ECCS - tryby serwisowe

Artykuły dotyczące Tuningu i Techniki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Najpierw, w jaki sposób przełączać się między trybami.

Wykręcamy ECU i obracamy o 90 stopni.

Naszym oczom ukazuje się pokrętło, (które można obrócić tylko śrubokrętem) i 2 diody LED za szybkom.

Wkładamy śrubokręt w odpowiednie miejsce i obracamy w prawo czekamy aż migną obie diodki, po tym zajściu wracamy pokrętło w pierwotną stronę.

Tryby przełączają się na okrągło włączony jest zawsze pierwszy później przechodzimy do drugiego i tak dalej.

[center]Obrazek [/center]


Uwaga tryby 1 i 2 właściwie nie działają w S13 bez sondy lambda, ale trzeba przez nie przejść pokoleii, aby włączyć tryb 3-ci


Tryb l (sprawdzanie sondy lambda)

- Zielona dioda LED podczas pracy silnika będzie błyskać.

- Gdy układ regulacji działa w pętli otwartej, zielona dioda LED będzie albo włączona albo wyłączona.

- Jeżeli urządzenie sterujące znajduje się w trybie awaryjnym, włączy się czerwona dioda LED.


Tryb II ( sprawdzanie sprzężenia zwrotnego składu mieszanki)


- Zielona dioda LED będzie zachowywać się dokładnie tak, jak w trybie l.

- Czerwona lampka będzie włączona pod czas pracy silnika na mieszance ubogiej (mniej niż 5%) i wyłączona podczas pracy silnika na mieszance bogatej (więcej niż 5%) oraz będzie migać synchronicznie z zieloną, jeśli mieszanka będzie w porządku.

- Podczas pracy układu w pętli otwartej czerwona dioda LED pozostanie albo włączona albo wyłączona.


Tryb III (odczyt kodów usterek)

Cyfra pierwsza to liczba mrugnięć diody czerwonej a druga to diody zielonej


11 Czujnik położenia wału korbowego w rozdzielaczu, czujnik położenia i prędkości wału korbowego

12 Przepływomierz powietrza (wychyłowy / z "gorącym drutem")

13 Czujnik temperatury płynu chłodzącego

14 Czujnik prędkości pojazdu

21 Obwód sygnału zapłonu

22 Pompa paliwa

23 Czujnik położenia przepustnicy - bieg jałowy

24 Czujnik położenia przepustnicy - pełne obciążenie lub wyłącznik "N/P"

25 Zawór dodatkowego powietrza

26 Czujnik ciśnienia turbodoładowania

31 Klimatyzacja

31 Brak usterek (w silnikach bez klimatyzacji)

31 Urządzenie sterujące (silniki GA16i/CA18DE)

32 Sygnał rozrusznika

33 Sonda lambda

34 Obwód czujnika spalania stukowego

34 Czujnik położenia przepustnicy (silniki SR20Di)

41 Czujnik temperatury powietrza

42 Czujnik temperatury paliwa

43 Obwód czujnika położenia przepustnicy

44 Brak usterek

51 Wtryskiwacze

54 Brak sygnału z automatycznej skrzyni biegów

55 Brak nieprawidłowości w wyżej wymienionych obwodach


W S13 mogą pojawić się tylko takie kody jak:

11 Crank angle sensor circuit

12 Air flow meter circuit

13 Engine temperature sensor circuit

21 Ignition signal circuit

34 Detonator sensor

43 Throttle sensor circuit

55 No malfunctioning in the above circuit


Właściwie to te kody generowane są tylko w przypadku, gdy obwód jest otwarty lub zwarty, gdy zmienimy trochę wartość np. rezystancji czujnika temperatury usterka ta nie zostanie zauważona (wiem to z autopsji)


Skasować kody usterek, przestawiając przełącznik na tryb IV.


Tryb IV Kasowanie kodów usterek i diagnostyka switchów

Skasowanie kodów nastąpi w chwili wejścia urządzenie sterujące w tryb IV.

- Czerwona dioda LED nie powinna się świecić.

- Wcisnąć pedał przyspieszenia; czerwona dioda powinna się włączyć. Jeśli czerwona dioda LED się nie świeci, sprawdzić wyłącznik biegu jałowego. Dioda LED może być włącza na i wyłączana przez wciskanie i zwalnianie pedału przyspieszenia.

- Uruchomić silnik; czerwona dioda LED powinna się zaświecić. Jeśli pozostaje wyłączona, należy sprawdzić obwód sygnału rozrusznika od wyłącznika zapłonu do urządzenia sterującego (zwykle styk numer 34 w S13 nie występuje ).

- Jechać z prędkością większą niż 20 km/h. Powyżej prędkości 20 km/h zaświeci się zielona dioda LED, a przestanie świecić poniżej prędkości 20 km/h. Jeśli tak nie jest, sprawdzić obwód czujnika prędkości pojazdu.


Tryb V (sprawdzenia dynamiczne w czasie rzeczywistym)

Zmieniać warunki pracy silnika i obserwować zachowanie lampek LED.

Jeżeli lampki LED zaczną błyskać, policzyć błyski, by rozpoznać usterkę. Kod usterki jest emitowany jeden raz i nie jest rejestrowany w pamięci.

Na tym rysunku widać sposób emisji kodów

[center]Obrazek [/center]
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”