Wiek
CA - Pierwsze instalacje sięgają połowy lat 80' (Nissan Auster)
Większość obecnych egzemplarzy pochodzi z 200sx s13 - czyli ich wiek może sięgać od 17 do 20lat, średnia 18.5 roku
SR - Powstał jako tańszy następca (funkcjonalny, nie techniczny) dla CA, pierwsza instalacja na jesieni 1989r w Nissan Bluebird U12
Większość dostępnych egzemplarzy to "black top" z s14 - czyli ich wiek to minimum 8, maksimum 16lat, średnia 12lat
Plus dla SR
sprawa oczywista, silniki średnio o 6 lat młodsze są w stanie o niebo lepszym
-----------------------------------------------------------------
Pojemność
SR - 1998cc
CA - 1809cc
Plus dla SR
równie oczywiste - większa pojemność, więcej niutów na dole, szybszy spoolup
-----------------------------------------------------------------
Głowica
SR - 2 wałki rozrządu, po 4 szklanki na wałek, nacisk na zawory przenoszony przez niesławne Ygreki
CA - 2 wałki rozrządu, po jednej szklance naciskającej bezpośrednio na zawór
Plus dla CA
Rozwiązanie w SR wynika z czystej ekonomii, jedyną jego zaletą jest niższa cena - wadami (w stosunku do CA) jest większa wrażliwość na wysokie obroty
-----------------------------------------------------------------
Smarowanie
w obu konstrukcjach natrysk oleju na denko tłoka
SR - seryjna chłodnica oleju
CA - wadliwy wąż do turbo (89-91), zbyt obfite przerzucanie oleju do głowicy, miska wrażliwa na ruchy nadwozia (smok może zassać powietrze)
Plus dla SR
Nie znam wad SR, za to wiem o wadach CA - do tego SR ma seryjnie chłodnicę oleju (a nie namiastkę pod filtrem, jak CA)
-----------------------------------------------------------------
Parametry tłoków
średnica x skok
CA - 83mm x 83.6mm
SR - 86mm x 86mm
Plus dla Remis
Teoretycznie SR powinien się lepiej kręcić przez te 0.6mm, jednak Y skutecznie to blokują
-----------------------------------------------------------------
Materiał na blok dodał: szaman
CA - blok żeliwny
SR - blok aluminiowy
Plus dla CA
Wadą żeliwa jest ciężar, wadą aluminium jest niższa wytrzymałość (ale dużo mniejsza masa).
Żeliwo jest łatwe w obróbce, jest odporne na odkształcenia pod obciążeniem mechanicznym i termicznym, nieźle tłumi dźwięki, jest na tyle wytrzymałe że umożliwia wykonanie cienkich kształtów przy zachowaniu wymaganej wytrzymałości. Ma lepsze właściwości powierzchniowe od aluminium.
-----------------------------------------------------------------
Sprzęgło
CA - ~200KM
SR - ~300KM
Plus dla SR
Bez komentarza.
jak ktoś chce dodać jakiś parametr do porównania to piszcie PW w takim formacie
[c olor=red]Parametr[/c olor]
CA - wartości
SR - wartości
Plus dla [c olor=red]???[/c olor]