Strona 1 z 2

Zabezpieczenie podwozia

: śr 13 kwie, 2011 23:19
autor: Fabisz
Pytanie do ludzi którzy już mają za sobą tą przeprawę z rudą, mianowicie jaki jest koszt mniej więcej zabezpieczenia podwozia czyt. oczyszczenie z rdzy (nieduża ilość) oraz nałożenie na to masy bitumicznej czy coś aby zabezpieczyć je przed rozwojem korozji ?

: czw 14 kwie, 2011 00:08
autor: geniula1
goła blacha + podkład reakatywny + podkład akrylowy + podkład epoksydowy + podkład akrylowy + baranek + masa bitumiczna

Prawidłowa kolejność, goła blacha powinna być jak najkrócej goła i narażona na warunki atmosferyczne nawet te w garażu. Zawsze odtłuszcza się przed malowaniem i podkłady akrylowe i epoksydowe trzeba zmatowić przed położeniem kolejnego. Zabawy meeeega dużo ale działa.

: czw 14 kwie, 2011 00:23
autor: roball
W praktyce wystarcza reaktywny + akryl + baran, jeżeli podwozie jest piaskowane to nie wymaga odtłuszczania tylko odkurzania (przy odtłuszczaniu łatwo zatłuścić resztkami np. konserwacji jeżeli cała powierzchnia nie jest idealnie oczyszczona)

Natomiast przepis który podał geniula1, przy prawidłowym wykonaniu zapewnia pancerną odporność na korozję ;).

: czw 14 kwie, 2011 07:07
autor: Wiscoo
Nie odpowiedzieliście na pytanie - jaki jest koszt.:)

: czw 14 kwie, 2011 08:43
autor: geniula1
Jeśli robisz sam to koszt materiałów to 400zł ,+/-100zł

: czw 14 kwie, 2011 11:39
autor: roball
Novol reaktywny - 58zł (po zmieszaniu 2L)
Novol akryl - 38zł (po zmieszaniu 1.25L)
Novol epoksyd - 46zł (po zmieszaniu 1.6L)
Novol baranek - 14zł (1L)
Bitex - 32zł (3L)

Raktywnego wystarczy jeden komplet, akryl 2, 1 epoksyd, 2 baranki

z materiałami zamkniesz się w 250zł

polecam ten sklep:
http://klakiernik.pl/index.php?pasek=show&page=6

: czw 14 kwie, 2011 12:16
autor: Wiscoo
A jak oddać do serwisu, to ile? 1500?:D

: czw 14 kwie, 2011 12:43
autor: roball
Przede wszystkim pytanie jak to zrobią - może być dużo gorzej niż przed robotą,
niby sprawa prosta do wykonania ale wymaga staranności i cierpliwości.

: czw 14 kwie, 2011 12:45
autor: Fabisz
roball pisze:Przede wszystkim pytanie jak to zrobią - może być dużo gorzej niż przed robotą,
niby sprawa prosta do wykonania ale wymaga staranności i cierpliwości.

No właśnie u mnie robota samemu raczej nie wchodzi w grę bo nie widzę się leżeć tyle godzin pod autem i to robić bo kanału nie mam, więc również pytanie do kogoś kto oddawał auto na taką operację jaki był tego koszt orientacyjnie

: czw 14 kwie, 2011 12:51
autor: geniula1
roball pisze:Novol reaktywny - 58zł (po zmieszaniu 2L)
Novol akryl - 38zł (po zmieszaniu 1.25L)
Novol epoksyd - 46zł (po zmieszaniu 1.6L)
Novol baranek - 14zł (1L)
Bitex - 32zł (3L)
Osobiście nie polecam Novola, cena jest dobra ale z jakością już gorzej. Jeśli robił bym dla siebie celował bym w wyższą półkę. W mieszalni Ci powiedzą.

Pierwsze pytanie brzmi czy ktoś się wogle podejmie tak żmudnej i czasochłonnej pracy (mi zajęło to 4 bite dni) jak już podejmie się, to moneta nie będzie mała .....

: czw 14 kwie, 2011 13:18
autor: Wiscoo
Najlepiej to chyba dogadać się z jakimś właścicielem garażu z kanałem/podnośnikiem i za skrzynkę "wynająć"...:D

: czw 14 kwie, 2011 13:36
autor: roball
Zrobiłem na novolem nadwozie zabytkowego vw, wypiaskowane i zarzucone 2 warstwy reaktywnego - stoi w tym stanie w blaszaku od 2 lat i z lupą rdzy nie znajdziesz.
Wiadomo że to co innego niż solanka na ulicy, ale gdyby nie działał prawidłowo to nalot by się pojawił ;)

Bardzo ważne przy tych lakierach jest dosuszenie przed następną warstwą (mokre na mokre to nie dla amatorów), unikanie jak ognia kontaktu epoksydu z reaktywnym i dokładne matowienie akrylu przed położeniem następnej warstwy.

Podobno produkty DUPONT'a są lepsze, ale nigdy nie testowałem.

Natomiast jeżeli blachę dopadła korozja międzykrystaliczna to żadne leki i zioła nie pomogą - trzeba wyciąć raka i wspawać zdrowe ;)

: czw 21 kwie, 2011 14:18
autor: brales
Podłącze się do pytania.
Jak konserwować miejsca spawania blachy ? Wiem, że nakłada się jakąś masę/klej na miejsce łączenia, co to jest za ustrojstwo ? I jaka jest kolejność kładzenia tego czegoś i podkładów ? najpierw ta masa potem podkłady ? czy najpierw jakiś podkład, potem masa potem znowu podkład ?

: sob 23 kwie, 2011 10:43
autor: domino
brales pisze:Podłącze się do pytania.
Jak konserwować miejsca spawania blachy ? Wiem, że nakłada się jakąś masę/klej na miejsce łączenia, co to jest za ustrojstwo ? I jaka jest kolejność kładzenia tego czegoś i podkładów ? najpierw ta masa potem podkłady ? czy najpierw jakiś podkład, potem masa potem znowu podkład ?
poczytaj erisona projekt lub bij do niego na pw

: pn 10 mar, 2014 23:14
autor: Tomek89
odgrzewam bo czeka mnie to

chcę zabezpieczyć podwozie bo podłużnica wydaje się przekwitać coś jakoś
po wspawaniu ewentualnych łatek i wyczyszczeniu tego to podkład reakatywny + podkład akrylowy + podkład epoksydowy + podkład akrylowy + baranek + masa bitumiczna czy to za dużo? Lepiej by było całą resztę też do gołej blachy wyczyścić czy nie jest to konieczne? Co do progów i profili zamkniętych? Sam preparat czy coś jeszcze

Ile mi tego wyjdzie w litrach na całe podwozie?
Jakich producentów polecacie i jaka dysza w pistolecie do podkładów bo do baranka i masy to raczej całkiem inny pistolet jest