Kwestie prawne
Moderator: Moderator
Z tego co sie orientuje w motocyklach maksymalna glosnosc wydechu wynosi 96db. Jednak paradoksem jest to ze np. Suzuki Gsxr 600, na seryjnym wydechu grzmi na 102db. Co do samochodow wydaje mi sie ze beda obowiazywac podobne normy. Pozdrawiam
Jeśli chodzi o ciekawostki to gdzieś czytałem, że na torze "Poznań" wprowadzili zakaz wjazdu samochodów, których głośność przekracza 96dB bo się ludzie skarżyli na hałas
z drugiej strony jestem ciekaw jak głośno ryczą moje 3'', bo już wiele osób mówiło jest cholernie głośne
z drugiej strony jestem ciekaw jak głośno ryczą moje 3'', bo już wiele osób mówiło jest cholernie głośne
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
głośne to one było jak jezdiłem na samym front-pipie (cała buda wpadała w rezonans )cypher47 pisze:
z drugiej strony jestem ciekaw jak głośno ryczą moje 3'', bo już wiele osób mówiło jest cholernie głośne
co do toru Poznań to już jest dość długo wprowadzone poprzez skargi
robiłeś takie rzeczy z moją małą? you bastard!trabirider pisze: głośne to one było jak jezdiłem na samym front-pipie (cała buda wpadała w rezonans )
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
- robacek
- Stały gość
- Posty: 435
- Rejestracja: pn 11 sie, 2008 08:57
- Lokalizacja: Jabłonna/Warszawa
- Kontakt:
ja na 2,5 przelocie na jednym koncowym mialem 110dB wg miernika Panow z transportera i dowod out. teraz na dwoch przelotowych tlumikach od kaliego mam 89 i jest meeega cicho. ja uwielbialem ryk ale co zrobic:/ na poznaniu jest to juz jakis czas. przeloty 3" raczej nie mieszcza sie w normie..
F*** JDM be a ricer. :]
jazda z silencerem to jak całowanie się przez szybę - "czegoś tu brakuje"Tomek89 pisze:3" + silencer jest cicho
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
ja mam pytanie odnosnie tego, ze kaza robic przegazowke podczas pomiaru!?
w rozporzadzeniu ministra infrastruktury jest zapisane:
teoretycznie powinienem zgasic silnik i powiedziec aby mierzyli halas, bo nawet nie ma nic zapisane o tym czy silnik powinien byc na chodzie bo mogli miec na mysli to czy pojazd zaglusza szum drzew bedac zaparkowanym
w rozporzadzeniu ministra infrastruktury jest zapisane:
tak wiec gdzie jest mowa o 3000 obrotow?poziom halasu zewnetrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odleglosci 0,5 m nie przekraczal w odniesieniu do:
a) ....
b) pozostalych pojazdow - wartosci podanych w tabeli "poziom halasu zewnetrznego", stanowiacej zalacznik nr 1 do rozorzadzenia
teoretycznie powinienem zgasic silnik i powiedziec aby mierzyli halas, bo nawet nie ma nic zapisane o tym czy silnik powinien byc na chodzie bo mogli miec na mysli to czy pojazd zaglusza szum drzew bedac zaparkowanym
Ostatnio zmieniony wt 13 wrz, 2011 11:04 przez kolosezw, łącznie zmieniany 1 raz.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
W prawie jest takie pojęcie jak "duch ustawy",
nie da się wszystkiego skodyfikować - choć w tym przypadku jest to po prostu niechlujstwo ustawodawcy.
Sam mam wydech na jednym tłumiku i scream pipe - na luzie mogą sobie gazować do woli, jest tylko szok że tak cicho
nie da się wszystkiego skodyfikować - choć w tym przypadku jest to po prostu niechlujstwo ustawodawcy.
Sam mam wydech na jednym tłumiku i scream pipe - na luzie mogą sobie gazować do woli, jest tylko szok że tak cicho
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Mam tylko tłumik końcowy średnica 2.5", nie pisałem że mam cicho tylko zaskakująco cicho, widząc ten wydech diagności spodziewają się odgłosu myśliwca na dopalaczu
Oczywiście przy braku obciążenia, nonsensem dla mnie jest sprawdzanie głośności w ten sposób - jak mi się SP otwiera to faktycznie nasuwają się skojarzenia z lotnictwem. Zresztą "normalny" wydech pod obciążeniem też ma dużo większe natężenie hałasu niż przy przegazówce na luzie.
