Remont tylnej klapy

Sprawy techniczne dotyczące nadwozia [blacharka itp]

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Seemann
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: ndz 30 wrz, 2007 12:45
Lokalizacja: Polkowice
Kontakt:

Witam.
Wrzucam fotoralacje z remontu/wywalenia spoilera z tylnej klapy, praktycznie bez użycia szpachli.
Kilka lat temu wrzucałem ten temat ale widzę że przepadł. Może komuś się przydadzą te informacje. S13 nie mam już od kilku lat, ale mam nadzieje że moje zabiegi były skuteczne i nowy właściciel nie miał już w tym miejscu problemów z 'rudą'.

Obrazek

Wokoło otworów ścieramy lakier aż do gołej blachy, ale równomiernie na większej powierzchni żeby nie było żadnych "schodów".

Obrazek

Mniejsze otwory mogą być lekko wyciągnięte do góry, to dlatego że w tych miejscach spoiler był dokręcony śrubami.
Wkładamy śrubę imbusową, lub zwykłą z podkładką.

Obrazek

Od spodu przykładamy rurkę o średnicy najlepiej 20mm.
W momencie uderzania młoteczkiem w śrubę, należy od dołu dociskać rurę do blachy. Będzie wtedy łatwiej usunąć wyciągnięcie.
Jeśli uważamy że powierzchnia jest już równa to ją sprawdzamy, jeżeli ok to przechodzimy do następnego otworu.

Obrazek

Z blachy o grubości 1mm wycinamy krążki którymi zaślepimy otwory. Duże otwory mają średnice 18mm, małe 8mm.

Obrazek

Przykładamy "zaślepki" i sprawdzamy płaszczyznę. Jeżeli krążki wpadają nam do środka, to od spodu możemy przyłożyć magnes.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Krążki spawamy punktowo, po przeciwległych stronach. Między spawami należy chwile odczekać, bo można przegrzać blachę i się powygina.

Obrazek

Po spawaniu należy oszlifować spawy, ja najpierw używam grubej tarczy do szlifowania, a później ściernice listkową.

Obrazek

Obrazek

Na goły metal nakładamy podkład reaktywny

Obrazek

Jeśli podczas wyrównywania spawów powstało jakieś wgłębienie to należy użyć szpachli. W przypadku cynowania, cyne nakłada się oczywiście przed nałożeniem podkładu.
Po wyrównaniu powierzchni nakładamy podkład wypełniający, ja użyłem najpierw ciemniejszego bo na nim widać ewentualne nierówności.

Obrazek

Jeżeli wszystko jest ok, nakładamy podkład odpowiedni do koloru autka (zwykle maluje się szarym podkładem)
Jeżeli nie zdejmujemy uszczelek to wciskamy pod nie cienki przewód. Oklejamy elementy których nie chcemy pomalować i malujemy:)

Obrazek
Obrazek

Jedna strona klapy jest już zrobiona, z drugiej nie jest już tak pięknie.

Obrazek

Pierwsza warstwa blachy miała już małe dziurki, postanowiłem wyciąć fragment żeby sprawdzić co jest dalej.
Pod spodem nie było lepiej więc trzeba wycinać większy fragment.
Blache najlepiej ciąć dremelem z tarczą o grubości 0.5mm, ułatwi to późniejsze spawanie bo nie będzie większych szczelin. Należy również rozwiercić zgrzewy.

Obrazek
Obrazek

A oto "rudy" w całej swej okazałości

Obrazek

Czyścimy wszystko do gołej blachy i malujemy podkładem

Obrazek
Obrazek

Wycięty fragment również należy dokładnie oczyścić i pomalować

Obrazek
Obrazek

Należy zwrócić uwagę na to aby blachy było prosto ze sobą pospawane, ponieważ to miejsce styku klapy z uszczelką.
Efekt końcowy, klapa przygotowana do malowania :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob 16 sie, 2014 23:09 przez Seemann, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie”