S13 CA18 mocno dymi

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Witam,

Po wielu bojach poddaje się i proszę o pomoc w sprawie kopcenia S13.
Zacznę od tego że silnik i auto po pełnym remoncie,
Sonda lambda nowa-densso, wszystko co mogłem czujnikiem posprawdzałem, uszczelniacze, pierścienie itd robione, kompresja na zimnym! 11 8) . Turbo po regeneracji, ale na zasadzie wymiany całego kompletu korpus i wirnik razem ( T25 ori) działa prawidłowo. Szczelność układu powietrza sprawdzona. Pompa paliwa nowa. W ogóle auto chodzi bardzo dobrze, teraz po dotarciu sprawdziłem już konkretnie i nawet bardzo dobrze poza jednym dużym mankamentem, co jakiś czas walnie takiego kopcia że całe podwórko w dymie. Pod obciążeniem nic, przegazowując nic. Dziej się tak po przejechaniu 3-4 km przy zwykłym obciążeniu i zatrzymaniu się , lub staniu w korku, czyli po tym jak auto się rozgrzeje i jak ja to rozumuję zejdzie ze ssania ( dla ułatwienia nie zawsze). Stojące na podjeździe 30 minut bez obciążenia, gazowani itd nagle wali dymem przez powiedzmy 1 minutę i później znika , nie wiadomo kiedy z powrotem się pojawi. Czasem i pół dnia można jechać i się nie pojawi a czasem co 30 min. Co ważne jak tylko się pojawi dym i auto przegazuje to strzela z wydechu. Jak dla mnie na 90 % jest to benzyna a nie olej ( oleju nie bierze ani grama, na ile mogłem to sprawdzić po 1200km podczas docierania). Na obrotach ładnie pracuje bez problemu daje się regulować.
Ostatnio wymieniłem kompa, i AAC valve ale oczywiście nic to nie dało.

Auto wydawało mi się że znam od podszewki bo mam je od 98r i mnie nic nie zdziwi a tu mnie pokonało.
Bardzo proszę o pomoc i rozszyfrowaniu zagadki bo już któryś tydzień siedzę i mnie szlak trafia, niby wszystko dobrze a tak się nie da jeździć.

Pozdrawiam Paweł
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4106
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

Najpierw posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowe, jak masz poskładane na 100% serie to sprawdź jeszcze PRCSV i jest jeszcze teoria z uszkodzonym regulatorem ciśnienia paliwa i czasem może utrzymywać za wysokie ciśnienie - ale w to wątpię
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

- dla sprawdzenia podepnij krotkim wezykiem reg. cisnienia paliwa do krocca na kol. dolotowym z pominieciem PRCSV i wszystkich rurek/wezykow do niego,
- jak masz druga przeplywke to podmien i sprawdz rezultat,
- sprawdz przeplywke czy jest czysta( w sensie odkrec dwie srubki na krzyżak i wyjmij "moduł" z drucikami z aluminiowego korpusu),
- sprawdz wiazke do przeplywki, poruszaj nia i wtyczka na odpalonym i sprawdz czy nie wplywa to na prace silnika,
- czy sprawdzales wtryski, czy leja rownomiernie podczas remontu?
- jezeli masz innego kompa na podmianke to sprawdz czy jest roznica,
- to co Mef pisze mozesz sprawdzic wpinajac na trojniku manometr i monitorowac czy jak sa te anomalnia, to czy jest jakas roznica w cisnieniu.
- sprawdz czy sa dobrze podpiete wtyczki przy kol. dolotowym, zielona do ACC, żółta do czujnika temp. płynu chłodzacego, jeśłi miales to kiedykolwiek inaczej to masz raczej uszkodzony czujnik temp. sprawdz go omomierzem wg serwisowki.

powyzsze rob osobno, tak zeby wiedziec dokladnie co dalo jakas zmiane.

oczywiscie moze to byc jeszcze cos zupelnie inngo ;)

jakby co to dzwon
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
kazio
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: wt 15 paź, 2013 15:40
Lokalizacja: koscierzyna

Hej, a czujnik temperatury na 2 piny, sprawdz czy jest dobra wiazka do tego czujnika, i czy jest dobra masa od wiazki do cewek
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Witam,

Panowie BARDZO DZIĘKUJĘ za pomoc!!!. Udało się.
Dzięki waszej pomocy wreszcie po 5 latach mogę się cieszyć bezstresowo z jazdy SX-em.
Problemem okazał się PRCSV do którego prawdopodobnie źle podłączyłem przewody podciśnienia. Na dziś podłączyłem je na krótko i jest bajka.
Poniżej schemat jak to było przeze mnie podłączone wcześniej. Czy to jest poprawnie?

Swoją drogą to tak mocno dymiło, że wydawało mi się, że tylko sonda lambda możne taki przypał robić.
Załączniki
PR.jpg
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

prawidłowe podłączenie masz na schemacie na stronie EF & EC - 6

- górny 1 krociec do kolektora dolotowego
- górny 2 do regulatora ciśnienia paliwa
- dolny do atmosfery
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

No to znaczy że pomyliłem :?. podłączę teraz prawidłowo i zobaczę co się będzie dziać.
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4106
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

dolny do carbon canistera - o ile jest
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

A ten co wchodzi do przewodu powietrza między filtrem a turbo to do czego?
Apropo filtr węglowy mam.
Ostatnio zmieniony śr 06 cze, 2018 17:11 przez Paweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

miedzy turbo a przeplywke wpieta jest seryjnie odma z dekla wałka rozrządu.
foto z wikipedii
Obrazek

tak sobie popatrzalem i uświadomilem sobie, że juz prawie nie pamietam jak wyglada seryjnie silnik z osprzetem w S13 hehe
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Oprócz domy jest mała rureczka co moim zdaniem jest do PRCSV jako dolny.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”