Wywalenie pompy abs-u
Moderator: Moderator
- piotras1554
- Stary Wyjadacz
- Posty: 913
- Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja wywaliłem abs dawno temu i normalnie hamuje tak samo jak z abs tylko nie przerywa
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO
PROFI Z NICZEGO
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
80% "mniej więcej" dla dupowozu (w tym seryjnej s13),cypher47 pisze:możesz podać jakieś źródło tych 80% (albo własne obliczenia)?roball pisze:80% siły hamowania to przód, korektor jest potrzebny żeby nie cisnąć tyłu za mocno bo zblokuje.
pytaniem tym nie chcę podważać Twojej tezy tylko zgłębić temat, bo sam będę wyrzucał ABS i mocno modyfikował cały układ hamulcowy łącznie z balastem.
im twardsze zestrojenie zawiasu i więcej balastu z tyłu, tym więcej można tyłem opóźnić, więc jak masz poli + gwint to i 65/35 osiągniesz.
Obliczenia mają za dużo zmiennych - nie potrafię tego policzyć,
wiedza z różnych źródeł - np. wypowiedzi osób typu T.Czopik.
Korektory siły hamowania w wyczynowych samochodach to nawet 95% na przód (sucha nawierzchnia, ośka, lekka dupa), na mokrym te same wozy ustawiane są 50/50 - wszystko zależy od kierowcy i jaką charakterystykę wozu sobie życzy.
Jeżeli bierzesz się za takie przeróbki to jedyna słuszna metoda ustawiania to próby i błędy na pustej drodze, chyba że dysponujesz dwuosiową hamownią z odpowiednim softem .
Pamiętaj że łatwiej zapanować nad autem ze zblokowanymi przednimi kołami niż tylnymi, generalnie najlepiej tak ustawić tył żeby w ogóle się nie blokował (a jeśli już, to zawsze po przedniej osi).
Ostatnio zmieniony wt 10 maja, 2011 23:11 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
ale brak blokowania tyłu uniemożliwia brakedriftroball pisze:Pamiętaj że łatwiej zapanować nad autem ze zblokowanymi przednimi kołami niż tylnymi, generalnie najlepiej tak ustawić tył żeby w ogóle się nie blokował (a jeśli już, to zawsze po przedniej osi).
co do panowania nad autem z zablokowanymi przednimi kołami mam zupełnie inną teorię i praktykę - NIE DA SIĘ PANOWAĆ NAD AUTEM Z ZABLOKOWANYMI PRZEDNIMI KOŁAMI
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Nieprawda. Nie musisz blokowac tylnych kół żeby zrobić brakedrift... poprostu naganiasz się w zakręt robisz rybke, delikatnie hebel i masa przenosi się na przód a tył ładnie leci bokiem tylko trzeba dobrze rzucić autem. Nie jest to łatwe ale sie da. Wiem bo bawiłem się tak mnivanem ojca
Jakoś nie wyobrażam sobie robienia tego gdy cztery koła hamują równocześnie a już napewno nie zda to egzaminu w drifcie gdzie czasem hamujemy lewą nogą żeby zacieśnić. Najlepiej wstawić sobie manualny rodzielacz siły hamowania i ustawiac będąc na torze.
Jakoś nie wyobrażam sobie robienia tego gdy cztery koła hamują równocześnie a już napewno nie zda to egzaminu w drifcie gdzie czasem hamujemy lewą nogą żeby zacieśnić. Najlepiej wstawić sobie manualny rodzielacz siły hamowania i ustawiac będąc na torze.
Dzięki za odpowiedź już wiem na czym stoję.roball pisze: 80% "mniej więcej" dla dupowozu (w tym seryjnej s13),
im twardsze zestrojenie zawiasu i więcej balastu z tyłu, tym więcej można tyłem opóźnić, więc jak masz poli + gwint to i 65/35 osiągniesz.
[...]
Jeżeli bierzesz się za takie przeróbki to jedyna słuszna metoda ustawiania to próby i błędy na pustej drodze, chyba że dysponujesz dwuosiową hamownią z odpowiednim softem .
Pamiętaj że łatwiej zapanować nad autem ze zblokowanymi przednimi kołami niż tylnymi, generalnie najlepiej tak ustawić tył żeby w ogóle się nie blokował (a jeśli już, to zawsze po przedniej osi).
Z tym balansem to również posiadam pewną wiedzę teoretyczną i teraz chcę ją sprawdzić w praktyce, a królikiem doświadczalnym będzie 200SX.
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Jest jeszcze jedna zależność, w sumie podstawowa - im większe opóźnienia (mocniejsze heble, lepsze opony, lepsza nawierzchnia) tym więcej idzie na przód (większy moment siły na przedniej osi). W skrajnym przypadku na przód idzie 100%, tak jak poniżej
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vRLpY8IM-Ag[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vRLpY8IM-Ag[/youtube]
Ostatnio zmieniony śr 11 maja, 2011 18:16 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Nie można zapomnieć o wpływie zawieszenia na balans samochodu podczas hamowania, a zwłaszcza o takich parametrach amortyzatorów jak slow bump/rebound (o których zwykle się nie mówi).roball pisze:Jest jeszcze jedna zależność, w sumie podstawowa - im większe opóźnienia (mocniejsze heble, lepsze opony, lepsza nawierzchnia) tym więcej idzie na przód (większy moment siły na przedniej osi).
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
roball, autko z twojego filmu posiada tylne amortyzatory w stanie agonalnym.
Autko na miekkich amorkach może mieć przy ostrym heblu tendencję do blokowania tyłu, im twardszy zawias, tym mniejsze nurkowanie auta, a tym samym mniejsze odciązenie tylnej osi.
Corsa B z niefabrycznym heblem na przedniej osi (256x24mm z calibry) i zawiasem 70/50 na moim ulubionym winklu w prawo (ulubiony jak jest w miarę pusto i świeci się czerwone światło) z napędu 110-130 do 0 przed pasami dla pieszych stawała zawsze bokiem.
opony na przodzie niski profil+ szerokość w stosunku do tylnej osi +20mm
Piotrek breakdrift a rybka to 2 zupełnie różne rzeczy
Normalne jest, że mocny hebel w zakręcie spowoduje wyniesienie tyłu, nawet jeśli tylne koła nie zostały zablokowane.
pytanie tylko jak duże jest to zjawisko w przypadku 200SXa,
ja test mogę wykonać dopiero za tydzień,
porównanie różnych puzzli w układzie hamulcowym , zawieszeniu itp jest wskazana, więc jeśli ktoś ma chwilę na taki test to będę wdzięczny.
Auto Pompa ham Klocki P T średnica tarcz ham P T Zacisk OPONY P T
Na zlocie można by zrobić od razu pomiary długości drogi hamowania
Autko na miekkich amorkach może mieć przy ostrym heblu tendencję do blokowania tyłu, im twardszy zawias, tym mniejsze nurkowanie auta, a tym samym mniejsze odciązenie tylnej osi.
Corsa B z niefabrycznym heblem na przedniej osi (256x24mm z calibry) i zawiasem 70/50 na moim ulubionym winklu w prawo (ulubiony jak jest w miarę pusto i świeci się czerwone światło) z napędu 110-130 do 0 przed pasami dla pieszych stawała zawsze bokiem.
opony na przodzie niski profil+ szerokość w stosunku do tylnej osi +20mm
Piotrek breakdrift a rybka to 2 zupełnie różne rzeczy
Normalne jest, że mocny hebel w zakręcie spowoduje wyniesienie tyłu, nawet jeśli tylne koła nie zostały zablokowane.
pytanie tylko jak duże jest to zjawisko w przypadku 200SXa,
ja test mogę wykonać dopiero za tydzień,
porównanie różnych puzzli w układzie hamulcowym , zawieszeniu itp jest wskazana, więc jeśli ktoś ma chwilę na taki test to będę wdzięczny.
