Zaczynając od początku: wraz z CA18DE, który posłuży jako dawca organów, trafiła mi się głowica z innymi kanałami dolotowymi. IMHO, wersje takie były wypuszczane na Japonię. Zamiast 1 wlotu do każdego cylindra, są dwa, z których 1 zamknięty przepustnicą. W sumie 8 kanałów (w tym 4 z przepustnicami).
Z zasłyszanych opowieści: japońskie CA18DET podobno miały mocniejszy "dół" i wyższą moc maks, co wiąże się właśnie z tematem głowicy. Natomiast gorzej spisywały się przy wysokich mocach (>300 KM). Niższe było też spalanie!
Czy ktoś z Was zgłębiał ten temat? Jest sens montowania takiej głowicy? Problem może zaistnieć w sterowaniu przepustnicami, którymi powininen zająć się seryjnu ECU. Musiałbym więc chyba skorzystać z pomocy SMT6, jeśli to w ogóle będzie możliwe.
Każde 3 grosze w temacie mile widziane.
PZDR
Głowica "standardowa", a "dual port"
Moderator: Moderator
fotki porownawcze w temacie o obrobce glowicy.
i tam sa tez 3 male grosze. jakby co.
i tam sa tez 3 male grosze. jakby co.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 43
- Rejestracja: ndz 18 mar, 2007 11:45
- Lokalizacja: Malczyce k.Wrocłaia
te przepustnice nie są sterowane ecu.w wolnossących silnikach sterowane są podciśnieniem-u mnie w 240tce tak jest.nie wiem czy kojarzysz snunny gti.ma taki sam silnik co 200sx tyle ze bez turbiny i kręci się do 8500.miałem takiego 88r.produkcji.grzebałem trochę przy nim i też ma takie przepustnice sterowane podciśnieniem.może to ta głowica- wizualnie się nie różnią.w turbo nie weim czym są sterowane, . służą do tego żeby auto było bardziej elastyczne i przy wolnych obrotach chodzi na 12 wentlach przy wyższych na 16.pewnie w turbo jest tam taki zaworek tylko działa wtedy kiedy turbo pompuje a kiedy w koretorze nie ma ciśnienia chodzi na 12
- Załączniki
-
- nissan.jpg (2.6 KiB) Przejrzano 4824 razy
kurczak.drift !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
troche info
http://sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=263837
temat chyba do technicznego trzeba przwalic
http://sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=263837
temat chyba do technicznego trzeba przwalic
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Z tego co pamietam ktos kiedys walczyl z podcisnieniami przy takiej glowicy. Trzeba by poszukac w starych postach...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]