Zainspirowany tematem Jarkowego w dziale CA, chciałbym się dowiedzieć jakie są poszczególne fazy tuningu SR`a mając na myśli te jednostki zarówno w s13 jak i s14.Myślę że taki temat na pewno okazał by się pomocny wielu właścicielom nismo.
ps. jeśli taki temat już był proszę o delete
Poszczególne fazy tuningu SR20DET
Moderator: Moderator
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Mozna je troche uogolnic i podzielic na 3fazy:
stage 1(~250-280hp)
-wolny wydech (2,5 , 3cale)
-fmic
-wydajniejsza pompa paliwa
-"wydajniejszy" filtr powietrza
-zimniejsze swiece
-cisnienie doladowania podniesione do 1bara
-mbc/ebc
-doladowanie 1bara powinien jeszcze ogarniac seryjny komp
stage2 (~280-310hp)
j.w +
-wydajniejsze wtryski
-doładowanie podniesione do 1.2bara
-chip HD,ecumaster,nismo jakies SA
stage 3 (~350hp)
-j.w +
-wydajniejsza przepływka np: zZ32,Q45
-lepsze turbo np: GT2871RS (doładowanie 1.2-1.4bara)
Do tego mozna dołozyc jakis kolektor wydechowy i wałki.
Co do sprzegla to seryjne dobre sprzeglo nissana potrafi zniesc naprawde duzo.
Nie mozna tez zapomniec o podstawowych wskaznikach.
Z wiedzy interenetowej wynika ze granice 350koni sa jeszcze bezpieczne dla nie zakutych silników,aczkolwiek sa przypadki ze seryjny dół potrafi zniesc wiecej-podobno wiele zalezy tutaj od wystrojenia silnika.
Mozna kupic gotowe chipy HD podzielone na:1,1a,2,2a,3,3a do konkretnych list gratów:
www.h-dev.co.uk
stage 1(~250-280hp)
-wolny wydech (2,5 , 3cale)
-fmic
-wydajniejsza pompa paliwa
-"wydajniejszy" filtr powietrza
-zimniejsze swiece
-cisnienie doladowania podniesione do 1bara
-mbc/ebc
-doladowanie 1bara powinien jeszcze ogarniac seryjny komp
stage2 (~280-310hp)
j.w +
-wydajniejsze wtryski
-doładowanie podniesione do 1.2bara
-chip HD,ecumaster,nismo jakies SA
stage 3 (~350hp)
-j.w +
-wydajniejsza przepływka np: zZ32,Q45
-lepsze turbo np: GT2871RS (doładowanie 1.2-1.4bara)
Do tego mozna dołozyc jakis kolektor wydechowy i wałki.
Co do sprzegla to seryjne dobre sprzeglo nissana potrafi zniesc naprawde duzo.
Nie mozna tez zapomniec o podstawowych wskaznikach.
Z wiedzy interenetowej wynika ze granice 350koni sa jeszcze bezpieczne dla nie zakutych silników,aczkolwiek sa przypadki ze seryjny dół potrafi zniesc wiecej-podobno wiele zalezy tutaj od wystrojenia silnika.
Mozna kupic gotowe chipy HD podzielone na:1,1a,2,2a,3,3a do konkretnych list gratów:
www.h-dev.co.uk
Ostatnio zmieniony wt 23 mar, 2010 19:29 przez borimichal, łącznie zmieniany 1 raz.
Od 300+km trzeba juz zmienic uszczelke pod głowica bo na doladowania 1,2-1,4 bara dlugo nie pojezdzisz
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
stage 4 jest od ~350 do ~600? to trochę duża rozbierzność, myślę że powyżej ~350 koni oprócz kucizny do ok 400-420 brakuje czegoś jeszcze, ale żeby z ~350 do 600 wskakiwać?
zwróć uwage, że ~600KM to już stage 6 a nie 4:P
Zapraszamy do Zakopanego!! http://www.zol.pl/nocleg/sfinks
__________________________________________________
____On the seventh day God created 4 stroke engine<blink>!!</blink> ;] ______
__________________________________________________
____On the seventh day God created 4 stroke engine<blink>!!</blink> ;] ______
Zeby zrobic powyzej 350 musisz cala głwice wzmocnic:
talezyki, sprynzynki, arm stoppery walki, i duzo innych rzeczy.
Miske olejowa kupic wieksz tez trzeba i pare rzeczy ktore zawsze wychodza przy wchodzeniu w kucizne.
talezyki, sprynzynki, arm stoppery walki, i duzo innych rzeczy.
Miske olejowa kupic wieksz tez trzeba i pare rzeczy ktore zawsze wychodza przy wchodzeniu w kucizne.
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
to po zakupie i swap`ie na SR celuje w ~350 km a kucizna potem, po jakimś roku alej, ale thx teraz widze jakie podstawowe elementy dłubnąć do ~350 wielkie thx
Ostatnio zmieniony wt 23 mar, 2010 22:10 przez Bvlgari, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko te 350km na droge to bedzie ciezko uzyskac i musisz jeszcze zwiekszyc kolktor ssacy bo na seri tyla nie zrobisz
Koszta 350km to ok 15tys. puls swap i silnik takze powodzenia zycze
Koszta 350km to ok 15tys. puls swap i silnik takze powodzenia zycze
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
- nismo250
- Stały gość
- Posty: 479
- Rejestracja: śr 17 gru, 2008 21:07
- Lokalizacja: OKOCIM(mocne)
- Kontakt:
jak czytam TK to mam wrazenie ze jestescie 3 lata za reszta polskiSadzak pisze:Tylko te 350km na droge to bedzie ciezko uzyskac i musisz jeszcze zwiekszyc kolktor ssacy bo na seri tyla nie zrobisz
Koszta 350km to ok 15tys. puls swap i silnik takze powodzenia zycze
przecie 350 z sr-a (zdrowego)to pestka bez kucia
i odziwo na serri koleklorze
tylko czy pancerne 280 + wybebeszony środek z klatką i dwoma kubłami na rade na dobre rozpocząć starty w zawodach oczywiscie z gwintem i rozpórami + gumki.Tomek89 pisze:pierdziel 350, zrób pancerne 280+ układ jezdny i się ciesz
dlatego ~350 wydaje mi się wstarczająco ale może się myle
żeby nie robić dużego OT to czy ktoś na forum przekroczył stage 4??