Auto Pompa ham Klocki P T średnica tarcz ham P T Zacisk OPONY P T
Na zlocie można by zrobić od razu pomiary długości drogi hamowania
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Zdaję sobie z tego sprawę, w dodatku koleś specjalnie hamował pulsacyjnie z częstością "rezonansową"Pajak2444 pisze:roball, autko z twojego filmu posiada tylne amortyzatory w stanie agonalnym.
Autko na miekkich amorkach może mieć przy ostrym heblu tendencję do blokowania tyłu, im twardszy zawias, tym mniejsze nurkowanie auta, a tym samym mniejsze odciązenie tylnej osi.
Filmik tylko do zobrazowania na czym polega zjawisko i dlaczego tył hamuje słabiej.
Moment siły na przedniej osi występuje zawsze, a co go zmniejsza była pisane wcześniej
Nie tylko w zakręcie, ale przy każdym, nawet najlżejszym hamowaniu (proporcjonalnie). Blokowanie tylnych kół nie ma znaczenia - decyduje moment obrotowy na przedniej osiPajak2444 pisze:Normalne jest, że mocny hebel w zakręcie spowoduje wyniesienie tyłu, nawet jeśli tylne koła nie zostały zablokowane.
30 sekundowy rysunek poglądowy (uproszczony do bólu):
Ostatnio zmieniony czw 12 maja, 2011 17:27 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
cos tu chyba zabardzo filozofywujecie
U mnie na seri pompie,komplecie hamulcy z s14`stki i wyrzuconym absie na suchej i mokrej nawierzchni niema mozliwosci zablokowania tylnych kół przy hamowaniu czy to na prostej drodze czy na zakrecie itp(zreszta recznym tez slabo )
z przodu opony 215/50 na 17 a z tylu 235/45/17,zawias beton,szpera-z tego co pamietam.
W zimie na bardzo sliskiej nawierzchni przy wdepnieciu hamulca do oporu potrafi zblokowac wszystkie 4koła-nawet jak fura na biegu sobie jedzie.
ale to i w normalnych wozach sie zdaza.
Zreszta wyrzucenie abs`u zazwyczaj w przypadku przednionapedowek pomaga chodzic bokami na lewej nodze.
U mnie na seri pompie,komplecie hamulcy z s14`stki i wyrzuconym absie na suchej i mokrej nawierzchni niema mozliwosci zablokowania tylnych kół przy hamowaniu czy to na prostej drodze czy na zakrecie itp(zreszta recznym tez slabo )
z przodu opony 215/50 na 17 a z tylu 235/45/17,zawias beton,szpera-z tego co pamietam.
W zimie na bardzo sliskiej nawierzchni przy wdepnieciu hamulca do oporu potrafi zblokowac wszystkie 4koła-nawet jak fura na biegu sobie jedzie.
ale to i w normalnych wozach sie zdaza.
Zreszta wyrzucenie abs`u zazwyczaj w przypadku przednionapedowek pomaga chodzic bokami na lewej nodze.
- MiniMi
- Stary Wyjadacz
- Posty: 521
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 19:45
- Lokalizacja: Tychy/stryszawa
- Kontakt:
mam takie pytanie trochę z innej beczki, ale stwierdziłem, że nie warto zakładać nowego tematu...
Co można jeszcze wywalić z komory??
Co na 100% nie będzie potrzebne jak wsadzamy SR'a??
Co można jeszcze wywalić z komory??
Co na 100% nie będzie potrzebne jak wsadzamy SR'a??
Pieniądze można zainwestować, albo przepierdzielić. Można też zainwestować w nissana- czyli przepierdzielić.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
power tranzystora i resistor pack
w temacie z moim autem masz fotke komory z wywalonym wszystkim co zbednym...no oprocz abs ale ten tez wylatuje
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM