdopodobnie jest padnięta sonda temperaturowa i wskaznik wskazuję chyba nie własciwe wartości.
Więc pytanie , czy kupię gdzieś samą sondę ? Jak tak to gdzie ? bo na Alledrogo nie ma :/

[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 18:11 ]
Przy okazji, jakie powinny być prawidłowe wskazania ? jesli wszystko w silniku jest ok

: wt 24 lis, 2009 18:17
autor: thoreg
czaki.pl

: wt 24 lis, 2009 18:18
autor: ige
Jasne ze dostaniesz.
Termopare AG sprzedaje gosciu ktorys z allegro co sprzedaje tez wskazniki AG nie pamietam nicka ale kumpel u niego zamawial bo tez mu padla.

Druga opcja bez problemu mozna termopare dorobic pisalem gdzie tu:
http://www.nissantech.pl/?showtopic=4083

Wskazania to zalezy w ktorym miejscu bedzie termopara i jaki setup u mnie przy WOT jest w okolicach 800*C, przy spokojnej jezdzie na 5biegu ok 3tys ok 500*C

: wt 24 lis, 2009 22:23
autor: bybs
KLIK
prosze to jest czlowiek ktory na allego tez handluje, bralismy od niego juz nie 1 zegar i nie bylo zandych klopotow ;) tylko ze cena troche nie mala ale to tak w zyciu bywa wiatru nie ma plot sie kiwa ;)

: pt 17 lut, 2012 21:57
autor: PrezesGT
Hej mam pytanie gdzie najlepiej podłączyć czujnik do dodatkowego wskaźnika do temperatury wody?

: sob 18 lut, 2012 18:38
autor: Andy
mysle ze najlepszym miejscem chyba bedzie waz od silnika do chlodni... ale raczej ten powrotny z sil. do chl. tak mi sie wydaje

: sob 18 lut, 2012 19:19
autor: rtuber
za termostatem, przed chlodnicą.