AFR na Allegro
Moderator: Moderator
Co o tym myślicie- http://allegro.pl/show_item.php?item=58575248
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Jeśli działa tak jak jest napisane, to super sprawa, najtańsze EGT na rynku. Zawsze musi być ktoś pierwszy, kto by to przetestował...
Jak udałoby Ci się wynegocjować cenę na poziomie 400 PLZ, to ja bym był chętny, a może ktoś jeszcze by się przyłączył, to wtedy być może jeszcze taniej by się udało.
Jak udałoby Ci się wynegocjować cenę na poziomie 400 PLZ, to ja bym był chętny, a może ktoś jeszcze by się przyłączył, to wtedy być może jeszcze taniej by się udało.
Ostatnio zmieniony wt 02 sie, 2005 08:15 przez DrRedDevil, łącznie zmieniany 1 raz.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
ciekawy ale mało estetyczny i troche drogi mozna tańsze dostać własnie na allegro
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
A masz jakiś przykład, bo tu otrzymujemy dwa mierniki AFR i EGT plus możliwość robienia logów z ich pracy, a estetyka, to można ładnie w deskę wbudować, że nawet nie będzie tego widać (obudowę zawsze można zmienić).damiano pisze:ciekawy ale mało estetyczny i troche drogi mozna tańsze dostać własnie na allegro
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
To może jakieś zakupy grupowe zorganizujemy, kto jest chętny jeśli cena nie będzie wyższa niż 400 PLZ.
Ja jestem ZA.
Ja jestem ZA.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
gadalem z koleszka w sobote za 5-6 miesiecy zrobi egt + szerokopasmowy afr to bedzie dopiero coś
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
szerokopasmowy AFR jest dobry jak ma się sondę szerokopasmową, o to juz jest spory koszt.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
hi
Fila prosil mnie o ocene tego sprzetu, wiec postaram sie na podstawie dostepnych informacji napisac co i jak.
Najpierw zacznijmy od ceny 499zl - tutaj wiele nie napisze bo w sklad ceny poza sama elektronika i kosztami wykonania wchodzi tez pomysl (wykonanie oprogramowania itp.).
Informacji nie ma zawiele wiec okreslmy z czego sklada sie taki miernik:
1. Wyswietlacz LCD 2x16 lini
2. Procesor sterujacy
3. Uklad wejsciowy do pomiaru napiecia z sady lambda
4. Uklad wejsciowy dopasowujacy zastosowany czujnik temparatury do wejscia w przetwoeniku analogowo-cyfrowym.
5. Czujnik temperatury
Teraz okreslmy co ma na co wplyw i jakie moga byc problemy.
1. LCD alfanumeryczny 2*16
+ wmiare tani i wygodny w stosowaniu
- najczesciej maly kat widocznosci
- niezbyt wygodny odczyt (choc to kwestja gustu)
przyblizona cena z allegro : 31zl (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59230724)
2. Procesor sterujacy - tutaj juz trudno cos mi okreslic, napewno jest to jakis jednoukladowy z wbudowanym przetwornikiem analogowo-cyfrowym. Teraz nie wiemy jaka rozdzielczosc ma przetwornik (ma to wplyw na dokladnosc pomiaru), kolejna sprawa to zakres w jakich temperaturach moze pracowac procesor (jest to uklad montowany w samochodzie wiec uklad musi dobrze pracowac w dosc ekstremalnych warunkach).
przyblizona cena za procesor spelniajacy te wymagania: 30zl
3. To w zasadzie prosty uklad wykonany np. na wzmacniaczu operacyjnym ma wplyw na dopre dopasowanie przetwornika i nie obciazanie wyjscia z lambdy.
4. Uklad moze byc zrealizowany na wiele sposobow, wszystko zalezy od charakterystyki pracy czujnika temperatury. Wiele czujnikow nie pracuje liniowo i mozna ten problem rozwiazac w ukladzie wejsciowym lub moze to robic program w procesorku.
5. Czujnik temperatury od niego zalezy dokladnosc pomiaru - tutaj brak podanych informacji odnosnie jego dokladnosci jednak przy takim zakresie temperatur bedzie to zapewne +-1C do +-2C. Choc moge sie mylic, prawde mowiac nie rozgladalem sie za tego typu czujnikami. Przy niektorych wymagane jest tez stosowanie kabli kompensacyjnych ale to juz inna bajka.
Cena ???? mysle ze ok 100-150zl (choc moge sie mylic postaram sie cos poszukac.
Rejestracja na kompie przy uzywaniu mikrokontrolera to juz w sumie maly problem glownie to koszt interfejsu RS232/TTL (np. MAX232) kabelka i oprogramowania na PC i mikrokontroler. Jednak nie jest to trudne w wykonaniu.
Teraz jak powinien byc zbudowany taki uklad (tutaj nie odpowiem czy ten jest tak zrobiony).
1. Dobry uklad zasilania (filtracji napiecia) - zalecana przetwornica DC/DC.
2. Praca wszystkich elementow elektronicznych w szerokim zakresie temperatur
4. Dobrze wykonana plytka, lutowanie i odpowiednie zabezpieczenie przed trudnymi warunkami pracy (temperatura, wilgotnosc, drgania).
to przynajmniej podstawa...
Wiecej chyba sie nie da napisac, moze ktos napisze do autora i uzyska wiecej informacji...
Fila prosil mnie o ocene tego sprzetu, wiec postaram sie na podstawie dostepnych informacji napisac co i jak.
Najpierw zacznijmy od ceny 499zl - tutaj wiele nie napisze bo w sklad ceny poza sama elektronika i kosztami wykonania wchodzi tez pomysl (wykonanie oprogramowania itp.).
Informacji nie ma zawiele wiec okreslmy z czego sklada sie taki miernik:
1. Wyswietlacz LCD 2x16 lini
2. Procesor sterujacy
3. Uklad wejsciowy do pomiaru napiecia z sady lambda
4. Uklad wejsciowy dopasowujacy zastosowany czujnik temparatury do wejscia w przetwoeniku analogowo-cyfrowym.
5. Czujnik temperatury
Teraz okreslmy co ma na co wplyw i jakie moga byc problemy.
1. LCD alfanumeryczny 2*16
+ wmiare tani i wygodny w stosowaniu
- najczesciej maly kat widocznosci
- niezbyt wygodny odczyt (choc to kwestja gustu)
przyblizona cena z allegro : 31zl (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59230724)
2. Procesor sterujacy - tutaj juz trudno cos mi okreslic, napewno jest to jakis jednoukladowy z wbudowanym przetwornikiem analogowo-cyfrowym. Teraz nie wiemy jaka rozdzielczosc ma przetwornik (ma to wplyw na dokladnosc pomiaru), kolejna sprawa to zakres w jakich temperaturach moze pracowac procesor (jest to uklad montowany w samochodzie wiec uklad musi dobrze pracowac w dosc ekstremalnych warunkach).
przyblizona cena za procesor spelniajacy te wymagania: 30zl
3. To w zasadzie prosty uklad wykonany np. na wzmacniaczu operacyjnym ma wplyw na dopre dopasowanie przetwornika i nie obciazanie wyjscia z lambdy.
4. Uklad moze byc zrealizowany na wiele sposobow, wszystko zalezy od charakterystyki pracy czujnika temperatury. Wiele czujnikow nie pracuje liniowo i mozna ten problem rozwiazac w ukladzie wejsciowym lub moze to robic program w procesorku.
5. Czujnik temperatury od niego zalezy dokladnosc pomiaru - tutaj brak podanych informacji odnosnie jego dokladnosci jednak przy takim zakresie temperatur bedzie to zapewne +-1C do +-2C. Choc moge sie mylic, prawde mowiac nie rozgladalem sie za tego typu czujnikami. Przy niektorych wymagane jest tez stosowanie kabli kompensacyjnych ale to juz inna bajka.
Cena ???? mysle ze ok 100-150zl (choc moge sie mylic postaram sie cos poszukac.
Rejestracja na kompie przy uzywaniu mikrokontrolera to juz w sumie maly problem glownie to koszt interfejsu RS232/TTL (np. MAX232) kabelka i oprogramowania na PC i mikrokontroler. Jednak nie jest to trudne w wykonaniu.
Teraz jak powinien byc zbudowany taki uklad (tutaj nie odpowiem czy ten jest tak zrobiony).
1. Dobry uklad zasilania (filtracji napiecia) - zalecana przetwornica DC/DC.
2. Praca wszystkich elementow elektronicznych w szerokim zakresie temperatur
4. Dobrze wykonana plytka, lutowanie i odpowiednie zabezpieczenie przed trudnymi warunkami pracy (temperatura, wilgotnosc, drgania).
to przynajmniej podstawa...
Wiecej chyba sie nie da napisac, moze ktos napisze do autora i uzyska wiecej informacji...
fakt mało estetyczne to ale cena dobra
byc moze tez bym sie skusil
a co o tym sadzicie ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=58346811
bo jednak chcialbym cos ladnego
byc moze tez bym sie skusil
a co o tym sadzicie ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=58346811
bo jednak chcialbym cos ladnego
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
AutoGauge, to najniższa półka jakości, i mimo ładnego wyglądu, to ja tą firmę omijam.IceMan pisze:fakt mało estetyczne to ale cena dobra
byc moze tez bym sie skusil
a co o tym sadzicie ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=58346811
bo jednak chcialbym cos ladnego
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
tez slyszalem ze sa slabe ale ... nieszkodzi
sprawdzamy egt przed tuningowaniem silnika i powiedzmy ze wychodzi nam na tym malo dokladnym wskazniku 800'C - pewnie z duzym bledem ale nas to nie interesuje, interesuje nas tylko wartosc zeby miec jakies odniesienie w przyszlosci, a na oryginalnym programie egt chyba powinno byc poprawne ? Potem sobie tuningujemy I na strojeniu staramy sie nie przekroczyc oryginalnej wartosci egt z seryjnego programu.
ale to tak sobie wymyslilem
dobre egt to chyba tak pod 1000 zł kosztuje a to juz niestety zbyt grubo dla mnie
sprawdzamy egt przed tuningowaniem silnika i powiedzmy ze wychodzi nam na tym malo dokladnym wskazniku 800'C - pewnie z duzym bledem ale nas to nie interesuje, interesuje nas tylko wartosc zeby miec jakies odniesienie w przyszlosci, a na oryginalnym programie egt chyba powinno byc poprawne ? Potem sobie tuningujemy I na strojeniu staramy sie nie przekroczyc oryginalnej wartosci egt z seryjnego programu.
ale to tak sobie wymyslilem
dobre egt to chyba tak pod 1000 zł kosztuje a to juz niestety zbyt grubo dla mnie