s13-targa

Sprawy techniczne dotyczące nadwozia [blacharka itp]

Moderator: Moderator

cziko

nie chodziło mi o przepisy tylko o to ze zginiesz bez kasku w aucie nawet przy niewielkiej stłuczce
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Hmm,moze masz czesciowo racje.Ale przytocze Ci pewna sytuacje.
Ostatnio moj znajomy mial wypadek.Uderzenie boczne przez TIRA.
Jechal Seicentem z pelna klatka bezpieczenstwa w kubelku,oczywiscie bez kasku.
Seicento bylo dosc powaznie uszkodzone,znajomy mial poraniona glowe-prawdopodobnie od szyby.
Ta klatka mu w ogromnym stopniu pomogla.

Wielu moich znajomych jezdzacych na rajdach porusza sie z klatka po drodze i nie slyszalem jeszcze od nikogo opini ze zagraza ona ich bezpieczenstwu.

Ale bede pamietal Twoje slowa.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
eax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007 00:25

cziko - ja tam zielony jestem w tym temacie, ale jak jestes spiety na sztywno z fotelem(pelne kubelki + szelki) to w jaki sposob glowa ma miec stycznosc z klatka? Jezli mowisz o wygieciu rury, czy jej peknieciu to dzieje sie to juz przy duzych naprezeniach ktore mamy juz w ekstremalnych sytuacjach gdzie oczywiscie nie ma mowy o braku kasku, a przy jak to nazwales malej stluczce to jednak IMO moze ci to pomoc uratowac zdrowie -

byl przypadek kilka lat temu jak jechala jakas zaloga na rajd i sie ciezarowka na nich przewrocila czy na nich najechala - eksperci stwierdzili ze gdyby nie klatka z auta zostala by kanapka - nie mieli kaskow - oboje wyszli bez szwanku.

Nie podwazam twojej opini bo jak wspomnialem ja z tym nie mam bezposredniej stycznosci, tylko chcialbym wiedziec skad ci sie to wzielo...
Awatar użytkownika
kemoT
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: pn 11 wrz, 2006 14:31
Lokalizacja: Szczytno/Olsztyn
Kontakt:

eax pisze:
byl przypadek kilka lat temu jak jechala jakas zaloga na rajd i sie ciezarowka na nich przewrocila czy na nich najechala - eksperci stwierdzili ze gdyby nie klatka z auta zostala by kanapka - nie mieli kaskow - oboje wyszli bez szwanku.
jeśli dobrze pamiętam to chodzi o Leszka Kuzaja i białego Lancera Evo VI
Awatar użytkownika
Seemann
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: ndz 30 wrz, 2007 12:45
Lokalizacja: Polkowice
Kontakt:

Nie przyglądałem się dokładnie podłodze w moim nismo, ale można by było chyba zrobić coś takiego jak np w camaro, czyli wspawać subframe connectors. W camaro miałem targe (t-top), buda tam lubi pękać na łączeniu dachu i takie subframe pomagało. Myślę że coś takiego można by było zrobić w 200sx targa, najlepiej jeszcze wzmocnić słupki, bo w autach typu targa na pewno są solidniej wykonane.

Obrazek
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

W Nissanie tez znajdzie sie miejsce na takie wzmocnienia
Tylko zastanawiam sie jak mialoby wygladac wzmocnienie tych slupkow....
Awatar użytkownika
Seemann
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: ndz 30 wrz, 2007 12:45
Lokalizacja: Polkowice
Kontakt:

Można zostawić zewnętrzne poszycie słupka a reszte zrobić z grubszej blachy jak to było w camaro (ale tam chyba wszędzie była gruba blacha bo to czołg).

