Witam, ostatnio mialem troche wolnego czsu i zmontowalem sobie takie "cudo"
odczytuje afr z waskopasmowej sondy lambda (narrow band) z rodzielczoscia 0,1 dane do konwersji v/afr zczytalem z naklepszego wykresu jaki udalo mi sie znalezsc w sieci, wyswietlane jest napiecie sondy i afr w zakresie 11.8-19.0. pomiar cisnie wykonalem na map ktory zostal mi z hondy, niestety nie udalo mi sie znalezsc dokladnych danych do jego kalibracji
afr/psi meter
Moderator: Moderator
Niom fajne. Napisz moze cos wiecej o elektronice, jaki procesor - w czym pisane oprogramowanie itp.
W koncu jakas osoba bawiaca sie w elektronike przy nissanach
W koncu jakas osoba bawiaca sie w elektronike przy nissanach
procek atmega8, oprogramowanie w bascomie (elektronika to tylko moje hobby) wykorzystany wewnetrzny przetwornik 10 bit a/d, z wewnetrznym ref 2,56v ( rozdzielczosc 0.0025v ), odswierzanie co 250ms. dzisiaj testowalem w aucie i calkiem fajnie to chodzi
s12v8
niom to dodaj jeszcze sobie napiecie z przeplywki - tez przydatna informacja... zobaczysz jaki ma jeszcze zapas przy butowaniu
MAm pytanie - na ile AFR jest prawdziwy - o ile się może pomylić?
EGT i inne wartości z czujników też się da wyświetlić ?
Czy można do tego podłączyć brzęczcek, który będzie informował o przekroczeniu wartości krytycznej na którejś z danych??
Jeśli tak to ile by to kosztowało
EGT i inne wartości z czujników też się da wyświetlić ?
Czy można do tego podłączyć brzęczcek, który będzie informował o przekroczeniu wartości krytycznej na którejś z danych??
Jeśli tak to ile by to kosztowało
EMWU is dead
witam.
Jeżeli kolega ma zamiar wyprodukować pare sztuk tego diwajsu to i ja byłbym chętny. Oczywiście za rozsądną cenę..
Jeżeli kolega ma zamiar wyprodukować pare sztuk tego diwajsu to i ja byłbym chętny. Oczywiście za rozsądną cenę..
Na tyle na ile dokladna jest sonda waskopasmowa, ktrora ma bardzo waskie pasmo pomiarowe. W dodatku zmieniajace sie w zaleznosci od temperatury.Karrlos pisze:MAm pytanie - na ile AFR jest prawdziwy - o ile się może pomylić?
Przykladowy wykres sondy waskopasmowej dla roznych temperatur:
A tutaj dla porownania wykres z sondy szerokopasmowej bosch-a
Jest mozliwosc tylko jest troche srania, dla termopar "K" trzeba by wykonac czesc analogowa ktora bedzie okropnie zakrecona (kupe wzmacniaczy operacyjnych) i wymagac bedzie kalibracji...EGT i inne wartości z czujników też się da wyświetlić ?
najlepiej to wykonac na jakims specjalizowanym ukladzie scalonym przystosowanym do takiej termopary np. MAX6675 (mi interfejs SPI wiec latwy do zastosowania z prockiem)
dokumentacja do niego tutaj: http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX6675.pdf
Jednak jest jeden problem kupic go w polsce graniczy z cudem... no chyba ze ktos wezmie 1000szt. Do tego jeszcze czujnik (termopara typ "K"), ale jak wspominalem w innym topicu bede mial w atrakcyjnych cenach (juz w przyszlym tygodniu).
Moze tez bede mial te MAX-y jednak tylko 5-6 sztuk, wiec 1 lub 2 bede mogl odstapic. Sobie zostawiam 4szt. bo robie pomiar na kazdym cylinderku.
To najmniejszy problem wystarczy zmiana w sofcie, do tego 1 tranzystorek i jakis buzer.Czy można do tego podłączyć brzęczcek, który będzie informował o przekroczeniu wartości krytycznej na którejś z danych??
Co do kosztow to niec sie juz autor wypowie.
Ja proponuje jeszcze polimerowy wyswietlacz (inaczej oled - organicled) bardzo ladnie wyglada i nie ma problemu z kontrastem i ograniczonym katem widocznosci....
2x16 na HD mozna kupic za okolo 60zl
[ Dodano: Czw Sie 24, 06 10:26 ]
Tak sobie idac do pracy wymyslilem troche prostsze rozwiazanie podpiecia EGT..
