Jak wymontować pompę wody? Oraz pytanie dot. alternatora

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
luki924
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
Lokalizacja: okolice Katowic
Kontakt:

Witam wszystkich ponownie, mam kolejny problem. Siedziałem dzisiaj dobre kilka godzin w bardzo zimnym garażu ale uporałem się wreszcie z tym kolektorem wydechowym, są już nowe uszczelki i pewnie będzie ok. Jest coś co mnie dużo bardziej przeraziło i o czym nie napisałem. Cieknie płyn chłodniczy spod pompy wodnej, rozrząd był robiony w samochodzie naprawdę niedawno lecz już nie przeze mnie ale poprzedniego właściciela. Pytanie z mojej strony, jak mogę się dostać do pompy wody? czy muszę odkręcać to duże koło pasowe na wale? Może macie jakieś sposoby aby unieruchomić wał? albo inaczej? kurcze no muszę mieć samochodzik na weekend, kupiłem auto tydzień temu i ani razu się jeszcze nim nie nacieszyłem... powiedzcie mi czy pod pompą wody jest jakiś oring albo uszczelka? Pytanie drugie: wymontowałem dzisiaj alternator ponieważ auto przechodzi test tzn kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu a ładowania zero, dano mi tutaj wskazówkę że siadł alternator, też tak myślałem ale dzisiaj jak byłem u szpeca to powiedział że jest po regeneracji i ma napięcie książkowe i wszystko jest w jak najlepszym porządku, powiedzcie gdzie ten prąd? :D Bardzo Was proszę o odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam
driven2madness
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 13
Rejestracja: wt 25 gru, 2007 00:51

jako forumowy kolega dam ci kilka rad.
1.niewierz w to ze rozrzad byl robiony bo tak kazdy mowil.
2.klamal cie poniewaz 99%ludzi odrazu wymienia pompe wodna przy zmianie rozrzadu.
3.aby unieruchomic kolo pasowe ja tak to robie.odlanczam aukulumator odkrecam rozrusznik grubym srubokretem zapieram miedzy obudowa a koronka kola zamachowego a w tym czasie ktos drugi odkreca kluczem z rura srube.pozniej sa schodzy dla tych ktorzy niemaja dobrze wyposarzonego garazu otoz.trzeba miec sciagacz zeby zdjac kolo pasowe po zdjeciu kola ujawnia sie zebatka.radze ci jak juz masz na wierzchu wymienic uszczelniacze na walkach i wale.zrob to pozadnie a bedziesz mial spokoj na dlugi czas i niechcij poznac szkud zrobionych przez pekniecie paska w silniku 16V.koszt niewielki bo rolka z paskiem i napinaczem kolo 300zl i pompa kolo 100
Awatar użytkownika
luki924
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
Lokalizacja: okolice Katowic
Kontakt:

uszczelniacze na wałkach i wale? nie bardzo kapuje o co chodzi :) na wałkach rozrządu? na wale po zdjęciu tego koła? no ale odpowiedzcie mi proszę co do tej uszczelki przy pompie wody i może jakiś pomysł na temat mojego problemu z ładowaniem? Dzięki kolego za radę z tym rozrządem, powoli zaczynam odczuwać deficyt budżetowy ale będzie dobrze :D
driven2madness
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 13
Rejestracja: wt 25 gru, 2007 00:51

sluchaj jak pompa cieknie to oznaka ze trzeba ja wymienic sprawdz luz na lozysku .poprostu zrob kompletny rorzad i miej spokoj z przodem silnika bo nie daj bog zzrobisz pompe pojdzie pasek. ale to twoja decyzja palisz sie zeby miec na wekend auto ale zrobisz je byle jak i potem postoji 2miesiace albo i 3.jezeli masz caly uklad ladowania ok to sprawdz czy akumulator nie jest zlom.oraz pamietaj zebys zalozyl dobrej klasy uszczelki na kolektor oraz dokladnie oczyscil obie powierzchnie i odpowiednio mocno przykrecil bo jak to olejech to bedziesz musial jeszcze raz to robic.
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

witam ja zrobiłem inaczej sciagnełem zderzak chlodnice żeby mieć wygodniej więcej miejsca do zabawy :] alternator i pompe wspomagania odkręciłem 2 dekle które zasłaniaja pompe oraz pasek z dolną pokrywą było troche zabawy musiałem zdeczka wygiac bagnet i wyszlo musiałem popuścić napinacz paska żeby dostać się do śrubek jak dlamnie było to łatwiej niż sciągać koło pasowe bo niejestem osiłkiem żeby odkrecić :] odrazu polecam jakąś lepsza uszczelke bo umnie wypierdziało ja po około 200km :]
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Zderzaka nie trzeba ściągać - po wyjęciu wisco i chłodnicy robi się wystarczająco miejsca do wygodnej pracy - później to już demontaż jak w serwisówce.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

dokladnie!!! nie baw sie w nic tylko wywal rozrzad odrazu wymien zimery( 35zl za 3 sztuki)
nowa pompa wody(119zl chyba) z drifshopu od kolegi z forum(najtaniej chyba ma na rynku, nie to ze reklame mu robie ) i sprawa zalatwiona :)
ja wymienilem rozrzad 6tys temu i pytalme sie mechanika jak pompa wody wyglada, mowil ze sucho i nie ma sensu wydawac kasy. a jakies 500 km temu wymienialem pompe bo mi puscila. na szczesci i tak mialem szkalnki do wymiany ale po co sobie szklem dupe podcierac ( na szczesci robote juz sam sobie zrobilem )
pamietaj ze te auta nie lubia skompstwa ;) poczekaj nawet miesiac i dluzej ale zrob to raz a pozadnie.
a co do ladowania to tak z ciekawoscie sprawdzales naciag paska klinowego ??
zobacz jeszcze przewody od masy moze cos tam juz sie lekko urwalo. odkrec wszytskie masy i przeczysc koncowki i karoserie gdzie laczy sie z masa, moze cos tam zasiedzialo :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”