Dlaczego panewka ?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

Ca18 det. Zwoj zywot zakonczyl 12.12.2009 godz. 23:53
Poszla panewka. Dramat.... :cry:
W ogole bylem w szoku. O silnik dbalem lepiej, niz o wlasna dziewczyne. Nigdy go nie krecilem na zimnym (dlugo chodzil na cieplym zanim zostal wkrecony na obroty), nigdy do odcinki. Zrobilem na nim kolo 2,5 tys km
Olej wymienilem zaraz po kupnie. Total 50W50, wymieniony filtr oleju.
Wczoraj pojechalismy sie z kumplem poslizgac. Po miescie 70, bez wyczynow. Krolami prostych nie jestesmy. Wjezchalem na rondko (wszystko bylo ok- temp wody, olej sprawdzany). Przelecialem bokiem rondko (5-7 tys obrotow, NIE DO ODCINKI!!!), zatrzymuje sie i panewka zaczyna... kla kla kla...
Wczesniej nic sie nie tulklo, wszystko bylo w jak najlepszym porzadku.
Jest mi ktos w stanie wytlumaczyc dla czego? Pod obciazeniem (wiekszym) byl okolo 15-20 sekund. Ja rozumiem, gdybym go palowal bez umiaru ale bez jaj!!! Na prawde byl silnik ok, procz lambdy, ktora byla do wymiany, przelewalo go czasem przy 3- 4 tys.
Ciesnienie turbiny wynosilo 1 bar (przy max gazie) ale rondo szedlem bez hardcoru (jak to czasem widac na japonskich i nie tylko ... filmach)

Ma ktos pomysl, dlaczego to sie moglo stac ?

W sumie sam troche nie wiem co mam robic- sprzedac stary silnik i zbierac na swapa ? Chyba tak zrobie.
Nie chce sprzedawac nyski. Mimo tego, ze tak mi sie odzwdzieczyla... Ciezko i dlugo chorowalem na ten samochod a tu taki psikus :cry: W dodatku, wiekszosc prac wykonywalem sam. W ciagu ost. 2 wieczorow, wymienilem klocki hamulcowe, przy okazji czyszczac wszystko co moglem, wymienilem wode w chlodnicy (zima idzie) i naprawilem oczko, bo mi nie swiecilo (kable puscily, w 6 miejscach :x ). Tyle, serca, pracy czasu i szlak trafil silnik. Az rece opadaja.... :(
Ostatnio zmieniony pn 14 gru, 2009 11:23 przez Dasiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

czyli silnik byl seria, nie grzebany wogole??
jak szybko po odpaleniu na zimnym silniku gasla ci kontrolka od oleju?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Nie miałem do czynienia z CA, ale z tego co się naczytałem to mają kiepskie smarowanie podczas jazdy bokiem i czasem podczas takiego obciążenia może zabraknąć oleju, bo po prostu smok go nie zaciągnie. Dlatego ludzie przerabiają smoki, przerabiają miski, montują akumulatory oleju itd. Sądze, że to mogła być przyczyna.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

jaki to olej był?
50w50? czy 5w50
nie troche za gesty przy rozruchu?
(o ile nie jest to literówka)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

scenariusz 1
nie wiadomo jaki syf był w silniku - zalałeś nowym olejem, wypłukało, przytkało kanał - chwila bez smarowania i po panewce...

scenariusz2
za niski stan oleju, chwilowy brak ciśnienia - zabita panewka

scenariusz3
padająca pompa oleju - chwilowy brak ciśnienia, zabita panewka

niestety CA jest czuły na niski stan oleju połączony z jazdą bokiem,
a dlaczego tak się stało... cóż, miałeś pecha i nie zadbałeś o to żeby się zabezpieczyć (czujnik ciśnienia oleju z alarmem, płukanie silnika po kupnie itp.)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Pompa oleju : stara/nowa/regenerowana :?:

j/w możliwe, że zabrakło oleju podczas pokonywaniu ronda a efektem jest panewka.

Jesteś w 100% pewien, że to panewka ?
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

szaman pisze:czyli silnik byl seria, nie grzebany wogole??
jak szybko po odpaleniu na zimnym silniku gasla ci kontrolka od oleju?
od razu. Silnik seria

Odnosnie oleju: literowka, 15W50... sorry z rozpedu sie machnalem.

roball nie pulkalem silnika, przyznam szczerze, ze jestem bardziej hobbysta i nigdy o czyms takim nie slyszalem- cale zycie sie uczymy

Co do scenariuszy... na pewno masz racje. Kumpel latal na zmiane ze mna, silnik CA, seria (tez) i jemu nic, mimo ze jezdzil dluzej niz ja...
Na upartego predzej mogl mi pasc na Wyrazowie, tam sobie pozwolilem na zapinanie bokow przy wyzszych predkosciach ale absolutnie nic sie nie dzialo...

