Poradnik dotyczy montażu JDM 180sx digital climate control w naszej s13
Korzystałem z :
http://zilvia.net/f/tech-talk/154426-ho ... ntrol.html
http://www.180sx.co.uk/resources/guides ... diagnosis/
http://www.chuonthis.com/cars/s14-dcc/
Żeby zamontować DCC bez większych komplikacji potrzebujemy w komplecie:
-panel DCC
-air mix door motor (zamiast naszej linki ciepło-zimno)
-czujnik temp w kabinie
-czujnik temp na zewnątrz
-czujnik natężenia światła
-rezystor dmuchawy
-sprawną działającą klimę
Dodatkowo na ebay dołączają też napęd mode door motor który jest nam niepotrzebny bo jest taki sam jak nasz ale przyda się nam z niego mocowanie które jest lustrzanym
odbiciem naszego.
By przykręcić napęd air-mix door motor musimy zrobić jakieś mocowanie
Trzeba zwrócić uwagę by w jednym skrajnym położeniu cięgno było w lini prostej z ramieniem w napędzie widać to na fotce
Trzeba przerobić mocowanie napędu mode door motor
Jeśli tego nie zrobimy to nie będzie nam się zgadzać kolejność nawiewów a elektrycznie nie da się tego przerobić
W tym celu odkręcamy z napędu EDM stelaż i przykręcamy JDM i niestety trzeba wyciąć otwór w nagrzewnicy bo napęd będzie nam częściowo wchodził do środka
bo będzie teraz obrócony o 180 st.
Następnie trzeba wyjąć z napędu plastikowe ramie i odpowiednio włożyć z powrotem sprawdzając jakie ma teraz skrajne położenia
W lewym plastikowym nawiewie robimy otwór na sun sensor
Z elektryką jest dużo prościej
Piny w JDM DCC:
19 - włącznik klimatyzacji który prowadzi do czujnika ciśnieniowego w osuszaczu następnie do thermo control amp. i dalej sygnał startu klimy do ecu
34 - ambient sensor
25 - czujnik temp kabinowy
17- łączymy to między czujnikiem temp silnika a wskaźnikiem temp na desce
26 - sun sensor
29 - wspólny dla ambient ,cabin ,sun sensor oraz jeden z pinów air mix door motor
2,3,4 - intake door motor - zmieniamy kolejnością piny 3 na 4 / 4 na 3
11 - stały +
12 - zapłon
16 - acc
14,20 - masa
13 - podświetlanie (jak chcemy mięć regulację podś.jak na desce to odłączamy pin 14 od masy i łączymy 14 i 13 z ilumination system w s13)
Przekaźnik dmuchawy ,napędy air-mix oraz mode door motor miałem w całości w wiązce dcc i nie trzeba było nic z tym robić
Nie będę rozpisywać pinów z s13 bo od tego są serwisówki
Poza tym wrzucamy do nysek różne silniki a klimą steruje ECU
Test DCC
Dajemy zapłon Przytrzymujemy off na panelu i pojawi się funkcjia testu
Jest 5 rodzajów testów , między nimi poruszamy się przyciskami ciepło-zimno
1 - test wyświetlacza - wyświetla wszystko naraz
2 - test czujników temp ,czujnika światła oraz napędu air-mix door motor
20 - wszystko ok
21 - problem z czuj. temp. zewn.
22 - problem z czuj. temp. kabinowym
25 - problem z czuj. światła (będzie się wyświetlał zawsze jak będzie małe natężenie światła)
26 _ problem z air mix motor
3 - test mode door motor oraz intake door motor
30 - wszystko ok
31 do 35 - problem na poszczególnych trybach mode door motor
36 do 39 - problem intake door motor
4 - test różnych funkcji w trybie automatycznym (osobiście nie chciało mi się w to zagłębiać)
5 - test
Można sprawdzić przyciskiem [nawiew na szybę] temp zewnątrz a następnie wewnątrz
przyciskiem [wentylator] wchodzimy w menu gdzie można robić korekcję temp zadanej z temp odczuwalną 3st. w plusie i 3 w minusie
Climatronik 180sx w S13
Moderator: Moderator
Dobra robota.. nie mam s13 ale lubię czytać takie wypowiedzi na forum...
- klimas1778
- -#Sympatyk
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz 21 lip, 2013 21:48
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Hej, ma ktoś zdjęcia ? nie działają ani na TK ani na zagranicznych forach (linki z tematu)
- MEFisto087
- Redaktor
- Posty: 4111
- Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
- Lokalizacja: WM_____
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Nt1dnTQMo8Y[/video]
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Wiązka do DCC jest praktycznie nie do dostania. Nie udało mi się w odmętach internetu znaleźć ale może ma ktoś rozpisane/ rozrysowane co z czym i jak połączyć?
Jak najbardziej łopatologicznie, tak żeby dało się wyrzeźbić wiązkę od nowa.
Jak najbardziej łopatologicznie, tak żeby dało się wyrzeźbić wiązkę od nowa.
musisz mieć najlepiej kostkę z kablami z klimatronika i wtedy jest łatwiej
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.