: wt 10 maja, 2011 18:09
ja wywaliłem abs dawno temu i normalnie hamuje tak samo jak z abs tylko nie przerywa
80% "mniej więcej" dla dupowozu (w tym seryjnej s13),cypher47 pisze:możesz podać jakieś źródło tych 80% (albo własne obliczenia)?roball pisze:80% siły hamowania to przód, korektor jest potrzebny żeby nie cisnąć tyłu za mocno bo zblokuje.
pytaniem tym nie chcę podważać Twojej tezy tylko zgłębić temat, bo sam będę wyrzucał ABS i mocno modyfikował cały układ hamulcowy łącznie z balastem.
ale brak blokowania tyłu uniemożliwia brakedriftroball pisze:Pamiętaj że łatwiej zapanować nad autem ze zblokowanymi przednimi kołami niż tylnymi, generalnie najlepiej tak ustawić tył żeby w ogóle się nie blokował (a jeśli już, to zawsze po przedniej osi).
Dzięki za odpowiedź już wiem na czym stoję.roball pisze: 80% "mniej więcej" dla dupowozu (w tym seryjnej s13),
im twardsze zestrojenie zawiasu i więcej balastu z tyłu, tym więcej można tyłem opóźnić, więc jak masz poli + gwint to i 65/35 osiągniesz.
[...]
Jeżeli bierzesz się za takie przeróbki to jedyna słuszna metoda ustawiania to próby i błędy na pustej drodze, chyba że dysponujesz dwuosiową hamownią z odpowiednim softem .
Pamiętaj że łatwiej zapanować nad autem ze zblokowanymi przednimi kołami niż tylnymi, generalnie najlepiej tak ustawić tył żeby w ogóle się nie blokował (a jeśli już, to zawsze po przedniej osi).
Nie można zapomnieć o wpływie zawieszenia na balans samochodu podczas hamowania, a zwłaszcza o takich parametrach amortyzatorów jak slow bump/rebound (o których zwykle się nie mówi).roball pisze:Jest jeszcze jedna zależność, w sumie podstawowa - im większe opóźnienia (mocniejsze heble, lepsze opony, lepsza nawierzchnia) tym więcej idzie na przód (większy moment siły na przedniej osi).
Zdaję sobie z tego sprawę, w dodatku koleś specjalnie hamował pulsacyjnie z częstością "rezonansową"Pajak2444 pisze:roball, autko z twojego filmu posiada tylne amortyzatory w stanie agonalnym.
Autko na miekkich amorkach może mieć przy ostrym heblu tendencję do blokowania tyłu, im twardszy zawias, tym mniejsze nurkowanie auta, a tym samym mniejsze odciązenie tylnej osi.
Nie tylko w zakręcie, ale przy każdym, nawet najlżejszym hamowaniu (proporcjonalnie). Blokowanie tylnych kół nie ma znaczenia - decyduje moment obrotowy na przedniej osiPajak2444 pisze:Normalne jest, że mocny hebel w zakręcie spowoduje wyniesienie tyłu, nawet jeśli tylne koła nie zostały zablokowane.