Oczywiście przy braku obciążenia, nonsensem dla mnie jest sprawdzanie głośności w ten sposób - jak mi się SP otwiera to faktycznie nasuwają się skojarzenia z lotnictwem. Zresztą "normalny" wydech pod obciążeniem też ma dużo większe natężenie hałasu niż przy przegazówce na luzie.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
dzieki za odpowiedz na pytanie (ktore zdazylem usunac zanim odpowiedziales )
wlasnie tez planuje zrobic jakis cichy wydech, niestety wiek pociaga za soba lenistwo w stosunku do tlumaczenia sie przed policja i latania po diagnostach
wlasnie tez planuje zrobic jakis cichy wydech, niestety wiek pociaga za soba lenistwo w stosunku do tlumaczenia sie przed policja i latania po diagnostach
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Wystarczy ci tłumik końcowy, byle nie podróba z allegro - ok są np. eltec, będziesz miał cicho i skutecznie. Jeżeli ma to być wersja z SP (polecam) to optymalna średnica wew. rur jest kilka mm większa niż średnica wirnika strony gorącej. Jest trochę zabawy z uszczelnieniem kanałów - ale da się.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Dokladnie jak ma sie dobra puche koncowa to nie ma problemow. Mialem u siebie duza puche elteca i zero problemow, bolu glowy Mialem tez w poprzedniej nysie wydech a'la apexi n1 i bylo bardzo glosno...dowod tez polecial raz
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Ostatnio tez mnie zastanawiał problem pomiarów głośności a zaczęło sie od tego iż w Uwaga Pirat na TVN T zatrzymali kolesia w Probe i stwierdzili ze ma za głośny. Z racji na to iż był to wóż inspekcyjny , mieli przyrządy do pomiaru i dokonali takowego.
1 pomiar 116db , 2 pomiar 115db , kierowca mowi ze ma silencer i zaraz zalozy
3 pomiar z silencerem 106db , 4 pomiar z silnecerem 106db.
Zabrali mu dowód , zakazali daleszej jazdy oraz wlepili mandat 300-500zł ( nie pamietam juz ) za naruszenie normy ochrony srodowiska czy jakos tak - dostał by go i tak nawet jak by z silencerem mial ponizej ustawowych 96db , zachował by dowód tylko.
I teraz jak wygladała procedura pomiarowa wg tych panów policjantów.
Kazali mu wcisnac gaz do oporu az do 4000-5000 tyś !!
Jak wiadomo zawsze przy obciązeniu będzie wiekszy dzwięk...
ALE ! Proceduwa pomiaru zdaje sie była błędna , poszukalem troche w necie z przepisów i pomiar powinno sie przeprowadzac przy stałych obrotach wynoszących do około 60% max obrotów silnika oraz podczas schodzenia z tych obrotów.
Czyli pomiar powinni byli zaczac dopiero od ustalenia stabilnych dajmy na to 4500 obrotów i po odpuszczeniu gazu...
1 pomiar 116db , 2 pomiar 115db , kierowca mowi ze ma silencer i zaraz zalozy
3 pomiar z silencerem 106db , 4 pomiar z silnecerem 106db.
Zabrali mu dowód , zakazali daleszej jazdy oraz wlepili mandat 300-500zł ( nie pamietam juz ) za naruszenie normy ochrony srodowiska czy jakos tak - dostał by go i tak nawet jak by z silencerem mial ponizej ustawowych 96db , zachował by dowód tylko.
I teraz jak wygladała procedura pomiarowa wg tych panów policjantów.
Kazali mu wcisnac gaz do oporu az do 4000-5000 tyś !!
Jak wiadomo zawsze przy obciązeniu będzie wiekszy dzwięk...
ALE ! Proceduwa pomiaru zdaje sie była błędna , poszukalem troche w necie z przepisów i pomiar powinno sie przeprowadzac przy stałych obrotach wynoszących do około 60% max obrotów silnika oraz podczas schodzenia z tych obrotów.
Czyli pomiar powinni byli zaczac dopiero od ustalenia stabilnych dajmy na to 4500 obrotów i po odpuszczeniu gazu...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Niezła różnica, prawie 10x ponad normę
Co do procedur i ogólnie prawa trzeba niestety je znać, w tym przypadku jest nagranie i gość może się sądzić - wygra na 100%.
Co do obciążenia - na luzie nigdy silnik nie będzie bardzo obciążony, wystarczy popatrzeć na doładowanie przy przegazówce, w takiej sytuacji warto wcisnąć sprzęgło - obciążenie będzie minimalnie mniejsze - jeżeli pomiar miałby być na granicy to może się okazać decydujące
Co do procedur i ogólnie prawa trzeba niestety je znać, w tym przypadku jest nagranie i gość może się sądzić - wygra na 100%.
Co do obciążenia - na luzie nigdy silnik nie będzie bardzo obciążony, wystarczy popatrzeć na doładowanie przy przegazówce, w takiej sytuacji warto wcisnąć sprzęgło - obciążenie będzie minimalnie mniejsze - jeżeli pomiar miałby być na granicy to może się okazać decydujące
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...