Po zamontowaniu wentylatorów elektrycznych potrzebuje jeszcze uruchomić termowłącznik.
Czy jest możliwość zainstalowania bez konieczności robienia wstawek do wylotu z chłodnicy, wiercenia? Tzn. przymocować go na zewnątrz układu chłodzenia bez moczenia go w płynie chłodnicznym.
Byłbym wdzięczny za info od osób, które już coś takiego próbowały.
ml
Termowłącznik poza płynem.
Moderator: Moderator
raczej slaby pomysl zeby montowac go poza plynem - pewno beda przeklamania ktore moga zaszkodzic silnikowi.
lepiej pojedz na jakis szrot i pozagladaj pod maski roznym marka/przeszukaj allegro,
chyba w jakims fordzie jest gumowy przewod z gniazdem pod wylacznik terminczy wiatrakow,
troche szukania i moze sie uda bez duzych problemow to ogarnac
tylko dopasowac srednice itd i moze siadzie
tak na szybko w googlach:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -05637/131
lepiej pojedz na jakis szrot i pozagladaj pod maski roznym marka/przeszukaj allegro,
chyba w jakims fordzie jest gumowy przewod z gniazdem pod wylacznik terminczy wiatrakow,
troche szukania i moze sie uda bez duzych problemow to ogarnac
tylko dopasowac srednice itd i moze siadzie
tak na szybko w googlach:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -05637/131
Ostatnio zmieniony śr 04 lis, 2015 07:45 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 42
- Rejestracja: czw 15 sty, 2015 19:00
- Lokalizacja: ok Krakowa
najwygodniej coś takiego http://allegro.pl/trojnik-ukladu-chlodz ... 36524.html
A ja proponuję aluminiowy łącznik z miejscem na czujnik do zegarów np. autogauge (możesz taki kupić w sklepie Jula za ok 20zł, albo w DriftShop.pl) i tam zrobić gwint pod termowłącznik.
Zapomnij o patencie bez zanurzania w płynie. To jest totalny drut i tylko sobie tym zaszkodzisz.
Zapomnij o patencie bez zanurzania w płynie. To jest totalny drut i tylko sobie tym zaszkodzisz.
michaled6, o to tez fajny patent, zapisze tu w temacie numery itd jakby sie juz aukcja skonczyla co by dla potomnych bylo
TRÓJNIK UKŁADU CHŁODZENIA AUDI SEAT VW N90693101
WYMIARY 32 x 32 x 32 mm
Zastosowanie
SAMOCHÓD AUDI SEAT VW
MODEL
AUDI:
Q3 2012
SEAT:
ALHAMBRA 1996 - 2000
VW:
BEETLE 2012
GOLF 2009 - 2013
JETTA 2011 - 2014
SHARAN 1996 - 2000
TIGUAN 2008
PRODUCENT
VOLKSWAGEN (oryginalne OEM)
STAN CZĘŚCI
FABRYCZNIE NOWA
NR KATALOGOWY N90693101
N 906 931 01
TRÓJNIK UKŁADU CHŁODZENIA AUDI SEAT VW N90693101
WYMIARY 32 x 32 x 32 mm
Zastosowanie
SAMOCHÓD AUDI SEAT VW
MODEL
AUDI:
Q3 2012
SEAT:
ALHAMBRA 1996 - 2000
VW:
BEETLE 2012
GOLF 2009 - 2013
JETTA 2011 - 2014
SHARAN 1996 - 2000
TIGUAN 2008
PRODUCENT
VOLKSWAGEN (oryginalne OEM)
STAN CZĘŚCI
FABRYCZNIE NOWA
NR KATALOGOWY N90693101
N 906 931 01
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Ciast3k, ale po co przerabiac jakies rozwiazanie skoro juz sa gotowe do wykorzystania,
w takim alu laczniku autogauge moze nie byc dosc miejsca/miesa.
w takim alu laczniku autogauge moze nie byc dosc miejsca/miesa.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ja mam w łączniku i sie mieści
Silicone, nie bardzo rozumie "jak ma sterowac wiatrakami" . Wiatraki moze sobie tylko wlaczyc i wylaczyc. A skoro pytam o termowlacznik to pewnie za jego pomoca. Samochod jest wymieniony w stopce (silnik seryjny wiec nie trzeba doisywac).
