oto schemat:
http://www.fabrio.it/puntogt/tecnica/lambda.htm
Pytanie tylko w jakim zakresie napiec dziala sonda lambda w s13 ?
Jak zrobic wskaźnik AFR ?
Moderator: Moderator
Jarkowy lub Brt Ci odpowiedzą poprawnie. Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się, że 0-1 V.
Jeszcze jak by to ktoś przetłumaczył na "nasz".
Jeszcze jak by to ktoś przetłumaczył na "nasz".
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Som zrobiłem sobie AFR (nie czytałem tej strony a szkoda nie musiał bym tego sam wymyślać) Działa na podobnej zasadzie i też jest to linijka z 10 diod.
Poprawny przedział napięcia z sondy lambda jest dla mieszanki od 13 do 10 w skali stosunkowej - powietrze/paliwo a w woltach na sondzie lambda to bedzie od 500mV do 850mV.
Mój schemat praktyczne wygląda bardzo podobnie. Jest to bardzo porstackie rozwiązanie i ciężko jest rozeznać sie czy akurat jest skład 14 czy 13 ale bez tego uważam że nie powinno się jeździć jeśli myślimy o tuningu a tym bardziej o programowaniu Chipów.
Poprawny przedział napięcia z sondy lambda jest dla mieszanki od 13 do 10 w skali stosunkowej - powietrze/paliwo a w woltach na sondzie lambda to bedzie od 500mV do 850mV.
Mój schemat praktyczne wygląda bardzo podobnie. Jest to bardzo porstackie rozwiązanie i ciężko jest rozeznać sie czy akurat jest skład 14 czy 13 ale bez tego uważam że nie powinno się jeździć jeśli myślimy o tuningu a tym bardziej o programowaniu Chipów.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
tutaj bardziej przyjazny język wraz ze schematem plytki
http://www.students.tut.fi/%7Eeppu/dev/EGO-bar.html
wezme się za to (mam nadzieje ) tylko musze znalezc czas zeby podjechac do sklepu i pokupowac te <font class="red">PIP</font>
tylko ze podlaczenie tego powoduje maly spadek napiecia na sondzie i komputer sie wtedy oszukuje i daje podobno ciut zbyt bogata mieszanke - podobno
http://www.students.tut.fi/%7Eeppu/dev/EGO-bar.html
wezme się za to (mam nadzieje ) tylko musze znalezc czas zeby podjechac do sklepu i pokupowac te <font class="red">PIP</font>
tylko ze podlaczenie tego powoduje maly spadek napiecia na sondzie i komputer sie wtedy oszukuje i daje podobno ciut zbyt bogata mieszanke - podobno
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
..........Obciąża sonde lamda.
Tak ale nie znacznie mimo to ja zamontowałem najpierw wzmacniacz operacyjny a dopiero potem linijke diodową.
Tak ale nie znacznie mimo to ja zamontowałem najpierw wzmacniacz operacyjny a dopiero potem linijke diodową.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
nie trzeba miec lambdy z S13 może byc zwykła jednożyłowa 1V kosztuje uzywana koło 100zł np stara honda civic
Za to jest większy problem - trzeba ja zamontować!
Modele po 92 mają juz specjalne gniazdo z gwintem tuż za turbiną a w starszych niestety jest to zalany odlew.......i raczej ciężko przegwintowac tą żeliwną rure i to na taki nietypowy gwint (jak na gwintowniki ręczne)
Naszczęście ja wyrwałem kiedyś taką rurę kupując któreś tam z koleji turbo.
Za to jest większy problem - trzeba ja zamontować!
Modele po 92 mają juz specjalne gniazdo z gwintem tuż za turbiną a w starszych niestety jest to zalany odlew.......i raczej ciężko przegwintowac tą żeliwną rure i to na taki nietypowy gwint (jak na gwintowniki ręczne)
Naszczęście ja wyrwałem kiedyś taką rurę kupując któreś tam z koleji turbo.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
- Lukasz
- Stały gość
- Posty: 274
- Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
- Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
- Kontakt:
[quote="jarkowy"]Modele po 92 mają juz specjalne gniazdo z gwintem tuż za turbiną a w starszych niestety jest to zalany odlew [quote]
Troche poza tematem
Miałem Nissana s13 rok produkcji 1990 12 miesiąc i miałem lambde...
W końcu kiedy był ten facelifting
Troche poza tematem
Miałem Nissana s13 rok produkcji 1990 12 miesiąc i miałem lambde...
W końcu kiedy był ten facelifting
No to sie dobrze sklada Jarkowy bo ja mam tam dziure zaslepiona jakas sruba. Jakis namiar gdzie kupie o2 sensor za 100. btw proponuje nowy dzial z info gdzie mozna kupowac tanie i dobre czesci bo mam wrazenie ze wszyscy to wiedza poza mna
a ja mam 92 r0k i nie mam lambdy..??? o co tu chodzi??Lukasz pisze:jarkowy pisze:Modele po 92 mają juz specjalne gniazdo z gwintem tuż za turbiną a w starszych niestety jest to zalany odlew
Troche poza tematem
Miałem Nissana s13 rok produkcji 1990 12 miesiąc i miałem lambde...
W końcu kiedy był ten facelifting
- Lukasz
- Stały gość
- Posty: 274
- Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
- Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
- Kontakt:
Moim zdaniem jest to tak:
S13 produkowali od 89 do 94
Facelifting był w 90 ale od 9 miesiąca wzwyż( nowy okres produkcyjny zaczynał się po wakacjach)
Z tego co wiem to po faceliftingu zmieniono przedni zderzak, kierownice, fotele, turbo, weżyk doprowadzający olej do turbo i obudowe Air Regulatora (przed Faceliftingiem była okrągła po kwadratowa)
możliwe że zmnienili coś jescze ale sobie nie przypominam.
Były produkowane dwa modela z katalizatorem(sonda lambda, platynowe świece, itd.) i bez katalizatora.
S13 produkowali od 89 do 94
Facelifting był w 90 ale od 9 miesiąca wzwyż( nowy okres produkcyjny zaczynał się po wakacjach)
Z tego co wiem to po faceliftingu zmieniono przedni zderzak, kierownice, fotele, turbo, weżyk doprowadzający olej do turbo i obudowe Air Regulatora (przed Faceliftingiem była okrągła po kwadratowa)
możliwe że zmnienili coś jescze ale sobie nie przypominam.
Były produkowane dwa modela z katalizatorem(sonda lambda, platynowe świece, itd.) i bez katalizatora.
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
90 hmmmmmmm?
Ja mam z 92 i mam stary zderzak stare felgi stary air regulator w wersji bez sondy kat i ABS-u
Wiec nie wiem w koncu kiedy byl ten facelifting
Zmienione byly tez fotele na takie z regulowana wysokoscia zagłówka i światła maja regulacje wysokości elektroniczną oraz klosz lefrektora jest inny (ten stary bardzo przypomina malucha )
mam taki artykol po angielsku dotyczacy favce liftingu moze chce sie ktos nim zająć?
Ja mam z 92 i mam stary zderzak stare felgi stary air regulator w wersji bez sondy kat i ABS-u
Wiec nie wiem w koncu kiedy byl ten facelifting
Zmienione byly tez fotele na takie z regulowana wysokoscia zagłówka i światła maja regulacje wysokości elektroniczną oraz klosz lefrektora jest inny (ten stary bardzo przypomina malucha )
mam taki artykol po angielsku dotyczacy favce liftingu moze chce sie ktos nim zająć?
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666