Witam jestem nowym uzytkownikiem forum a tak ze przymiezam sie do kupna nissana
chcial bym sie dowiedziec jaka jest roznica miedzy modelami 240sx a 200sx
Czym sie rozni Nissan 240sx od 200sx
Moderator: Moderator
-
- Stały gość
- Posty: 290
- Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontakt:
było to już na forum Poszukaj...
Tak w najszybciej jak się da powiedzieć to 240sx ma silnik wolnossący (bez turba) i pojemność 2.4 200sx ma urbinę i silnik 1.8
Buda mniej więcej ta sama
Tak w najszybciej jak się da powiedzieć to 240sx ma silnik wolnossący (bez turba) i pojemność 2.4 200sx ma urbinę i silnik 1.8
Buda mniej więcej ta sama
Cała s13 ka na części Z rozbiórki
Pytać
Pytać
A poza silnikiem to:
- inne hamulce z przodu , mniejsze niz 256mm , nie wiem ile ale mniejsze , rowniez inne zaciski i klocki.
- tylne hamulce tez inne, tarcze , reczny tarczowy.
- inny most wal i skrzynia biegow.
- wewnątrz latane pasy , licznik ma inne rozmieszczenie kontrolek wyskalowany w milach , obrotomierz do 8000 , inaczej rozmieszone przyciski okalające kierownice , kierownica z tempomatem i naba od 200sxa nie pasuje na bolec klaksonu , tylne pasy dwuczesciowe
- tylne swiatla bez mglowych za to 4 pozycje i stopy + 5ty stop w klapie
- z przodu pomaranczoe pozycje zarowka 5/21W
- po bokach obrysówki
- z tylu kwadratowa tablica rej. i takie tez miejsce w zderzaku.
I najwazniejsze , nie ma tylu awarii
Wiecej róznic nie zauwazylem (narazie).
- inne hamulce z przodu , mniejsze niz 256mm , nie wiem ile ale mniejsze , rowniez inne zaciski i klocki.
- tylne hamulce tez inne, tarcze , reczny tarczowy.
- inny most wal i skrzynia biegow.
- wewnątrz latane pasy , licznik ma inne rozmieszczenie kontrolek wyskalowany w milach , obrotomierz do 8000 , inaczej rozmieszone przyciski okalające kierownice , kierownica z tempomatem i naba od 200sxa nie pasuje na bolec klaksonu , tylne pasy dwuczesciowe
- tylne swiatla bez mglowych za to 4 pozycje i stopy + 5ty stop w klapie
- z przodu pomaranczoe pozycje zarowka 5/21W
- po bokach obrysówki
- z tylu kwadratowa tablica rej. i takie tez miejsce w zderzaku.
I najwazniejsze , nie ma tylu awarii
Wiecej róznic nie zauwazylem (narazie).
- SKYLINE R34
- Stały gość
- Posty: 311
- Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
- Lokalizacja: Bogatynia
a pasują do niego hamulce przód i tył z 200sx? chodzi mi o p&p. czy trza coś przerabiać?
a jeśli chodzi o swap na SR to co więcej trza przerobic w porównaniu z 200sx?
a jeśli chodzi o swap na SR to co więcej trza przerobic w porównaniu z 200sx?
Było s13
Jest s14a
Jest s14a
Różnice w swapie:
- Trzeba, inaczej przerobić wiązkę niż do CA. Wiązki KA24E i KA24DE również się różnią, więc wiązkę przerabiamy zależnie od tego jaki silnik siedział w budzie.
- Do budy, w której był KA24E potrzeba wężownice i przewody wspomagania od KA24DE, ponieważ pompa jest po przeciwnej stronie w KA24E . Można też całość przełożyć z budy EU, czyli wężownice, przewody, zbiorniczek.
