Cóż, praktycznie wszystkie Twoje posty pozostały w temacie podstawowym (oprócz nic nie znaczących wycieczek personalnych) - więc odbieram to jako zwykłą wymówkę dla posprzątania "niewygodnych postów"po sobie.forest pisze: Usunąłem wszystkie moje posty z tych 2 tematów bo po ich rozdzieleniu kompletnie nie wiadomo o co komu chodzi. Ale niestety jacy moderatorzy takie forum. Wszystkie moje posty wymieniłem na:
"Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem"
Jeśli ktoś uważa że nie ogarniętym to obraza to niech to usunie , jeśli nazwiecie to dziecinadą mam to w dupie, możecie je wszystkie usunąć mam to w dupie bo to ostatni post w tym temacie jaki piszę ....
Chętnie bym wkleił co pisałeś - niestety zaradnie usunąłeś swoje posty...forest pisze: Roball co do wielkości panewek. Jedyne co napisałem o ich wielkości to:
"BRT sam napisał że prawdopodobnie za wąskie są panewki po prostu. każdy co miał panewki CA i SR w ręku wie że ten z CA są jednak zdecydowanie mniejsze i o wniosek nie trudo."
Panewki w CA są SZERSZE, mają WIĘKSZĄ powierzchnię i mniejszą 3mm średnicę (~45mm vs ~48mm). Biorąc pod uwagę ich grubość (~1.5mm dla obu silników) zapięte panewki CA nie zmieszczą się w zapiętych panewkach SR.
Czysto teoretycznie załóżmy że masz rację. Jak zapewne wiesz z doświadczenia, jeżeli przyłożyć panewkę do czopa wału to przylega ona tylko na wąskim odcinku (średnica wew. panewki jest większa niż średnica zew. czopa, jest zostawiony luz na olej). W proponowanym przez ciebie modelu pracy jedynym sposobem na zwiększenie powierzchni pracy panewki byłoby zwiększanie jej szerokości (na boki) - jak zapewne już wiesz (od nas) panewki CA są szersze niż w SR... Więc nawet naginając fizykę pod swoje potrzeby, nie przemyślałeś pomysłu do końcaforest pisze: Co do tego jak pracuje panewka, to nie masz o tym zielonego pojęcia. Muszę po raz kolejny obrazowo CI napisać żebyś zrozumiał. Jeśli korba w suwie pracy dobija do wału szpara od góry między korbą a wałem się zmniejsza ale za to na dole się zwiększa także mimo że ciśnienie będzie takie samo bo jak by ci to obrazowa napisać ... "pojemność" takiego łożyska będzie bardzo podobna to korba do wału dobije. W jaki sposób dolna część korby ma się trzymać wału? olej ją przykleja ? cala siła kumuluje się między górną częścią wału a korbą . Tyle
Korba dobija wyłącznie przy zbyt niskim ciśnieniu oleju (np. w czasie rozruchu) - stąd nawet prawidłowo eksplatowane panewki mają ślady na linii natarcia (od strony tłoka i przeciwnej). Z pracą panewki miałbyś 100% racji gdyby nie jedna cecha cieczy: lepkość (taki odpowiednik bezwładności). Fala ciśnienia rozprzestrzenia się znacznie szybciej niż fizycznie zaczną się przemieszczać cząstki oleju - czyli siła zostanie przeniesiona na cały obwód panewki (to jak klocki domino, wiele się dzieje ale pojedyncze klocki stoją praktycznie w miejscu ) - film olejowy jest tak zaprojektowany aby nie dochodziło do kontaktu panewka-wał. Dlatego tak niebezpieczne jest przegrzanie oleju - traci on swoją lepkość.
Czy to ma ręce i nogi? Jeśli nie jesteś przekonany, to zastanów się dlaczego panewka pokrywa całe 360*, gdyby praca odbywała się jak mówisz wystarczyłyby miejsca na wąskie paski na środku stopy i pokrywy (tak żeby tworzyły lico). Wygooglaj sobie hasło "uderzenie hydrauliczne" może cię zaciekawi.
Właśnie napisałeś że: SR został stworzony przy żałosnym budżecie (SR' projektowano pod koniec lat 80-tych, CA na początku - kiedy nissan nie miał powodów do narzekania, zresztą dlatego nie przywiązywano wagi do kosztowności produkcji tej jednostki).forest pisze: -koniec lat 80 to ciężki okres dla nissana i w porównaniu do innych japońskich marek ich budżet był raczej załosny. Zbudowali 4cylindrowe turbo wykorzystując wał , panewki , oraz wiele rozwiązań konstrukcyjnych z 122konnego CA16DE. JAk się szybko okazało silniki te szybko się poddawały , wiec jak to zwykle japończycy , puścili bubla poza rynek JP . Kiedy u nas ludzie zachwycali się CA to u nich już klepali na taśmie s13 z SRem. Pewnie części wyprodukowanych było sporo , a przecież tego nie wyrzucą...
Zgadzam się, tylko dlaczego wcześniej oburzałeś się na fakt że rozwiązania w SR były podyktowane ekonomią?. Japońce nie są debilami, np. na Y cieli koszty, ale wzmocnili pompę oleju i zapodali chłodnicę (co bardzo kosztów nie podniosło). Jest to bezpośrednim powodem podniesienia odporności SR'a w stosunku do CA.
Taka życiowa rada - unikaj absolutyzmów ("nigdy", "zawsze", "każdy", "nigdzie")forest pisze: -nigdzie na świecie nie robią z tego silnika jakiś porządnych mocy, są to pojedyncze sztuki zwane raczej wyjątkami, większość niby mocnych CA nigdy nie byłą na hamowani , a podawane moce to bardzo życzeniowe wyliczenia właściciela
Piotr(chyba) i Mkx(100%) hamowali się na obciążeniówce.forest pisze: -wykresów mocnych CA w pl prawie niema a zazwyczaj te mocniejsze są robione na hamowaniach inercyjnych które przy turbo mogą przekłamywać
Calibra? Polonez? BMW (z naklejkowej stajni tuningowej Pioneer @ MPower ) - nie patrz na model, patrz na userów...forest pisze: -Awaryjność CA jest przeogromna, pewnie że większość zależy od oleju i użytkowania, jednak ilość s13 z padniętą panewką jest zbyt duża i nie spotykana w żadnym innym silniku.
Jak SR-y staną się cenowo dostępne dla tej grupy użytkowników to nagle zaczną w nich padać panewki (ale to nie może dotrzeć...)
Np. Słyszałeś żeby komuś padła panewka w CA18ET? Wg twojej argumentacji świadczy to o tym że te silniki mają mocniejsze panewki niż SR (w którym to czasem się takie awarie zdarzają). Jeśli przyjdzie ci na myśl że te silniki praktycznie nie są dostępne, pomyśli czyj to argument...
Czy chęć pogłębienia wiedzy to "polecanie". Skąd możesz wiedzieć co polecamy osobom które nas pytają? Czy masz pojęcie jak impertynencko się zachowujesz?forest pisze: 99% tych ludzi którzy polecają tutaj CA makssymalnie rozebrali jedno swoje CA a większość nawet tego nie zrobiła .
A co jeśli kogoś drift na torze po prostu nie bawi? Albo szkoda mu auta i woli walnąć mu Ferrari Rosso z ładnym bodykitem i dla zabawy walić trasę kraków-zakopane-kraków?forest pisze: Jeśli ktoś w pl zbuduje zakute 350hp + CA w pl , będzie śmigał tym autem na treningi , pojeżdżawki i zrobi 20tys km , osobiście go przeproszę i powiem że nie miałem racji.
Mimo to zakonotuję że to napisałeś. Kobyłka już siano żre, kwestia czasu jak będzie u płota