Rodzaj samochodu- kazdy "chlodzony ciecza".
Nikt pomyslu nie pochwalil, choc ja bym sie jednak zastanowil - chlodniceto nie termosy i sa tak zbudowane zeby latwo przekazywaly cieplo wiec ich temperatura ni rozni sie znacznie odwody ktroa w nich plynie. I to na pewno na plus wzgledem tej wyplywajacej.
Rodzaj samochodu- kazdy "chlodzony ciecza".
Nikt pomyslu nie pochwalil, choc ja bym sie jednak zastanowil - chlodniceto nie termosy i sa tak zbudowane zeby latwo przekazywaly cieplo wiec ich temperatura ni rozni sie znacznie odwody ktroa w nich plynie. I to na pewno na plus wzgledem tej wyplywajacej.
240sx s13
- Silicone
- Stały gość
- Posty: 218
- Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
- Lokalizacja: Kraków/Hebdów
- Kontakt:
pytam o auto bo ecu w s14 steruje wentylatorem i jest prosta sprawa. nie wiem jak w s13...
nikt nie pochwalil pomyslu a ty dalej sie upierasz.
przyklad z mojego auta. dwa czujniki w kolektorze oddalone od siebie o 2cm. oba zanurzone w plynie z tym ze jeden wystaje jakis 1cm a drugi jest na rowno ze scianka kolektora. roznica w temp 10*C.
podsumowujac. jesli wahania temp sa powolne to bedzie OK, ale jak temp wzrosnie nagle to twoje rozwiazanie moze nie zdarzyc zareagowac.
nikt nie pochwalil pomyslu a ty dalej sie upierasz.
przyklad z mojego auta. dwa czujniki w kolektorze oddalone od siebie o 2cm. oba zanurzone w plynie z tym ze jeden wystaje jakis 1cm a drugi jest na rowno ze scianka kolektora. roznica w temp 10*C.
podsumowujac. jesli wahania temp sa powolne to bedzie OK, ale jak temp wzrosnie nagle to twoje rozwiazanie moze nie zdarzyc zareagowac.
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Kraków
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Visco jest ok wydajne itp, ale generuje cały czas opór silnikowi bo zawsze lekko się kręci. Z załączaniem jego jest różnie, bo płyn grzeje chłodnicę, chłodnica powietrze, powietrze korpus visco, korpus visco grzeje ciecz/sprzęgło i dopiero wtedy układ łapie i całość się kręci. Zanim te wszystkie procesy wymiany ciepła pozachodzą to może być tak że płyn już się gotuje na dobre. A termostycznik/kontroler wiatrków zaraz bierze temperaturę z płynu, i układ reaguje znacznie szybciej. Do tego dochodzi fakt że gdy nie ma potrzeby działania nie generuje strat w mocy silnika
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Wisco ma dużą, użebrowaną powierzchnie która odbiera temp. z powietrza. W teorii jeśli byś zadbał o zwiększenie powierzchni czujnika przełącznika termicznego i dobre połączenie z np chłodnicą to powinno to działać, ale pytanie po co tak robić? Więcej komplikacji niż pożytku. Zainstaluj sobie adapter na wężu jak każdy robi i tyle.
a ja dodam od siebie, że miałem wcześniej zamontowany czujnik do chłodnicy na potencjometrze. Taka pałeczka robiona za czujnik była przyklejona do chłodnicy i przekazywała sygnał do potencjometru, tam mogłem sobie ustawić moment załączenia wentylatorów i dalej szedł sygnał na przekaźnik. Wszystko działało nie było z tym problemów.
Poszukuję...