Drodzy koledzy, przyjaciele, moderatorzy...
Chodzicie parami czy co?
Dlaczego panewka ?
Moderator: Moderator
moze to tak jak z kawalami o policjantach...roball pisze:Drodzy koledzy, przyjaciele, moderatorzy...
Chodzicie parami czy co?
A tak na serio, to troche za pozno na zbyt drazliwa reakcje ze strony moderatorow, wg mnie to trzeba bylo siekac pare dni temu... teraz to tylko jakies niedobitki...
ps - ja nie klne w stosunku do kogos na forum...
a zyraFOM moge kogos nazwac?
Zreszta, co do kolegi Jakuba, mysle ze dyskusja jest zdecydowanie zbedna...
jestem obzarty... dalem babie rozge pod choinke... zycie jest piekne...
Zycze nam zeby kolejny post w tym temacie byl z sensem, a nie mimry z mamrami...
wesolych swiat.
Ostatnio zmieniony pt 25 gru, 2009 01:23 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
Parami to nie chodzimy... Ot taki zbieg okoliczności...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....
Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
Czy można znacznie zmniejszyć tym niebezpieczeństwo uszkodzenia panewek?
Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
Czy można znacznie zmniejszyć tym niebezpieczeństwo uszkodzenia panewek?
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Jeśli chcesz się bawić z dołem to pokombinuj ze smokiem - tak żeby ssał jak najniżej, zapodaj sobie chłodnicę oleju (staraj się nie przekraczać 95*C). Lej 0.5L oleju ponad max.
Strojenie na niższe obroty zwiększy ci ryzyko wysrania się panewki - im niższe obroty, tym niższe ciśnienie oleju.
CA nie ma problemu z wysokimi obrotami, więc przenoszenie odcinki w dół to tylko strata zakresu pracy. Jeśli będziesz miał chłodnicę oleju to odpadnie problem z jego ewentualnym przegrzaniem.
Obowiązkowo wskaźniki ciśnienia i temp. oleju z warrniniem.
Strojenie na niższe obroty zwiększy ci ryzyko wysrania się panewki - im niższe obroty, tym niższe ciśnienie oleju.
CA nie ma problemu z wysokimi obrotami, więc przenoszenie odcinki w dół to tylko strata zakresu pracy. Jeśli będziesz miał chłodnicę oleju to odpadnie problem z jego ewentualnym przegrzaniem.
Obowiązkowo wskaźniki ciśnienia i temp. oleju z warrniniem.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
ok, myślałem że problem jest w tym że olej gotuje się przy wysokich obrotach i ciężko zbić temp. nawet chłodnicą, więc nawet kiedy jest większe ciśnie to i tak olej nie ma swoich właściwości, stąd pomysł z przesunięciem...
Prościej będzie jednak pokombinować z chłodnicą oleju i smokiem .
Prościej będzie jednak pokombinować z chłodnicą oleju i smokiem .
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
czegoś tu nie rozumiedemolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....
Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządutrabirider pisze:czegoś tu nie rozumiedemolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....
Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
Najlepiej kupić ten od SR i przerobić wystarczy tylko ten dodatkowy punkt mocowaniaroball pisze:Jeśli chcesz się bawić z dołem to pokombinuj ze smokiem - tak żeby ssał jak najniżej
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
Jeśli jest tak jak piszesz to po co ci ostrzejsze wałki ?demolik pisze:do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządutrabirider pisze:czegoś tu nie rozumiedemolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....
Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
Jesli ktos potrzebuje argumentow za CA to ja podam jeden.
Moj jest juz 10 tys km po remoncie i zadnych usterek. We wrocku jest sporo CA jezdzacych po drogach jak i na torze.
A na tym filmiku macie dwa wroclawskie nissany powered by CA18DET
http://turbokillers.com/topics33/wroclaw-trenuje-vt13526.htm
Moj jest juz 10 tys km po remoncie i zadnych usterek. We wrocku jest sporo CA jezdzacych po drogach jak i na torze.
A na tym filmiku macie dwa wroclawskie nissany powered by CA18DET
http://turbokillers.com/topics33/wroclaw-trenuje-vt13526.htm
same ostre wałki powodują że zawory otwierają się szybciej i szerzej, co pozwala na wygenerowanie większej mocy, a to czy maxmoc i moment będą wyżej czy niżej zależy od tego jak wystroisz to kołami rozrządu...trabirider pisze:Jeśli jest tak jak piszesz to po co ci ostrzejsze wałki ?demolik pisze:do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządutrabirider pisze: czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
[ Dodano: Pon 28 Gru, 2009 20:56 ]
ja widziałem wasz trening na rakietowej na żywo, jakoś koniec listopada i bynajmniej to co ty robiłeś absolutnie nie wyglądało na oszczędzanie auta (nie ukrywam że mi to zaimponowało) ... generalnie jak dla mnie to co widziałem to wystarczający argument za CA.Martinez pisze:Jesli ktos potrzebuje argumentow za CA to ja podam jeden.
Moj jest juz 10 tys km po remoncie i zadnych usterek. We wrocku jest sporo CA jezdzacych po drogach jak i na torze.
A na tym filmiku macie dwa wroclawskie nissany powered by CA18DET
http://turbokillers.com/topics33/wroclaw-trenuje-vt13526.htm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
co rozumiecie pod pojęciem "ostre" wałki?demolik pisze:same ostre wałki powodują że zawory otwierają się szybciej i szerzej, co pozwala na wygenerowanie większej mocy, a to czy maxmoc i moment będą wyżej czy niżej zależy od tego jak wystroisz to kołami rozrządu...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...