Dlaczego panewka ?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Drodzy koledzy, przyjaciele, moderatorzy...
Chodzicie parami czy co? :D
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

roball pisze:Drodzy koledzy, przyjaciele, moderatorzy...
Chodzicie parami czy co? :D
moze to tak jak z kawalami o policjantach...

:mrgreen:


A tak na serio, to troche za pozno na zbyt drazliwa reakcje ze strony moderatorow, wg mnie to trzeba bylo siekac pare dni temu... teraz to tylko jakies niedobitki...

ps - ja nie klne w stosunku do kogos na forum...

a zyraFOM moge kogos nazwac?


Zreszta, co do kolegi Jakuba, mysle ze dyskusja jest zdecydowanie zbedna...


jestem obzarty... dalem babie rozge pod choinke... zycie jest piekne...


Zycze nam zeby kolejny post w tym temacie byl z sensem, a nie mimry z mamrami...

wesolych swiat.
Ostatnio zmieniony pt 25 gru, 2009 01:23 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

Parami to nie chodzimy... Ot taki zbieg okoliczności... :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....

Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
Czy można znacznie zmniejszyć tym niebezpieczeństwo uszkodzenia panewek?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jeśli chcesz się bawić z dołem to pokombinuj ze smokiem - tak żeby ssał jak najniżej, zapodaj sobie chłodnicę oleju (staraj się nie przekraczać 95*C). Lej 0.5L oleju ponad max.

Strojenie na niższe obroty zwiększy ci ryzyko wysrania się panewki - im niższe obroty, tym niższe ciśnienie oleju.

CA nie ma problemu z wysokimi obrotami, więc przenoszenie odcinki w dół to tylko strata zakresu pracy. Jeśli będziesz miał chłodnicę oleju to odpadnie problem z jego ewentualnym przegrzaniem.

Obowiązkowo wskaźniki ciśnienia i temp. oleju z warrniniem.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

ok, myślałem że problem jest w tym że olej gotuje się przy wysokich obrotach i ciężko zbić temp. nawet chłodnicą, więc nawet kiedy jest większe ciśnie to i tak olej nie ma swoich właściwości, stąd pomysł z przesunięciem...
Prościej będzie jednak pokombinować z chłodnicą oleju i smokiem :D .
trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

demolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....

Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

trabirider pisze:
demolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....

Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządu
Awatar użytkownika
Szczurek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: ndz 07 gru, 2008 10:53
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

roball pisze:Jeśli chcesz się bawić z dołem to pokombinuj ze smokiem - tak żeby ssał jak najniżej
Najlepiej kupić ten od SR i przerobić wystarczy tylko ten dodatkowy punkt mocowania :wink:
trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

demolik pisze:
trabirider pisze:
demolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....

Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządu
Jeśli jest tak jak piszesz to po co ci ostrzejsze wałki ?
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

Jesli ktos potrzebuje argumentow za CA to ja podam jeden.
Moj jest juz 10 tys km po remoncie i zadnych usterek. We wrocku jest sporo CA jezdzacych po drogach jak i na torze.
A na tym filmiku macie dwa wroclawskie nissany powered by CA18DET :)
http://turbokillers.com/topics33/wroclaw-trenuje-vt13526.htm
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

trabirider pisze:
demolik pisze:
trabirider pisze: czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządu
Jeśli jest tak jak piszesz to po co ci ostrzejsze wałki ?
same ostre wałki powodują że zawory otwierają się szybciej i szerzej, co pozwala na wygenerowanie większej mocy, a to czy maxmoc i moment będą wyżej czy niżej zależy od tego jak wystroisz to kołami rozrządu...

[ Dodano: Pon 28 Gru, 2009 20:56 ]
Martinez pisze:Jesli ktos potrzebuje argumentow za CA to ja podam jeden.
Moj jest juz 10 tys km po remoncie i zadnych usterek. We wrocku jest sporo CA jezdzacych po drogach jak i na torze.
A na tym filmiku macie dwa wroclawskie nissany powered by CA18DET :)
http://turbokillers.com/topics33/wroclaw-trenuje-vt13526.htm
ja widziałem wasz trening na rakietowej na żywo, jakoś koniec listopada i bynajmniej to co ty robiłeś absolutnie nie wyglądało na oszczędzanie auta (nie ukrywam że mi to zaimponowało) :D ... generalnie jak dla mnie to co widziałem to wystarczający argument za CA.
Dakatsu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 65
Rejestracja: pt 10 lip, 2009 12:56
Lokalizacja: Toruń

może ktoś napisać coś więcej o przerabianiu smoka z SR?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

demolik pisze:same ostre wałki powodują że zawory otwierają się szybciej i szerzej, co pozwala na wygenerowanie większej mocy, a to czy maxmoc i moment będą wyżej czy niżej zależy od tego jak wystroisz to kołami rozrządu...
co rozumiecie pod pojęciem "ostre" wałki?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

wałki z inaczej wyprofilowanymi krzywkami
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”