Witam, mam obecnie całkowicie seryjnego Nissana Skyline z 1993 roku (poza wydechem 3", ale dopiero za katem). Chciałbym usprawnić trochę auto, ale czytając zarówno to forum i jak nissantech.pl spotkałem dużo sprzecznych teorii i twierdzeń, które chciałbym usystematyzować.
1. Ile można dmuchnąć z seryjnego turbo? większość ludzi mówi że max 0,8bara, ale sporo twierdzi że 1bar (0,95 dla bezpieczeństwie)
2. Czy założenie MBC i podniesienie doładowania może spowodować jakąś awarię silnika? myślę tu np o stukowym.
3. Czy można podnieść doładowanie nie ruszając niczego innego? Bo podobno też potrzebował będę zmienić pompę paliwa bo seryjna jest słaba (?), bądź założyć regulator ciśnienia
4. Czytałem że można ustawić doładowanie na poziomie niecałego bara, ale wtedy muszę ustawić zapłon zgodnie ze wskazaniami Nissan Consult. Jakie to wskazania i jak ustawia się zapłon?
5. Czy to prawda że jak zrobię IC, MBC i pompę a nie ruszę niczego innego to silnik padnie?
6. Co muszę zrobić obowiązkowo żeby auto złamało granicę 300km i bezpiecznie mogło jeździć weekendami i straszyć na mieście?
Pozdrawiam, z góry przepraszam też za moje lamerskie pytania, ale nie znalazłem odpowiedzi mimo szukania, lub odpowiedzi miał 5 lat, a przecież wiedza mogła się zmienić
Skyline R33 RB25DET
Moderator: Moderator
Może na początek opisz jaki to skyline, jaki silnik ?
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Powiem tak, chcesz wiecej mocy i nie wysadzic silnika to nie baw sie w takie "-a zwieksze sobie doladowanie,a co!" .
Kup Nistune i jedz do kogos kto ogarnia temat.
Opcjonalnie w zaleznosci od finansow : nowa wydajna pompa paliwa, wieksze wtryski, lepsze turbo, wskazniki zeby widziec co i jak .
Jak zrobi Ci sie spalanie stukowe to nawet pewnie nie zauwazysz a tu wystarczy ze 2 minuty i silnik papa...
Kup Nistune i jedz do kogos kto ogarnia temat.
Opcjonalnie w zaleznosci od finansow : nowa wydajna pompa paliwa, wieksze wtryski, lepsze turbo, wskazniki zeby widziec co i jak .
Jak zrobi Ci sie spalanie stukowe to nawet pewnie nie zauwazysz a tu wystarczy ze 2 minuty i silnik papa...
Ostatnio zmieniony śr 02 kwie, 2014 17:19 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
w temacie napisałem że z 93 roku więc R33, silnik OEM czyli RB25DET spec 1.Bvlgari pisze:Może na początek opisz jaki to skyline, jaki silnik ?
NIe chce się bawić w zgadywankę, chcę podejść do tego z rozsądkiem po prostu i na razie zrobić 300+ z serii zanim uzbieram graty i będę mógł bawić się dalej.
to zacznij od czytania o wszystkich podzespolach o ktorych napisales i ci sie wyjasni wiele z pytan ktore zadales, pytania dotycza w wiekszosci silnikow turbo nie tylko rb wiec masz duze pole do popisu.
na poczatek:
topics43/turbo-slownik-vt9975.htm
na poczatek:
topics43/turbo-slownik-vt9975.htm
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
jakos ciezko mi uwierzyc ze spotkales sprzeczne informacje, co najwyzej niedoczytales lub jestes slabo poinformowany o tym co czytaleskrisc pisze:Witam, mam obecnie całkowicie seryjnego Nissana Skyline z 1993 roku (poza wydechem 3", ale dopiero za katem). Chciałbym usprawnić trochę auto, ale czytając zarówno to forum i jak nissantech.pl spotkałem dużo sprzecznych teorii i twierdzeń, które chciałbym usystematyzować.
