Zabezpieczenie podwozia
Moderator: Moderator
Pytanie do ludzi którzy już mają za sobą tą przeprawę z rudą, mianowicie jaki jest koszt mniej więcej zabezpieczenia podwozia czyt. oczyszczenie z rdzy (nieduża ilość) oraz nałożenie na to masy bitumicznej czy coś aby zabezpieczyć je przed rozwojem korozji ?
goła blacha + podkład reakatywny + podkład akrylowy + podkład epoksydowy + podkład akrylowy + baranek + masa bitumiczna
Prawidłowa kolejność, goła blacha powinna być jak najkrócej goła i narażona na warunki atmosferyczne nawet te w garażu. Zawsze odtłuszcza się przed malowaniem i podkłady akrylowe i epoksydowe trzeba zmatowić przed położeniem kolejnego. Zabawy meeeega dużo ale działa.
Prawidłowa kolejność, goła blacha powinna być jak najkrócej goła i narażona na warunki atmosferyczne nawet te w garażu. Zawsze odtłuszcza się przed malowaniem i podkłady akrylowe i epoksydowe trzeba zmatowić przed położeniem kolejnego. Zabawy meeeega dużo ale działa.
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
W praktyce wystarcza reaktywny + akryl + baran, jeżeli podwozie jest piaskowane to nie wymaga odtłuszczania tylko odkurzania (przy odtłuszczaniu łatwo zatłuścić resztkami np. konserwacji jeżeli cała powierzchnia nie jest idealnie oczyszczona)
Natomiast przepis który podał geniula1, przy prawidłowym wykonaniu zapewnia pancerną odporność na korozję .
Natomiast przepis który podał geniula1, przy prawidłowym wykonaniu zapewnia pancerną odporność na korozję .
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Jeśli robisz sam to koszt materiałów to 400zł ,+/-100zł
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Novol reaktywny - 58zł (po zmieszaniu 2L)
Novol akryl - 38zł (po zmieszaniu 1.25L)
Novol epoksyd - 46zł (po zmieszaniu 1.6L)
Novol baranek - 14zł (1L)
Bitex - 32zł (3L)
Raktywnego wystarczy jeden komplet, akryl 2, 1 epoksyd, 2 baranki
z materiałami zamkniesz się w 250zł
polecam ten sklep:
http://klakiernik.pl/index.php?pasek=show&page=6
Novol akryl - 38zł (po zmieszaniu 1.25L)
Novol epoksyd - 46zł (po zmieszaniu 1.6L)
Novol baranek - 14zł (1L)
Bitex - 32zł (3L)
Raktywnego wystarczy jeden komplet, akryl 2, 1 epoksyd, 2 baranki
z materiałami zamkniesz się w 250zł
polecam ten sklep:
http://klakiernik.pl/index.php?pasek=show&page=6
Ostatnio zmieniony czw 14 kwie, 2011 11:41 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Przede wszystkim pytanie jak to zrobią - może być dużo gorzej niż przed robotą,
niby sprawa prosta do wykonania ale wymaga staranności i cierpliwości.
niby sprawa prosta do wykonania ale wymaga staranności i cierpliwości.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
roball pisze:Przede wszystkim pytanie jak to zrobią - może być dużo gorzej niż przed robotą,
niby sprawa prosta do wykonania ale wymaga staranności i cierpliwości.
No właśnie u mnie robota samemu raczej nie wchodzi w grę bo nie widzę się leżeć tyle godzin pod autem i to robić bo kanału nie mam, więc również pytanie do kogoś kto oddawał auto na taką operację jaki był tego koszt orientacyjnie
Osobiście nie polecam Novola, cena jest dobra ale z jakością już gorzej. Jeśli robił bym dla siebie celował bym w wyższą półkę. W mieszalni Ci powiedzą.roball pisze:Novol reaktywny - 58zł (po zmieszaniu 2L)
Novol akryl - 38zł (po zmieszaniu 1.25L)
Novol epoksyd - 46zł (po zmieszaniu 1.6L)
Novol baranek - 14zł (1L)
Bitex - 32zł (3L)
Pierwsze pytanie brzmi czy ktoś się wogle podejmie tak żmudnej i czasochłonnej pracy (mi zajęło to 4 bite dni) jak już podejmie się, to moneta nie będzie mała .....
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto
Najlepiej to chyba dogadać się z jakimś właścicielem garażu z kanałem/podnośnikiem i za skrzynkę "wynająć"...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Zrobiłem na novolem nadwozie zabytkowego vw, wypiaskowane i zarzucone 2 warstwy reaktywnego - stoi w tym stanie w blaszaku od 2 lat i z lupą rdzy nie znajdziesz.
Wiadomo że to co innego niż solanka na ulicy, ale gdyby nie działał prawidłowo to nalot by się pojawił
Bardzo ważne przy tych lakierach jest dosuszenie przed następną warstwą (mokre na mokre to nie dla amatorów), unikanie jak ognia kontaktu epoksydu z reaktywnym i dokładne matowienie akrylu przed położeniem następnej warstwy.
Podobno produkty DUPONT'a są lepsze, ale nigdy nie testowałem.
Natomiast jeżeli blachę dopadła korozja międzykrystaliczna to żadne leki i zioła nie pomogą - trzeba wyciąć raka i wspawać zdrowe
Wiadomo że to co innego niż solanka na ulicy, ale gdyby nie działał prawidłowo to nalot by się pojawił
Bardzo ważne przy tych lakierach jest dosuszenie przed następną warstwą (mokre na mokre to nie dla amatorów), unikanie jak ognia kontaktu epoksydu z reaktywnym i dokładne matowienie akrylu przed położeniem następnej warstwy.
Podobno produkty DUPONT'a są lepsze, ale nigdy nie testowałem.
Natomiast jeżeli blachę dopadła korozja międzykrystaliczna to żadne leki i zioła nie pomogą - trzeba wyciąć raka i wspawać zdrowe
Ostatnio zmieniony czw 14 kwie, 2011 13:40 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Podłącze się do pytania.
Jak konserwować miejsca spawania blachy ? Wiem, że nakłada się jakąś masę/klej na miejsce łączenia, co to jest za ustrojstwo ? I jaka jest kolejność kładzenia tego czegoś i podkładów ? najpierw ta masa potem podkłady ? czy najpierw jakiś podkład, potem masa potem znowu podkład ?
Jak konserwować miejsca spawania blachy ? Wiem, że nakłada się jakąś masę/klej na miejsce łączenia, co to jest za ustrojstwo ? I jaka jest kolejność kładzenia tego czegoś i podkładów ? najpierw ta masa potem podkłady ? czy najpierw jakiś podkład, potem masa potem znowu podkład ?
poczytaj erisona projekt lub bij do niego na pwbrales pisze:Podłącze się do pytania.
Jak konserwować miejsca spawania blachy ? Wiem, że nakłada się jakąś masę/klej na miejsce łączenia, co to jest za ustrojstwo ? I jaka jest kolejność kładzenia tego czegoś i podkładów ? najpierw ta masa potem podkłady ? czy najpierw jakiś podkład, potem masa potem znowu podkład ?
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
odgrzewam bo czeka mnie to
chcę zabezpieczyć podwozie bo podłużnica wydaje się przekwitać coś jakoś
po wspawaniu ewentualnych łatek i wyczyszczeniu tego to podkład reakatywny + podkład akrylowy + podkład epoksydowy + podkład akrylowy + baranek + masa bitumiczna czy to za dużo? Lepiej by było całą resztę też do gołej blachy wyczyścić czy nie jest to konieczne? Co do progów i profili zamkniętych? Sam preparat czy coś jeszcze
Ile mi tego wyjdzie w litrach na całe podwozie?
Jakich producentów polecacie i jaka dysza w pistolecie do podkładów bo do baranka i masy to raczej całkiem inny pistolet jest
chcę zabezpieczyć podwozie bo podłużnica wydaje się przekwitać coś jakoś
po wspawaniu ewentualnych łatek i wyczyszczeniu tego to podkład reakatywny + podkład akrylowy + podkład epoksydowy + podkład akrylowy + baranek + masa bitumiczna czy to za dużo? Lepiej by było całą resztę też do gołej blachy wyczyścić czy nie jest to konieczne? Co do progów i profili zamkniętych? Sam preparat czy coś jeszcze
Ile mi tego wyjdzie w litrach na całe podwozie?
Jakich producentów polecacie i jaka dysza w pistolecie do podkładów bo do baranka i masy to raczej całkiem inny pistolet jest