[ Dodano: Nie 13 Gru, 2009 21:48 ]
rtuber, Robi kla, kla, kla i jest glosne jak cholera. Wiem jak zawory chodza, wiec to na pewno nie one. Kumpel co ze mnal latal tez stwerdzil, ze to panewka. A raczej glownie on...
Efekt byl taki: silnik zaczal dziwnie pracowac, stuk stuk i zgasl. Pojawila sie kontrolka oleju. no to o co chodzi? Wlaczam silnik (bo Turbo cieple) i sie zaczelo... kla kla kal i koniec. Jak ciagnik.

[ Dodano: Nie 13 Gru, 2009 21:48 ]
pompa stara
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

topics20/allegro-toplista-vt10359,720.htm#116839

topics34/s13-stock-by-dasiek-vt12916.htm


1 - kupiles samochod od goscia ktory sam nim zrobil 4k (czemu sprzedal?)
2 - nie remontowales silnika (po stanie w jakim go zastales ja bym sie nad tym zastanowil)
3 - kiedy byl ostatni remont? nie robiony od nowosci?
4 - pompa stara jak napisales

Kupiles padake, ktora wystarczylo troche porznac zeby wyzionela ducha...


....


A potem sie zwala wine na problem ze smarowaniem w CA, ze szybko padaja takie silniki itd.... Potem sie robi swap na SR, ktore jest mlodsze o np 10 lat i problem sam znika... A wystarczylo zrobic remont silnika, lub przynajmniej zorientowac sie czy w ogole byl kiedys robiony. Te silniki juz maja po 20 lat, nie sa niezniszczalne. Wypada je wyremontowac, tak samo jak poslac babe czasem do kosmetyczki.

ot cala historia.
Ostatnio zmieniony ndz 13 gru, 2009 22:13 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

- stara pompa
- przelewanie czyli mogło sie paliwo dostac do oleju i go rozrzadzić
- niski poziom oleju

Typowe


Stuka jak sie dodaje obrotów przy obciążeniu ( np na recznym i popuszczanie sprzegla na biegi ) czy stuka caly czas po odpaleniu auta na jałowym ?
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

dokladnie tak jak odinn pisze, to ze ty dbales o auto to nie znaczy ze wczesniejszy wlasciciel przed toba o nie dbal, niestety. nie raz slyszalem ze te silniki maja wytrzymalosc okolo 80 tys km, a to dlatego ze wiekszosc ludzi upala nysy sam wiesz jak to jest, wyrazow itd ;), tak wiec akurat trafiles lipnie, tak jak wiekszosc na tym forum :)
ale nie ma co sie smucic ;) trzeba odkladac kase i robic silnik i latac ;) tylko nie wycieraj sobie szklem dupy przy zakupie czesci bo bedzie znowu temat Dlaczego drugi raz mi sie to stalo :)
bez obrazy ale te auta szybko daja znac o sobie jak nie wlozysz porzadnych, sprawdzonych czesci.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

A ja mam jescze jedno spostrzezenie-jestes pewny ze w silniku nic nie stukało wczesniej?
Byłem juz swiadkiem przy kilku obracanych panewach i zadna odrazu nie zaczela klepac bardzo glosno.Na poczatku cichutko-mozna tak przejechac jeszcze nawet kilka tys kilometrow-tak było w moim sunny.

Moja teoria jest taka,ze panewa juz byla zmeczona gdy kupowales woz-nie uslyszales tego,a teraz poprostu sie dojechała
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

oczywiscie zdaje sobie z tego sprawe. Po to zalozylem temat.
Widze, ze popelnilem kilka bledow. Trudno, czasu nie odwroce. Mam nauczke na przyszlosc i mam nadzieje, ze inni, ktorzy dopiero stoja przed wyborem kupna i umiejetnoscia dbania o nysy, beda mogli ustrzec sie tych bledow.

Chce stawiac na Swapa, z calym szacunkiem dla CA ale kazdy wiek ma swoje prawa.

ODINN, święte słowa.
bybs, w miare mozliwosci, bede walczyc
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Tysie tu nie doluj, bo ja zrobilem ze swoim pierwszym CA tak samo (znaczy nie ja zarznelem, tylko ociec, ale wlasciwie moja wina ze nie zabralem sie od razu do rozbiorki silnika)

madry polak po szkodzie jestem hehe... :mrgreen:

powodzenia
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem.
Ostatnio zmieniony sob 19 gru, 2009 22:13 przez Forest, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Forest - Zieeeew... :mrgreen:

Ty jestes stary anty - CA, mi tam z kolei sie CA podoba, i inne silniki tez, i nie spisuje zadnego na straty. Kazdy ma swoje podejscie. Jak bylo u P Jankowskiego? czy to moze niesamowity wyjatek? Ze probowal zarznac i nie bardzo sie dalo? Zreszta co tu gadac, jednemu sie wysra to, innemu tamto...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”