pamietaj ze nowsze modele silnikow roznia sie sprezarkami, co skutkuje faktem ze inne roczniki beda wytrzymywaly inne doladowania, do tego dochodzi fakt czy silniki byly po remontach czy nie i czy sprezarki byly robione czy byly nadal stockowe
twoja sprezarka wytrzyma te 0.9 ale jedynie po strojeniu (nie po kreceniu mbc)krisc pisze:1. Ile można dmuchnąć z seryjnego turbo? większość ludzi mówi że max 0,8bara, ale sporo twierdzi że 1bar (0,95 dla bezpieczeństwie)
mozesz pokrecic ale nikt ci nie zagwarantuje ze silnik wytrzyma, bo nikt nie wie w jakim stanie jest twoj silnik. mbc to raczej tania alternatywa dla ebc stosowana podczas strojenia, a nie wsadzana do auta zeby sobie pokrecic od czasu do czasukrisc pisze:2. Czy założenie MBC i podniesienie doładowania może spowodować jakąś awarię silnika? myślę tu np o stukowym.
jesli chcesz sobie wsadzic mbc i nim krecic to odrazu zaopatrz sie we wszystkie potrzebne zegary aby monitorowac dokladnie prace silnika tak i na jalowym jak i podczas obciazenia
pompa paliwa jest slaba doscyc ale juz samo przerobienie zasilania dosc sporo da, nie polecam bawic sie doladowaniem nie majac przynajmniej odpowiednich zegarow i wiedzy na temat zmian zachodzacych w silnikukrisc pisze:3. Czy można podnieść doładowanie nie ruszając niczego innego? Bo podobno też potrzebował będę zmienić pompę paliwa bo seryjna jest słaba (?), bądź założyć regulator ciśnienia
na strojeniu sie nie znam wiec sie nie wypowiem pozatym uczepiles sie tego doladowania zupelnie pomijajac wszystkie inne parametry odpowiedzialne za zwiekszanie mocykrisc pisze:4. Czytałem że można ustawić doładowanie na poziomie niecałego bara, ale wtedy muszę ustawić zapłon zgodnie ze wskazaniami Nissan Consult. Jakie to wskazania i jak ustawia się zapłon?
a gdzie to przeczytales? bo pierwszy raz spotykam sie z taka teza i totalnie nie mam pojecia kto ci to powiedzial... chyba ze masz na mysli krecenie mbckrisc pisze:5. Czy to prawda że jak zrobię IC, MBC i pompę a nie ruszę niczego innego to silnik padnie?
odpowiedz na to pytanie znajdziesz w odpowiednim dziale PROJEKTY I ICH REZULTATY SKYLINE poczytac tematy uzytkownikow, albo przynajmniej przejrzec
nazbierac kase i pojechac na strojenie... seryjne auto wystrojone ze zdrowym silnikiem przeskoczy Ci na 3 na poczatkukrisc pisze:6. Co muszę zrobić obowiązkowo żeby auto złamało granicę 300km i bezpiecznie mogło jeździć weekendami i straszyć na mieście?
Pozdrawiam, z góry przepraszam też za moje lamerskie pytania, ale nie znalazłem odpowiedzi mimo szukania, lub odpowiedzi miał 5 lat, a przecież wiedza mogła się zmienić [/quote]
a teraz pytanie odemnie..
czy kolega mierzyl kompresje w silniku?
wymienial rozrzad i plyny?
sprawdzil luzy na turbo?
mierzyl napiecie na pompie?
byl na hamowni i schamowal seryjne auto?
mi na prawie seryjnym aucie z 3 calowym wydechem od turbo z katem po srodku i niekreconym mbc z grzybem HKS wyplulo na seryjnym doladowaniu 231KM na kolach ~250 na silniku
a na koniec dodam ze wystarczylo poczytac forum!
FAZY TUNINGU RB25DET Oficjalne
jest to zapozyczone ze zrodla powszechnie dostepnego i uznawanego w internecie tak przez skylineowners jak i skylineaustralia
Ostatnio zmieniony czw 03 kwie, 2014 23:25 przez Andy, łącznie zmieniany 5 razy.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
dowiedziałem się już poza forum wszystkiego czego potrzebowałem, bardzo obszernie na Nissantechu odpowiedział mi Katod, za co dziękuję, poza tym umówiłem się już na strojenie jak zamontuje wszystkie niezbędne graty. Seria wypluła mi na silniku 267 koni i 319Nm na hamowni obciążeniowej, pakiet startowy auta czyli płyny itd już zrobione.