1. Potrzebne 2 wejscia w multiplekserku przetwornika A/C (ile jest w ATMEGA8 bo nie pamietam)
2. Pomiar zimnego zlacza zrealizowany np. na LM335 potem z niego na operacyjny o wzmocnieniu 1 (jako bufor) i na A/C
3. Sygnal z czujnika "K" na jakis operacyjny o wiekszym wzmocniwniu powiedzmy 16
4. Charakterystyka termopary w tablicy i korekcje robi software...
Choc i tak duzo motania
Kiedys natchniony pierwszym smt jakie widzialem, zrobiłem drut uzadzenie którym dało sie korygować mape paliwa w hyundaiu. Przetwornik A/C zczytywał z przepływki, przyciskiem up dodawalismy, przyciskiem down odejmowalismy, potem przetwornik C/A i do kompa.
W penym zakresie nawet działało. Niestety po samych układach cyfrowych miałem za małą wiedze zeby uzyc jakigos mikro. Moze któregos dnia z nudów złoże bardziej złożony device, którym można by to zmieniać w zależnosci od polozenia TPS np.
A koledze gratuluje projektu. Mozna by sie pokusić o zrobienie czegos co pokazywało by spalanie w danym momencie, na podstawie danych z sondy, mafa i tps
W penym zakresie nawet działało. Niestety po samych układach cyfrowych miałem za małą wiedze zeby uzyc jakigos mikro. Moze któregos dnia z nudów złoże bardziej złożony device, którym można by to zmieniać w zależnosci od polozenia TPS np.
A koledze gratuluje projektu. Mozna by sie pokusić o zrobienie czegos co pokazywało by spalanie w danym momencie, na podstawie danych z sondy, mafa i tps
Najtansze panweki ACL RACING, SPRZEGLA EXEDY, OLEJE MOTUL, TARCZE ATE POWERDISC, KLOCKI FERODO DS PERFORMANCE, ZAWIESZENIA KONI oraz WEITEC +plus duzo duzo innych. Bezkonkurencyjne ceny !!! ABSOLUTNIE ZAWSZE !!!
http://WWW.POWER-TUNING.PL
http://WWW.POWER-TUNING.PL
- Adams
- Coś już wiem
- Posty: 161
- Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
- Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
- Kontakt:
no nie wiem czy wiele osob na tym forum chcialoby z czyms takim na pokladzie jezdzic moznaby sie zalamac koniec OTPio pisze:Mozna by sie pokusić o zrobienie czegos co pokazywało by spalanie w danym momencie
[ Komentarz dodany przez: ToM: Czw Sie 24, 06 23:00 ]
Mialem robic sobie pomiar spalania, jednak wyliczenia z czasu otwarcia wtryskow... Ale stwierdzilem po kij mam sie fqrfiac
'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
JA poprosze do tego jeszcze czujnik spalania stukowego - (jest juz taki gotowy procek ale zapomniałem nazwe i on też jest z SPI z tego co pamietam)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Szefie a gdzie go wyczailes, kurcze jakies ciut dokladniejsze dane by sie sprzydaly. Tak to szukanie igly w stogu siana - przynajmniej firma, w czym go stosowali itp. Cokolwiek co moze ulatwic googlowanie...jarkowy pisze:JA poprosze do tego jeszcze czujnik spalania stukowego - (jest juz taki gotowy procek ale zapomniałem nazwe i on też jest z SPI z tego co pamietam)
projekt bede rozwijał w miare wolnego czsu ( narazie bedzie z nim ciezko ) odnosnie pomiaru spalania to najprosciej zrealizowac za pomoca pomiaru czasu otwarcia wtryskiwacza i zliczaniu impulsow z predkosciomierza, wiekszosc komputerow pokladowych na tej zasadzie oblicza. atmega ma spore mozliwosci wiec jeszcze mozna z niego sporo wykrzesac
s12v8
Niom to czekamy na dalsze efekty pracy.
Odnosnie EGT to wlasnie dostalem MAX-y niestety tylko 5szt. - jedna juz sobie ktos zaklepal wiec narazie braklo...
Teraz pytanko do fachowcow niejako MAX potrafi pokazywac temperature do 1024C czy to nie za malo. Wiem ze dla normalnego silnika nie powinno sie przesadzac >900C wiec jest ok... jednak jak jest z zakutymi ? Zreszta moze uda mi sie opracowac jakies inne wmiare prosty sposob pomiaru - tak by elementy byly latwiej dostepne...
Odnosnie EGT to wlasnie dostalem MAX-y niestety tylko 5szt. - jedna juz sobie ktos zaklepal wiec narazie braklo...
Teraz pytanko do fachowcow niejako MAX potrafi pokazywac temperature do 1024C czy to nie za malo. Wiem ze dla normalnego silnika nie powinno sie przesadzac >900C wiec jest ok... jednak jak jest z zakutymi ? Zreszta moze uda mi sie opracowac jakies inne wmiare prosty sposob pomiaru - tak by elementy byly latwiej dostepne...