Głowica "standardowa", a "dual port"

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Zaczynając od początku: wraz z CA18DE, który posłuży jako dawca organów, trafiła mi się głowica z innymi kanałami dolotowymi. IMHO, wersje takie były wypuszczane na Japonię. Zamiast 1 wlotu do każdego cylindra, są dwa, z których 1 zamknięty przepustnicą. W sumie 8 kanałów (w tym 4 z przepustnicami).
Z zasłyszanych opowieści: japońskie CA18DET podobno miały mocniejszy "dół" i wyższą moc maks, co wiąże się właśnie z tematem głowicy. Natomiast gorzej spisywały się przy wysokich mocach (>300 KM). Niższe było też spalanie!

Czy ktoś z Was zgłębiał ten temat? Jest sens montowania takiej głowicy? Problem może zaistnieć w sterowaniu przepustnicami, którymi powininen zająć się seryjnu ECU. Musiałbym więc chyba skorzystać z pomocy SMT6, jeśli to w ogóle będzie możliwe.

Każde 3 grosze w temacie mile widziane.
PZDR
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

fotki porownawcze w temacie o obrobce glowicy.

i tam sa tez 3 male grosze. jakby co.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
kurczak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007 11:45
Lokalizacja: Malczyce k.Wrocłaia

te przepustnice nie są sterowane ecu.w wolnossących silnikach sterowane są podciśnieniem-u mnie w 240tce tak jest.nie wiem czy kojarzysz snunny gti.ma taki sam silnik co 200sx tyle ze bez turbiny i kręci się do 8500.miałem takiego 88r.produkcji.grzebałem trochę przy nim i też ma takie przepustnice sterowane podciśnieniem.może to ta głowica- wizualnie się nie różnią.w turbo nie weim czym są sterowane, . służą do tego żeby auto było bardziej elastyczne i przy wolnych obrotach chodzi na 12 wentlach przy wyższych na 16.pewnie w turbo jest tam taki zaworek tylko działa wtedy kiedy turbo pompuje a kiedy w koretorze nie ma ciśnienia chodzi na 12
Załączniki
nissan.jpg
nissan.jpg (2.6 KiB) Przejrzano 4824 razy
kurczak.drift !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

troche info

http://sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=263837


temat chyba do technicznego trzeba przwalic
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Z tego co pamietam ktos kiedys walczyl z podcisnieniami przy takiej glowicy. Trzeba by poszukac w starych postach...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”