Lub też jeżeli na elementach słupka są jakieś zgrzewy to można wszystko porozłanczać i wspawać w środku rurke o niedużej średnicy i zbudować wewnętrzne wzmocnienie.
Najlepiej to wszystko zrobić według obliczeń lub głębszych przemyśleń :wink: dobrać odpowiednią średnice rurek i sprawdzić czy miejsca mocowań są odpowiednio mocne.
Załączniki
200sxtarga.jpg
Awatar użytkownika
eax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007 00:25

jak juz ktos by planowal taka modyfikacje - moze jakis warsztat to radzilbym kupic jakas bude s13 za 1000pln na niej zamontowac te cale wzmocnienia i klatke i jak by przeszlo to testy zrzucenia z 15m to dopiero wtedy robic we wlasnym samochodzie ...

zawsze to lepiej jak to Buster obrywa po dupsku :twisted:
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Dokladnie to zaznaczylem na poczatku-jezeli tylko bede mial okazje dorwac jakas bude i bede mial troche wolnej gotowki,to prawdopodobnie sie tego podejme.Koszty beda mysle niewielkie,wzmocnienie podwozia,wyciecie dachu itp bede mogl zrobic w wlasnym zakresie.
Jednym z powazniejszych kosztow byloby wstawienie tej klatki.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Odkopuje temat poniewaz na mobilach jest wlasnie na sprzedaz TARGA:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
SMela21
Stały gość
Stały gość
Posty: 304
Rejestracja: ndz 22 cze, 2008 09:26
Lokalizacja: Praszka
Kontakt:

Ja tez chce taki daszek :mrgreen:

Ale jednak nie caly zdejmowany, tylko jak w 300 :D

Musi byc to wzmocnienie przez srodek, nie mowiac o tym w podwoziu.

Ja byc moze zrobie to ale po wakacjach, czas pokaze.
Obrazek

Tylny napęd jest jak seks. Po co na ręcznym? Jak można dać w pizdę
Awatar użytkownika
Lady GTI
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 39
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2007 10:12
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

http://img370.imageshack.us/my.php?imag ... 292ag9.jpg
Pozwalam sobie wstawić zdjęcie kolegi.Supra dawała rade,ostro dostawała i bynajmniej nic nie trzeszczało,ani się nie rozlatywalo.Widziałam ją lecącą w powietrzu,całe jej podwozie,odbila się od znaku,upadła i potem nadal jeździła.Wiem,ze to fabryka,ale myśle też ze Nissan może być całkiem wporządku z targa jeśli zrobi się go odpowiednio dobrze.
Wy tu odrazu o wielkich kraksach.Jakby się przywalać to przy zderzeniu z tirem mało kto ma szanse,a czy mózg zostanie na szybie czy nie to już mała różnica :)Pozatym czarno wizualnie widze klatke w prawie cabriolecie.Zero logiki w takim rozwiązaniu.Albo rybki albo akwarium.
[you] kiedy stajemy na kresce ?
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

wiec teraz prośba do właścicieli Z31 lub Z32 targa.
Czy moglibyście sprawdzić i podać nam wymiary poszczególnych daszków.
Ciekawe czy się zmieszcza do S13.
Chcialem osobiscie kupic Z31 ale ustalilem sobie zasade, ze niekupie juz auta starszego niz 1993 rok :((
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
faon
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: sob 28 lip, 2007 19:06
Lokalizacja: Police k. Szczecina
Kontakt:

Obrazek

[ Dodano: Czw 23 Paź, 2008 11:03 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak to wygląda. Co do zmian konstrukcji to w progi wpuszczeone są grube profile coś podobnego jak na fotce wyżej, te profile są jeszcze poprzecznie wzmocnione niezbyt dużym profilem. Dodatkowo pomiędzy podłużnicą a progiem w przedniej części podłogi są wspawane blachy. Niestety nie mam fotki jak auto leżało na boku ale na bazie zwykłej s13 zaznaczyłem kolorami jak to wygląda Obrazek
Dach wykonany jest z laminatu, a największy problem to będzie wykonanie dobrego uszczelnienia dachu z nadwoziem i szybami.
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

powrot do tematu :)
troche osob do mnie pisalo na temat TARGA i prosilo o fotki co do wzmocnien w aucie
Załączniki
a tak sie prezetuje auto z zdietym dachem :)
a tak sie prezetuje auto z zdietym dachem :)
IMG_5718.JPG
troche smiesznie to wyglada :P ale co sie zrobi :P
troche smiesznie to wyglada :P ale co sie zrobi :P
IMG_5710.JPG
IMG_5709.JPG
IMG_5708.JPG
nadkole przod od strony pasazera
nadkole przod od strony pasazera
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie”