Hej załoga,
poszukuję podpowiedzi, jakie zamontować tarcze+zaciski do s13 93r. , jeżeli chcę "poprawić hamowanie". Przygotowuje auto do jazdy bokiem (...)
przy czym:
- nie chciał bym zmieniać piasty (pokupowałem kół 4x114,3)
- akceptuję, że kola będą 17" i większe aby zmieściło się wszystko
- wolałbym zostawić ABS póki co..
co mam na myśli:
- większe tarcze (nacinane + nawiercane)
- lepsze zaciski
- rozsądną cenę / akceptowalne właściwości w stosunku do kosztu
czego nie chcę:
- wydać za dużo
- martwić się o swoje bezpieczeństwo ( w kontekście hamulców)
co już wiem:
- że warte uwagi są produkty Wilwood/Brembo
To co znalazłem ma cenę z kosmosu:
- http://www.tomson.com.pl/product-pol-19 ... 27-mm.html
Większe hamulce do s13 - potrzebne rady
Moderator: Moderator
tarcze + klocki + zaciski na przód z nissana 300zx 280mm x 30mm
przewiercić tarcze na 4 sruby ( 3 dodatkowe otwory - jeden zostaje )
stalowe przewody hamulcowe jako adaptery 200sx - 300zx
brake master cylinder - jesli tył seria to BM44 z non abs s14 albo bm57 jesli tył 2 tłoczkowe z 300zx
przewiercić tarcze na 4 sruby ( 3 dodatkowe otwory - jeden zostaje )
stalowe przewody hamulcowe jako adaptery 200sx - 300zx
brake master cylinder - jesli tył seria to BM44 z non abs s14 albo bm57 jesli tył 2 tłoczkowe z 300zx
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
Wysil sie troche , poczytaj pare projektow i zobacz co chlopaki pozakladali u siebie .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
st4t1c, seryjny zacisk z lepszymi klockami i tarczą nigdy nie będzie hamował jak set z s14/z32 na seryjnych klockach i tarczy, jest przepaść.
Na dobry początek sam przód z s14 i już będzie pora różnica. Można wtedy dohamować w zakręcie lecąć bokiem.
janekk, tania opcja to tarcza i zacisk z 350z ale wersja nie brembo, całkiem pierwsze 280 hp takie miały. nie wiem czy murano też takie coś nie miał.
Na dobry początek sam przód z s14 i już będzie pora różnica. Można wtedy dohamować w zakręcie lecąć bokiem.
janekk, tania opcja to tarcza i zacisk z 350z ale wersja nie brembo, całkiem pierwsze 280 hp takie miały. nie wiem czy murano też takie coś nie miał.
słyszałem, że przewiercanie tarcz to nie jest dobry pomysł z uwagi na panujące tam temperatury... może się myle, ale pierwsze co mi przyszło do głowy to kupić tarcze i zaciski np. od porsche czy coś - ale od razu wybito mi to z głowy. Z kolei jeżeli źle nawierci się 3 nowe otwory (względem osi) to tarcza będzie biła...orbital pisze:tarcze + klocki + zaciski na przód z nissana 300zx 280mm x 30mm
przewiercić tarcze na 4 sruby ( 3 dodatkowe otwory - jeden zostaje )
stalowe przewody hamulcowe jako adaptery 200sx - 300zx
brake master cylinder - jesli tył seria to BM44 z non abs s14 albo bm57 jesli tył 2 tłoczkowe z 300zx
zależało by ma częściach plug&play, skoro już napotkałem schody przy swapie na 1ufe+350z na głupich passbolcach z powodu dziesiątych częsci mm..
artoor200sx pisze:Wysil sie troche , poczytaj pare projektow i zobacz co chlopaki pozakladali u siebie .
Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi stąd nowy topic - to co wyczytałem wymaga adapterów, wiercenia lub innych kombinacji.. Poszukuje solucji klasy: wsadzam i mam - np. tarcze + klocki od jakiegoś SUVa Nissana czy Galanta ( co ma większe i efektywnijesze heble przy tym samym rozstawię śrub na koło )
A jak się rozpędzę gdziekolwiek na torze lub poza torem i będę musiał zredukować prędkość z 250 do 100 lub 0 ? Nadal uważam, że całe życie przede mną a więc warto o to zadbać.st4t1c pisze:Do jazdy bokiem nie potrzebujesz większych hamulców. Jak chcesz poprawić hamowanie daj lepszy klocek (np. ebc red stuff) + nową tarczę.
Domyślam się, nowszy model - lepsze heble. Ale z32 i s14 ani Murano nie są 4x114,3...Tomek89 pisze:st4t1c, seryjny zacisk z lepszymi klockami i tarczą nigdy nie będzie hamował jak set z s14/z32 na seryjnych klockach i tarczy, jest przepaść.
Na dobry początek sam przód z s14 i już będzie pora różnica. Można wtedy dohamować w zakręcie lecąć bokiem.
janekk, tania opcja to tarcza i zacisk z 350z ale wersja nie brembo, całkiem pierwsze 280 hp takie miały. nie wiem czy murano też takie coś nie miał.
i stąd moje pytanie...
-z czego tarcze podjąć ?
Jak chcesz tarcze z innego auta (innym rozstawie) i nie chcesz przewiercać to musiałbyś zmienić piasty na ten rozstaw.janekk pisze: słyszałem, że przewiercanie tarcz to nie jest dobry pomysł z uwagi na panujące tam temperatury... może się myle, ale pierwsze co mi przyszło do głowy to kupić tarcze i zaciski np. od porsche czy coś - ale od razu wybito mi to z głowy. Z kolei jeżeli źle nawierci się 3 nowe otwory (względem osi) to tarcza będzie biła...
Nie wiem skąd te informacje o przewiercaniu, wiele osób miało przewiercane tarcze na drugi rozstaw (felgi są w dwóch rozstawach) i nic się nie działo.
Natomiast tak jak mówisz, jeśli źle nawiercisz otwory albo nie założysz tarczy albo będzie bicie. Dlatego samo nawiercenie warto oddać do zakładu tokarskiego/szlifierskiego etc. żeby to przewiercili na maszynach idealnie w osi.
Masz rację ale wszystko zależy co do czego. Jest różnica między serią a z32. Sam mam teraz zaciski z32 i tarcze 320 z przodu. Ale w drifcie nie generujesz nie wiadomo jakich prędkości, do tego relatywnie rzadko (w porównaniu z jazdą torową) pracujesz normalnym hamulcem nożnym dlatego nie potrzebujesz dużo większej tarczy i większej pojemności cieplnej. Dlatego, jeśli już jest potrzeba zmiany, to w zupełności starczy tarcza 280mm (seryjna z polifta) + zacisk s14 (pnp).Tomek89 pisze:st4t1c, seryjny zacisk z lepszymi klockami i tarczą nigdy nie będzie hamował jak set z s14/z32 na seryjnych klockach i tarczy, jest przepaść.
Na dobry początek sam przód z s14 i już będzie pora różnica. Można wtedy dohamować w zakręcie lecąć bokiem.
To się dokładnie określ czy budujesz auto do driftu czy nie tylko. W drifcie nie masz hamowania z 250 do 0 czy nawet do 100.janekk pisze:A jak się rozpędzę gdziekolwiek na torze lub poza torem i będę musiał zredukować prędkość z 250 do 100 lub 0 ? Nadal uważam, że całe życie przede mną a więc warto o to zadbać.st4t1c pisze:Do jazdy bokiem nie potrzebujesz większych hamulców. Jak chcesz poprawić hamowanie daj lepszy klocek (np. ebc red stuff) + nową tarczę.
Ostatnio zmieniony ndz 24 kwie, 2016 08:24 przez st4t1c, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
st4t1c, Normalnie nie trzeba, na Wyrazowie nie używałem zbyt często, ale jak na pobocze chciał spierniczyć to i udało się wyprostować i wyhamować to myślę że nie najgorzej mieć trochę zapasu pod heblem.
janekk
Co do wiercenia, przecież tarcza siedzi na otworze centrującym. Nie centruje się na szpilkach.
Mam u siebie przewierty preszło 5 lat i nie ma problemów. Wiertałem sam na stołowej wiertarce.
janekk
Co do wiercenia, przecież tarcza siedzi na otworze centrującym. Nie centruje się na szpilkach.
Mam u siebie przewierty preszło 5 lat i nie ma problemów. Wiertałem sam na stołowej wiertarce.
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
Nie ma tak dobrze jakbys chcial . Jak ma byc p&p bez wiercenia i adapterow to tylko tarcza z polifta 280mm + zacisk 4 tloczki . Nic nowego nie odkryjesz .janekk pisze:Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi stąd nowy topic - to co wyczytałem wymaga adapterów, wiercenia lub innych kombinacji.. Poszukuje solucji klasy: wsadzam i mam - np. tarcze + klocki od jakiegoś SUVa Nissana czy Galanta ( co ma większe i efektywnijesze heble przy tym samym rozstawię śrub na koło )
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Potwierdzam, wierciłem dodatkowe 3 otwory przez drugą tarczę jako szablon i jest okTomek89 pisze: janekk
Co do wiercenia, przecież tarcza siedzi na otworze centrującym. Nie centruje się na szpilkach.
Mam u siebie przewierty preszło 5 lat i nie ma problemów. Wiertałem sam na stołowej wiertarce.
Te tarcze wilwood z linka też mają otwory 4 i 5x
A faktycznie jest sens zakładać większe tarcze? Oryginalne powinny w zupełności wystarczyć. A co do samej wymiany tarcz to przeczytajcie sobie artykuł http://www.iparts.pl/artykuly/jak-czesto-wymieniac-tarcze-hamulcowe,242.html w którym jasno macie określone co ile powinno się wymieniać tarczę aby w 100% spełniały swoje zadanie
- MEFisto087
- Redaktor
- Posty: 4111
- Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
- Lokalizacja: WM_____
michu6, miałeś okazję próbować hamować s13 na seryjnych heblach z dużych prędkości ?
Tak jak najbardziej jest sens zakładać lepsze heble, przedmówcy podali sporo sprawdzonych rozwiązań, naj mniej inwazyjne jest swapowanie zacisków z s14 (p&p i masz 4 tłoczek sumito) + tarcze z s14 (dowiercasz 3 otwory w tarczy), fajny ale bardziej inwazyjny (rozwiert z 12mm do 14mm zwrotnicy i nawiercenie 3 dodatkowych otworów w tarczy)jest swap hebli z 350Z (tarcza 325mm zacisk 4 tłoczkowe brembo). Sam mam set tarcza 325mm (350Z z dowierconymi otworami) + 4 tłoczek sumito z adapterem i jestem bardzo zadowolony – dużo wydajniejszy zestaw niż seryjne spowalniacze.
Tak jak najbardziej jest sens zakładać lepsze heble, przedmówcy podali sporo sprawdzonych rozwiązań, naj mniej inwazyjne jest swapowanie zacisków z s14 (p&p i masz 4 tłoczek sumito) + tarcze z s14 (dowiercasz 3 otwory w tarczy), fajny ale bardziej inwazyjny (rozwiert z 12mm do 14mm zwrotnicy i nawiercenie 3 dodatkowych otworów w tarczy)jest swap hebli z 350Z (tarcza 325mm zacisk 4 tłoczkowe brembo). Sam mam set tarcza 325mm (350Z z dowierconymi otworami) + 4 tłoczek sumito z adapterem i jestem bardzo zadowolony – dużo wydajniejszy zestaw niż seryjne spowalniacze.
Ostatnio zmieniony śr 28 wrz, 2016 14:02 przez MEFisto087, łącznie zmieniany 1 raz.
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"