- W przypadku budy po KA24E musisz mieć połówkę wału (to do skrzyni) od SR lub CA, bo ta od KA24E nie spasuje. Do tego trzeba przełożyć flanszę łączącą z resztą wału z połówki KA do polówki CA/SR. Można też pewnie przełożyć cały wał z CA. W KA24DE nie wiem jak to wygląda.
Na razie tyle. Jak sobie coś przypomnę to napisze.
- Trzeba, inaczej przerobić wiązkę niż do CA. Wiązki KA24E i KA24DE również się różnią, więc wiązkę przerabiamy zależnie od tego jaki silnik siedział w budzie.
- Do budy, w której był KA24E potrzeba wężownice i przewody wspomagania od KA24DE, ponieważ pompa jest po przeciwnej stronie w KA24E . Można też całość przełożyć z budy EU, czyli wężownice, przewody, zbiorniczek.
- W przypadku budy po KA24E musisz mieć połówkę wału (to do skrzyni) od SR lub CA, bo ta od KA24E nie spasuje. Do tego trzeba przełożyć flanszę łączącą z resztą wału z połówki KA do polówki CA/SR. Można też pewnie przełożyć cały wał z CA. W KA24DE nie wiem jak to wygląda.
Na razie tyle. Jak sobie coś przypomnę to napisze.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- SKYLINE R34
- Stały gość
- Posty: 311
- Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
- Lokalizacja: Bogatynia
czyli ogolnie kupa roboty
Było s13
Jest s14a
Jest s14a
Dlaczego kupa roboty? Patrząc na ilość roboty samego swapa, to jest dosłownie parę czynności więcej. Robiłem swapa do budy USDM oraz EU i zajęło to podobną ilość czasu, czyli generalnie lajt.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- SKYLINE R34
- Stały gość
- Posty: 311
- Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
- Lokalizacja: Bogatynia
czyli ogolnie pyli sie swapować 240-stke? bo szukam dobrej budy i nie moge znaleźć zadnej dobrej 200. a znalazlem 240. i nie wiem czy sie w to pakować.
Było s13
Jest s14a
Jest s14a
Jak masz zdrową bude to pewnie że tak. Różnice w swapie są naprawdę kosmetyczne.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- SKYLINE R34
- Stały gość
- Posty: 311
- Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
- Lokalizacja: Bogatynia
dzieki za info i porade
Było s13
Jest s14a
Jest s14a
No nie ma problemu. Jak byś robił swapa do 240SX i miał jakiś problem to służę radą
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- SKYLINE R34
- Stały gość
- Posty: 311
- Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
- Lokalizacja: Bogatynia
a jeśli chodzi o tylnie hamulce z recznym? swap na 200sx jest p&p czy trzeba coś poprzerabiać? licznik z obrotomierzem tez da sie przełożyć z 200sx czy trzeba sie bawić z kablami? i kiera. jak chce inna jak seria to jakiej szukać? bo wiem że ta od 200sx nie pasi:(
Było s13
Jest s14a
Jest s14a
- SKYLINE R34
- Stały gość
- Posty: 311
- Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
- Lokalizacja: Bogatynia
no a jak z resztą żeczy o które pytałem ??
Było s13
Jest s14a
Jest s14a
Można przełożyć obrotomierz z EU do 9k w miejsce tego USDM do 8K na pewno do liczników z wyświetlaczem prędkości, ale już nie pamiętam czy dodatkowo trzeba było coś przerabiać. Całego licznika z EU do USDM nie przełożysz, bo ma inne wtyczki i nie będzie to działać od tak, ale na upartego myślę, że można to zrobić bez problemu tylko będzie to wymagać przeanalizowania schematów i dopasowania do instalki USDM. Trzeba pamiętać również, że jak będziesz robił swapa to czujnik prędkości i czujnik temperatury musisz zabrać z KA24 i przełożyć do SR, bo, inaczej będzie pokazywać głupoty, ale to tak jak w swapie CA->SR. Hamulce z tyłu są tarczowe. Przełożyć z 200SX EU na pewno się da, ale nie wiem jak to wygląda w praktyce.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM