pytania , pytania

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Anonymous

No i jak pisałem gdzies juz wczesniej , padła mi dmuchawka. tylko mam jedno pytanie, zastanawiam się i nie rozumiem juz nic z tego. Turbina padła, rozumiem stara , biedna... ale jest jeszcze tam cos takiego jak zaworek, który przepuszcza nadmiar spalin zeby sie ustrojstwo nie rozpieprzyło. No , tylko dlaczego dzwignia która otwiera boczny zawór dodatkowego kanału spalin została, dosłownie przyspawana do obudowy? Dopiero dzisiaj to zobaczyłem, przy dokładniejszych oględzinach! Wiec jak kanał nie ma mozliwosci otwierania sie , to nie ma co sie dziwić dlaczego mój wiatrak ch... strzelił. Tylko nie mogę zrozumieć po ki ch... jakis k....s zaspawał tą dzwignię.??????????????????/ Jak to zobaczyłem myślałem, że mi tetnice rozjebie! Napiszcie mi proszę jaki cel miał ktoś zeby to zaspawac. :? :? :cry:
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

na wstepie napisze ze cos mi sie z forum chrzani i na na maxa ...

Ktos ci zaspawał to poniewaz pewnie grzechotało ja mam np luz na tym zaworku czy czyms takim ( a dokładniej rozpiepszony mam) jak on sie zamyka słysze tr tr tr .....
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

malpa pisze:No i jak pisałem gdzies juz wczesniej , padła mi dmuchawka. tylko mam jedno pytanie, zastanawiam się i nie rozumiem juz nic z tego. Turbina padła, rozumiem stara , biedna... ale jest jeszcze tam cos takiego jak zaworek, który przepuszcza nadmiar spalin zeby sie ustrojstwo nie rozpieprzyło. No , tylko dlaczego dzwignia która otwiera boczny zawór dodatkowego kanału spalin została, dosłownie przyspawana do obudowy? Dopiero dzisiaj to zobaczyłem, przy dokładniejszych oględzinach! Wiec jak kanał nie ma mozliwosci otwierania sie , to nie ma co sie dziwić dlaczego mój wiatrak ch... strzelił. Tylko nie mogę zrozumieć po ki ch... jakis k....s zaspawał tą dzwignię.??????????????????/ Jak to zobaczyłem myślałem, że mi tetnice rozjebie! Napiszcie mi proszę jaki cel miał ktoś zeby to zaspawac. :? :? :cry:

hehehe tak sie robi aby wydobyc max moc z turbiny :) sposob niezly ale na krotko o czym wlasnie sie przekonales :D
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

HAHAHAHA
właśnie o to chodziło
nie zdziw się że jak to rozłączysz ten spaw to TWoj nissanek będzie się słabiej zbierał
(swoją drogą robił to jakiś kowal bo można to zrobić poprzez sterowanie by pasa (tego zaworka co popycha pręcik który otwiera klapkę poprzez Boost controlera :) )
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

właśnie jak zrobić takiego boost contolera ?
w poprzednim aucie wystarczyło zwykły zaworek wstawić (taki jakby trojnik) i sie krecilo srubką :D
Anonymous

No tak, rozumiem , ale przeciez ktoś mądrzejszy zaprojektował to ustrojstwo i nie bez powodu zrobił taki zawór. Moc, rozumiem, i co pół roku turbo do wymiany... taka koncepcja , to nie dla mnie. Lepiej chyba zmienić układ wydechowy i pobawić sie z komputerem....
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

malpa pisze:No tak, rozumiem , ale przeciez ktoś mądrzejszy zaprojektował to ustrojstwo i nie bez powodu zrobił taki zawór. Moc, rozumiem, i co pół roku turbo do wymiany... taka koncepcja , to nie dla mnie. Lepiej chyba zmienić układ wydechowy i pobawić sie z komputerem....
Nie nie nie chwila stop. Zawor jest jak najbardziej wskazany aby regulowac cisnienie. Takim zaworem regulujesz cisnienie turbiny jakie chcesz uzyskac. Oczywiscie jak zaspawasz to zawor nie pracuje WOGULE wiec nie ma sie co dziwic ze turbina padla. Takim boost controlerem nalezy bawic sie z glowa i na pewno nie na maksymalnej wydajnosci turbin. Teoria jest prosta > Maksymalna wydajnosc turbiny - 20% takie powinno byc maks doladowanie wyciagane z turbin> wtedy jej nic nie grozic. A jezeli dajemy 100% lub 120 powinnismy uwazac i oszczedzac turbiny. Gdy zaspawasz sobie taki zaworek to turbina bedzie dostawala wpierdol rowny 200 lub 300 % dlatego bo grzeje sie non stop od spalin oraz wkreca sie na maksymalne obroty. Juz nie mowie o spalaniu stukowym przy takim booscie.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

IceMan pisze:właśnie jak zrobić takiego boost contolera ?
w poprzednim aucie wystarczyło zwykły zaworek wstawić (taki jakby trojnik) i sie krecilo srubką :D
Dołączam się do pytania. W jaki sposób to zrobić? Czy trzeba od razu AFRa montować? W jakich zakresach można T25 ustawiać, żeby nie obniżyć drastycznie jej żywotności i nie było spalania stuk.?
Anonymous

brt pisze:
malpa pisze:No tak, rozumiem , ale przeciez ktoś mądrzejszy zaprojektował to ustrojstwo i nie bez powodu zrobił taki zawór. Moc, rozumiem, i co pół roku turbo do wymiany... taka koncepcja , to nie dla mnie. Lepiej chyba zmienić układ wydechowy i pobawić sie z komputerem....
Nie nie nie chwila stop. Zawor jest jak najbardziej wskazany aby regulowac cisnienie. Takim zaworem regulujesz cisnienie turbiny jakie chcesz uzyskac. Oczywiscie jak zaspawasz to zawor nie pracuje WOGULE wiec nie ma sie co dziwic ze turbina padla. Takim boost controlerem nalezy bawic sie z glowa i na pewno nie na maksymalnej wydajnosci turbin. Teoria jest prosta > Maksymalna wydajnosc turbiny - 20% takie powinno byc maks doladowanie wyciagane z turbin> wtedy jej nic nie grozic. A jezeli dajemy 100% lub 120 powinnismy uwazac i oszczedzac turbiny. Gdy zaspawasz sobie taki zaworek to turbina bedzie dostawala wpierdol rowny 200 lub 300 % dlatego bo grzeje sie non stop od spalin oraz wkreca sie na maksymalne obroty. Juz nie mowie o spalaniu stukowym przy takim booscie.
No i właśnie jeczy mi jak pojebana w zakresie 2.300-3000 obr . wydaje mi sie , ze jej koniec jest juz nieunikniony, bo własnie zaczęła mi kopcic na niebiesko... w pizdu....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”