Większe hamulce do s13 - potrzebne rady

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

janekk
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: sob 18 lip, 2015 14:42
Lokalizacja: Gdynia

Hej załoga,

poszukuję podpowiedzi, jakie zamontować tarcze+zaciski do s13 93r. , jeżeli chcę "poprawić hamowanie". Przygotowuje auto do jazdy bokiem (...)

przy czym:
- nie chciał bym zmieniać piasty (pokupowałem kół 4x114,3)
- akceptuję, że kola będą 17" i większe aby zmieściło się wszystko
- wolałbym zostawić ABS póki co..

co mam na myśli:
- większe tarcze (nacinane + nawiercane)
- lepsze zaciski
- rozsądną cenę / akceptowalne właściwości w stosunku do kosztu

czego nie chcę:
- wydać za dużo
- martwić się o swoje bezpieczeństwo ( w kontekście hamulców)

co już wiem:
- że warte uwagi są produkty Wilwood/Brembo

To co znalazłem ma cenę z kosmosu:
- http://www.tomson.com.pl/product-pol-19 ... 27-mm.html
orbital
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: śr 27 maja, 2009 11:28
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

tarcze + klocki + zaciski na przód z nissana 300zx 280mm x 30mm
przewiercić tarcze na 4 sruby ( 3 dodatkowe otwory - jeden zostaje )
stalowe przewody hamulcowe jako adaptery 200sx - 300zx
brake master cylinder - jesli tył seria to BM44 z non abs s14 albo bm57 jesli tył 2 tłoczkowe z 300zx
Awatar użytkownika
st4t1c
Stały gość
Stały gość
Posty: 400
Rejestracja: śr 20 paź, 2010 02:08
Lokalizacja: Wrocław

Do jazdy bokiem nie potrzebujesz większych hamulców. Jak chcesz poprawić hamowanie daj lepszy klocek (np. ebc red stuff) + nową tarczę.
Obrazek
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

Wysil sie troche , poczytaj pare projektow i zobacz co chlopaki pozakladali u siebie .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

st4t1c, seryjny zacisk z lepszymi klockami i tarczą nigdy nie będzie hamował jak set z s14/z32 na seryjnych klockach i tarczy, jest przepaść.
Na dobry początek sam przód z s14 i już będzie pora różnica. Można wtedy dohamować w zakręcie lecąć bokiem.

janekk, tania opcja to tarcza i zacisk z 350z ale wersja nie brembo, całkiem pierwsze 280 hp takie miały. nie wiem czy murano też takie coś nie miał.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 514
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Zacisk przód z S14/300zx, dobre klocki i poliftowa tarcza albo adapter + tarcza z murano/350z to chyba jedyna opcja która nie kosztuje worka pieniędzy.
CA18
janekk
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: sob 18 lip, 2015 14:42
Lokalizacja: Gdynia

orbital pisze:tarcze + klocki + zaciski na przód z nissana 300zx 280mm x 30mm
przewiercić tarcze na 4 sruby ( 3 dodatkowe otwory - jeden zostaje )
stalowe przewody hamulcowe jako adaptery 200sx - 300zx
brake master cylinder - jesli tył seria to BM44 z non abs s14 albo bm57 jesli tył 2 tłoczkowe z 300zx
słyszałem, że przewiercanie tarcz to nie jest dobry pomysł z uwagi na panujące tam temperatury... może się myle, ale pierwsze co mi przyszło do głowy to kupić tarcze i zaciski np. od porsche czy coś - ale od razu wybito mi to z głowy. Z kolei jeżeli źle nawierci się 3 nowe otwory (względem osi) to tarcza będzie biła...

zależało by ma częściach plug&play, skoro już napotkałem schody przy swapie na 1ufe+350z na głupich passbolcach z powodu dziesiątych częsci mm..
artoor200sx pisze:Wysil sie troche , poczytaj pare projektow i zobacz co chlopaki pozakladali u siebie .


Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi stąd nowy topic - to co wyczytałem wymaga adapterów, wiercenia lub innych kombinacji.. Poszukuje solucji klasy: wsadzam i mam - np. tarcze + klocki od jakiegoś SUVa Nissana czy Galanta ( co ma większe i efektywnijesze heble przy tym samym rozstawię śrub na koło )
st4t1c pisze:Do jazdy bokiem nie potrzebujesz większych hamulców. Jak chcesz poprawić hamowanie daj lepszy klocek (np. ebc red stuff) + nową tarczę.
A jak się rozpędzę gdziekolwiek na torze lub poza torem i będę musiał zredukować prędkość z 250 do 100 lub 0 ? Nadal uważam, że całe życie przede mną a więc warto o to zadbać.

Tomek89 pisze:st4t1c, seryjny zacisk z lepszymi klockami i tarczą nigdy nie będzie hamował jak set z s14/z32 na seryjnych klockach i tarczy, jest przepaść.
Na dobry początek sam przód z s14 i już będzie pora różnica. Można wtedy dohamować w zakręcie lecąć bokiem.

janekk, tania opcja to tarcza i zacisk z 350z ale wersja nie brembo, całkiem pierwsze 280 hp takie miały. nie wiem czy murano też takie coś nie miał.
Domyślam się, nowszy model - lepsze heble. Ale z32 i s14 ani Murano nie są 4x114,3...
i stąd moje pytanie...

-z czego tarcze podjąć ?
Awatar użytkownika
st4t1c
Stały gość
Stały gość
Posty: 400
Rejestracja: śr 20 paź, 2010 02:08
Lokalizacja: Wrocław

janekk pisze: słyszałem, że przewiercanie tarcz to nie jest dobry pomysł z uwagi na panujące tam temperatury... może się myle, ale pierwsze co mi przyszło do głowy to kupić tarcze i zaciski np. od porsche czy coś - ale od razu wybito mi to z głowy. Z kolei jeżeli źle nawierci się 3 nowe otwory (względem osi) to tarcza będzie biła...
Jak chcesz tarcze z innego auta (innym rozstawie) i nie chcesz przewiercać to musiałbyś zmienić piasty na ten rozstaw.
Nie wiem skąd te informacje o przewiercaniu, wiele osób miało przewiercane tarcze na drugi rozstaw (felgi są w dwóch rozstawach) i nic się nie działo.
Natomiast tak jak mówisz, jeśli źle nawiercisz otwory albo nie założysz tarczy albo będzie bicie. Dlatego samo nawiercenie warto oddać do zakładu tokarskiego/szlifierskiego etc. żeby to przewiercili na maszynach idealnie w osi.
Tomek89 pisze:st4t1c, seryjny zacisk z lepszymi klockami i tarczą nigdy nie będzie hamował jak set z s14/z32 na seryjnych klockach i tarczy, jest przepaść.
Na dobry początek sam przód z s14 i już będzie pora różnica. Można wtedy dohamować w zakręcie lecąć bokiem.
Masz rację ale wszystko zależy co do czego. Jest różnica między serią a z32. Sam mam teraz zaciski z32 i tarcze 320 z przodu. Ale w drifcie nie generujesz nie wiadomo jakich prędkości, do tego relatywnie rzadko (w porównaniu z jazdą torową) pracujesz normalnym hamulcem nożnym dlatego nie potrzebujesz dużo większej tarczy i większej pojemności cieplnej. Dlatego, jeśli już jest potrzeba zmiany, to w zupełności starczy tarcza 280mm (seryjna z polifta) + zacisk s14 (pnp).

janekk pisze:
st4t1c pisze:Do jazdy bokiem nie potrzebujesz większych hamulców. Jak chcesz poprawić hamowanie daj lepszy klocek (np. ebc red stuff) + nową tarczę.
A jak się rozpędzę gdziekolwiek na torze lub poza torem i będę musiał zredukować prędkość z 250 do 100 lub 0 ? Nadal uważam, że całe życie przede mną a więc warto o to zadbać.
To się dokładnie określ czy budujesz auto do driftu czy nie tylko. W drifcie nie masz hamowania z 250 do 0 czy nawet do 100.
Ostatnio zmieniony ndz 24 kwie, 2016 08:24 przez st4t1c, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

st4t1c, Normalnie nie trzeba, na Wyrazowie nie używałem zbyt często, ale jak na pobocze chciał spierniczyć to i udało się wyprostować i wyhamować to myślę że nie najgorzej mieć trochę zapasu pod heblem.

janekk
Co do wiercenia, przecież tarcza siedzi na otworze centrującym. Nie centruje się na szpilkach.
Mam u siebie przewierty preszło 5 lat i nie ma problemów. Wiertałem sam na stołowej wiertarce.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

janekk pisze:Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi stąd nowy topic - to co wyczytałem wymaga adapterów, wiercenia lub innych kombinacji.. Poszukuje solucji klasy: wsadzam i mam - np. tarcze + klocki od jakiegoś SUVa Nissana czy Galanta ( co ma większe i efektywnijesze heble przy tym samym rozstawię śrub na koło )
Nie ma tak dobrze jakbys chcial . Jak ma byc p&p bez wiercenia i adapterow to tylko tarcza z polifta 280mm + zacisk 4 tloczki . Nic nowego nie odkryjesz .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
luk
Stały gość
Stały gość
Posty: 206
Rejestracja: czw 10 wrz, 2009 17:50
Lokalizacja: Węgierska Górka

Tomek89 pisze: janekk
Co do wiercenia, przecież tarcza siedzi na otworze centrującym. Nie centruje się na szpilkach.
Mam u siebie przewierty preszło 5 lat i nie ma problemów. Wiertałem sam na stołowej wiertarce.
Potwierdzam, wierciłem dodatkowe 3 otwory przez drugą tarczę jako szablon i jest ok
Te tarcze wilwood z linka też mają otwory 4 i 5x
michu6
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 17
Rejestracja: śr 23 paź, 2013 14:58
Lokalizacja: Grudziądz

A faktycznie jest sens zakładać większe tarcze? Oryginalne powinny w zupełności wystarczyć. A co do samej wymiany tarcz to przeczytajcie sobie artykuł http://www.iparts.pl/artykuly/jak-czesto-wymieniac-tarcze-hamulcowe,242.html w którym jasno macie określone co ile powinno się wymieniać tarczę aby w 100% spełniały swoje zadanie :)
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4111
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

michu6, miałeś okazję próbować hamować s13 na seryjnych heblach z dużych prędkości ?
Tak jak najbardziej jest sens zakładać lepsze heble, przedmówcy podali sporo sprawdzonych rozwiązań, naj mniej inwazyjne jest swapowanie zacisków z s14 (p&p i masz 4 tłoczek sumito) + tarcze z s14 (dowiercasz 3 otwory w tarczy), fajny ale bardziej inwazyjny (rozwiert z 12mm do 14mm zwrotnicy i nawiercenie 3 dodatkowych otworów w tarczy)jest swap hebli z 350Z (tarcza 325mm zacisk 4 tłoczkowe brembo). Sam mam set tarcza 325mm (350Z z dowierconymi otworami) + 4 tłoczek sumito z adapterem i jestem bardzo zadowolony – dużo wydajniejszy zestaw niż seryjne spowalniacze.
Ostatnio zmieniony śr 28 wrz, 2016 14:02 przez MEFisto087, łącznie zmieniany 1 raz.
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”