Spawanie kielichow

Sprawy techniczne dotyczące nadwozia [blacharka itp]

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wolę podłogę spawać na zakładkę ale jest trochę więcej roboty bo trzeba z dwóch stron obspawać. Możesz również czołowo ale ustaw sobie dobrze prąd i aby nie narobić dziur na łączeniu. Pamiętaj lepiej za dużo niż za mało - zawsze można przyciąć.

Spawasz na około co 2-3 cm na około jak objedziesz całość i chwile przeschnie to uzupełnij spawy i będzie gitara. Jak polecisz jednym długim spawem to się blacha przegnie w stronę końca spawu.

na koniec masą na spawy zaciągnij i będzie gitara.
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Właśnie o to mi chodziło, by zrobić najpierw spawy punktowe co 2 cm, potem uzupełnić też punktami reszte.
Na zakładkę niechce, bo boje się że będzie rdzewieć od środka.

Jak wygląda ta masa na spawy, to jest coś jak lakier na pędzel, czy coś?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
siwy1210
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 91
Rejestracja: ndz 15 sie, 2010 19:37
Lokalizacja: Głuchołazy

coś jak śmietana czy gips trochę się ciągnie, ja to pędzlem kładłem
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

prędzej coś jak silikon tylko, jakiś tam skład poliureatonowy ma
Poszukuję...
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Dzięki, już znalazłem uszczelniacz poliuretanowy Novol :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

wcześniej używałem Boll-a macy uszczelniającej teraz używam Trotona wydaje się lepsza w nakładaniu. Ma lepsza konsystencję.
Obrazek
bełzi77
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 101
Rejestracja: wt 20 gru, 2011 19:02
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Małe Ot

Panowie orientuję się ktoś może gdzie w Krakowie bądź okolicach obspawam przed swapem moją s13?
Awatar użytkownika
SEBA200SX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: śr 15 gru, 2010 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

siema przez zime będe obspawowywał sobie bude i mam pare pytań

- mase na spawy daje sie bezpośrednio na goły spaw czy podkład reaktywny - epoksydowy i dopiero masa?

- czy podkłady reaktywne i epoksydowe w szpraju bo są takie na allegro np http://allegro.pl/boll-podklad-epoksydo ... 89401.html
są tak samo dobre niż te standardowe dwu składnikowe w puszkach? (bo wygodniej będzie mi sprejem prysnąć ) ?

- no i czy nie lepiej wszystkie spawy najpierw pomalować tym środkiem http://allegro.pl/brunox-epoxy-na-rdze- ... 86845.html
ten brunox ponoć można nakładać na powierzchniową rdze ( której mam sporo pod autem ) i już ruda nie będzie iść dalej...

co myślicie?
" Każdego dnia , sam na sam z koncepcją , próbujemy spełnić nasze marzenia , ciężko pracując nad każdą indywidualnością i każdą urwaną sekundą , to jest nasze życie i nasza miłość , naszego ciała i duszy ..."
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

erison pisze:To nie jest takie proste.

W fabryce nie zgrzewają na kołach tylko jeszcze na stelażu wiec pozycja na kołach jest "naciągnięta".
Wiec trzeba spawać w pozycji jak najmniej obciążającej oryginalne zgrzewy.

W innym przypadku w momencie kiedy auto stoi na kołach oryginalne zgrzewy są naciągnięte a nowe spawy są w pozycji neutralnej. W momencie przejazdu po dziurach będą naciągnięte wasze spawy a zgrzewy będą w pozycji neutralnej
w którym miejscu podstawić kobyłki żeby było dobrze i nic się nie naciągało?
mam wyciągnięty silnik i tak przy okazji bym trochę komorę silnika i budę obspawał.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
siwy1210
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 91
Rejestracja: ndz 15 sie, 2010 19:37
Lokalizacja: Głuchołazy

Podłużnice
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie”