Jestem w trakcie malowania swojego Nissana i miałbym parę pytań do osób, które się tym zawodowo zajmują lub sami malowali swoje Nissany
Mam już położony podkład akrylowy na całym samochodzie. Będę chciał położyć na to bazę + bezbarwny. Naczytałem się już różnych porad i już zaczynam się gubić jak się teraz zabrać za dalsze malowanie.
Pytania:
1). Jaka metoda szlifowania podkładu przed położeniem bazy będzie lepsza. Na sucho maszynowo czy na mokro ręcznie? Jakie gradacje papieru najlepiej zastosować?
2). Czy jest możliwość malowania bazy/bezbarwnyego w temperaturze poniżej 20'C?
3). Po jakim czasie jeszcze jest dopuszczalne malowanie bezbarnym na lakierze bazowym?
4). Czy lakier bazowy matować między kolejnymi warstwami? Jesli tak to jaka gradacja, czy może wystarczy włóknina ścierna?
5). Czy matować lakier bazowy przed malowaniem bezbarwnym?
6). Czy można zostawić lakier akrylowy na dłuzszy okres czasu (bo np będzie za zimno żeby malować na docelowy kolor)?
Malowanie samochodu
Moderator: Moderator
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
3). Zależy od technologii każda marka lakierów ma troche inaczej ale raczej to się robi mokro na mokro czyli odstęp krótki.
4). Nie, jeśli kładziesz mokro na mokro a pewnie tak będziesz robił
5). Nie, tylko trzeba w miarę szybko pomalować, żeby się bazowy nie utwardził. Na karcie produktu masz opisane.
6). Tak, tylko trzeba później dobrze przeszlifować.
4). Nie, jeśli kładziesz mokro na mokro a pewnie tak będziesz robił
5). Nie, tylko trzeba w miarę szybko pomalować, żeby się bazowy nie utwardził. Na karcie produktu masz opisane.
6). Tak, tylko trzeba później dobrze przeszlifować.
SR13 na ukończeniu
1) ja lecę ręcznie na mokro 400 ciasne zakamarki (w zderzakach itp) i 800 całość jak najwięcej na klocku
6) jeśli chodzi o podkład akrylowy to zależy jaki jeśli mamy jakiś zwykły, to bym radził tego na dłuższy czas nie zostawić chłonie wigoc jak głupi
jak się mylę poprawcie
6) jeśli chodzi o podkład akrylowy to zależy jaki jeśli mamy jakiś zwykły, to bym radził tego na dłuższy czas nie zostawić chłonie wigoc jak głupi
jak się mylę poprawcie
- claysman
- Stary Wyjadacz
- Posty: 754
- Rejestracja: pn 09 sty, 2012 22:19
- Lokalizacja: Ujście k/Piły
- Kontakt:
1)najlepiej przytrzyj elementy płaskie klockiem z gradacją około 320-400, później poprawić 500-800 (Mokro lub sucho) Najbezpieczniej, żeby nie poprzecierać użyć p600. Oczywiście najlepiej używać szlifierki oscylacyjnej, która lepiej poprawia rysy- np. pomiędzy docieraniem a matowaniem, ale jak dobrze zapudrujesz, to i ręką prawidłowo poprawisz-chociaż ręczne szlifowanie pozostawia grubszą rysę.
Podsumowując p320-400/ p500 /p600-p800 Lub jeśli nie czujesz się na siłach od razu p500/p600/p800 według uznania
(srebro i mocne ziarna nie lubią grubych rys, dla ciemnych kolorów nawet p400 nie pozostawi śladu)
2)tak, ale to zależy od lakieru. Najlepiej szukaj takich, stworzonych typowo do prac amatorskich. Powiedzmy jednak, że te 18 stopni być powinno
3)zależy od produktu, ale nawet po dłuższym czasie-możesz przelecieć włókniną i baza znowu stanie się przyczepna
4)nie. Wycinać możesz syfki, zacieki i inne sytuacje między warstwami, ale generalnie aplikacja mokro w mokro, bez matowania
5)j/w
6)wszystko możesz zostawić. Kwestia ponownej przyczepności-zawsze dobrze jest przematować, jak juz się utwardzi
Wszystkie Twoje pytania znajdą odpowiedź w kartach charakterystki produktów, które zakupisz. Są tam zawarte dane nt. szlifowania, odparowania, odstępów czasowych i nakładania.
Powodzenia!
Podsumowując p320-400/ p500 /p600-p800 Lub jeśli nie czujesz się na siłach od razu p500/p600/p800 według uznania
(srebro i mocne ziarna nie lubią grubych rys, dla ciemnych kolorów nawet p400 nie pozostawi śladu)
2)tak, ale to zależy od lakieru. Najlepiej szukaj takich, stworzonych typowo do prac amatorskich. Powiedzmy jednak, że te 18 stopni być powinno
3)zależy od produktu, ale nawet po dłuższym czasie-możesz przelecieć włókniną i baza znowu stanie się przyczepna
4)nie. Wycinać możesz syfki, zacieki i inne sytuacje między warstwami, ale generalnie aplikacja mokro w mokro, bez matowania
5)j/w
6)wszystko możesz zostawić. Kwestia ponownej przyczepności-zawsze dobrze jest przematować, jak juz się utwardzi
Wszystkie Twoje pytania znajdą odpowiedź w kartach charakterystki produktów, które zakupisz. Są tam zawarte dane nt. szlifowania, odparowania, odstępów czasowych i nakładania.
Powodzenia!
Ostatnio zmieniony śr 16 wrz, 2015 05:44 przez claysman, łącznie zmieniany 2 razy.
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Jeszcze jedno pytanie:
7). Jak sobie paradzić, gdy podczas malowania bazą/klarem zrobi się zaciek?
7). Jak sobie paradzić, gdy podczas malowania bazą/klarem zrobi się zaciek?
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- claysman
- Stary Wyjadacz
- Posty: 754
- Rejestracja: pn 09 sty, 2012 22:19
- Lokalizacja: Ujście k/Piły
- Kontakt:
Jak bazą, to czekasz aż przyschnie i przycerasz go delikatnie, bez dociskania np. p800 na SUCHO i później to miejsce poprawiasz pełną warstwą+cieniujesz na boki.
Jak klarem-kiedy jest lekki, zostawiasz-po wyschnięciu i utwardzeniu splerujesz-a jak leci duży konkretny zakapior, poczekaj aż podeschnie i nalej w tym miejscu jeszcze z dwie grube warstwy klaru, żeby go przylac i żeby było z czego zbierać przy polerowaniu.
Jak klarem-kiedy jest lekki, zostawiasz-po wyschnięciu i utwardzeniu splerujesz-a jak leci duży konkretny zakapior, poczekaj aż podeschnie i nalej w tym miejscu jeszcze z dwie grube warstwy klaru, żeby go przylac i żeby było z czego zbierać przy polerowaniu.
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Czy podlad akrylowy mozna pomalowac lakierem bezbarwnym? Chodzi mi o elementy, ktore docelowo beda niewidoczne, a nie widze sensu ich malowac pod docelowy kolor.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować